Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-04-2010, 09:34   #1
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Lufthansa OSL-FRA-CDG-MUC-OSL med LH

24/4/2010

OSL-FRA
LH3131, avgang kl 10:20
Sete 9AB

Innsjekk på OSL gikk greit. Virker som systemene til SAS/LH ikke helt er klar for CO Gold. På boardingkortet stod det CO*B, så det virker som systemene ikke er helt synkronisert med CO. Skulle stått CO*G.

Uansett... pri-tag satt på og kursen satt mot SAS-loungen. Ved inngangen var det litt fram og tilbake siden det ikke kom fram på BP at man var *G, men jeg hadde tatt med en print av CO-kortet (har ikke fått det "ekte" kortet fra CO enda) fra continental.com og da var det greit Får håpe det går greit å komme seg inn i loungen i FRA også. BP for FRA-CDG må hentes i transferområdet i FRA fikk man beskjed om.

Nå sitter man i SAS Scandinavian Lounge og varmer opp med fly&vin (fly utenfor vinduet og vin i glasset ).

LH har satt på en 737-500 til FRA og bilder fra innsiden kommer når man (forhåpentligvis) kommer inn i loungen i FRA.

Snakkes plutselig!

Last edited by jcnorway; 24-04-2010 at 09:44. Reason: Takk til FlightDeck for riktig navn på lounger ;)
jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2010, 09:42   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: OSL-FRA-CDG-MUC-OSL med LH

Loungen som er dedikert for Star Alliance Gold heter SAS Scandinavian Lounge i Oslo og Lufthansa Senator Lounge i Frankfurt. SAS Business Lounge er dedikert til reisende på Business Class, og Lufthansa Business Lounge er dedikert til det samme - pluss innehavere av Miles & More Frequent Traveller.
Old 24-04-2010, 09:45   #3
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Jeg lander på terminal 1, hall A på FRA. Ser ut som flighten videre også går fra hall A. Noen loungeanbefalinger?

Old 24-04-2010, 09:57   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Jeg lander på terminal 1, hall A på FRA. Ser ut som flighten videre også går fra hall A. Noen loungeanbefalinger?
Da er det enkleste å gå til Lufthansa Senator Lounge/Lufthansa Business Lounge som ligger ved gate A26. Dette er riktignok den kanskje minst spennende av Lufthansa-loungene, men jeg havner der rett som det er i mangel på noe bedre i A-delen.

Om dere har mer tid kan dere ta rulletrappen rett ved siden av A26-loungene og opp til USA-flyene og Lufthansa Tower Lounge, som har fantastisk utsikt! Da må du imidlertid gå gjennom sikkerhetskontrollen tilbake, men det går som regel veldig fort siden den bare er for reisende med videreforbindelse.
Old 24-04-2010, 10:33   #5
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Og da pushet dere back akkurat i det jeg satte meg i baren med en Ringnes. God lounging videre!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2010, 10:51   #6
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Og da pushet dere back akkurat i det jeg satte meg i baren med en Ringnes. God lounging videre!
hehe ... Er vi i gang med forumets første 2in1 "fellesrapport"?

God tur - og ta en ekstra Warsteiner for meg, Trond!
Old 24-04-2010, 11:27   #7
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Hehe. Hadde tenkt å vente med report jeg, da. Kan dog nevne at jeg har elektronisk boarding pass på neste. Regner med at de har rikelig godt øl om bord i den 319 som står ved gate 44 nå. Skål! Men nå lar jeg trådstarter skrive resten selv. :-)
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2010, 12:49   #8
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Vi valgte oss Senator Lounge ved gate A26. Har en halvtimes tid her nå før man tusler mot gate. Får se om jeg finner noe

Rolig og grei flight med LH til FRA. Bilder og slikt kommer senere.

En morsom episode kan jeg dog lire av meg her før jeg sjekker mat- og drikkeutvalget.

Ved gate 38 på OSL skulle LH3131 gå fra i dag. Vi kom dit rett før boarding skulle begynne og fikk med oss annonseringen. Gatepersonalet forsøkte å boarde på setenummer, men når annonseringen går slik så er det vel vinningen gått litt opp i spinningen...

"Vi boarder i dag på seterad, og vi vil be passasjerer på rad 6 til 21 om å boarde først. De som reiser i business class kan boarde når de selv ønsker". Rad 1-5 var biz, rad 6-21 var economy Så hva man egentlig ville oppnå med denne øvelsen er uvisst

Nå må man få i seg litt tørt og vått før flighten til CDG.

Snakkes plutselig

Old 24-04-2010, 14:43   #9
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Johan, vårt CO Gold har ikke kommet ennå heller.... Det tar sin tid.. Over 2 mnd siden vi fikk beskjed om at det kom i løpet av noen dager..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2010, 11:59   #10
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

I mangel paa gode internettforbindelser underveis blir rapporten noe amputert.

Har noen bilder og slikt fra innsiden paa OSL-FRA og FRA-CDG som jeg poster i denne traaden naar jeg kommer hjem.

Sitter naa i LH Senator Lounge paa CDG og venter paa flyet til MUC. Godt utvalg med mat og drikke her. Champagne i glasset og litt aa spise paa gjoer at man fint overlever en times venting foer boarding starter for LH4245.

Har bare 40 minutter connection i MUC, saa vi faar se om man rekker aa hive seg inn i loungen foer boarding paa flyet til OSL begynner.

Skaal!

Reply

Posting Rules