![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,785
|
![]() Quote:
http://sydsvenskan.se/sverige/articl...tamma-SAS.html Når skal der bli arbeidsro i selskapet??? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Usmageligt - når de samtidig går i medierne for at få andre faggrupper til at skrue ned for krav og vilkår omkring økonomi og ansættelse og bakke op om SAS kritiske økonomi.
Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt. Men godt det kom frem nu så det tydeligt kan ses, at de ikke er så hellige som de gerne selv vil fremstå...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]() Jeg respekterer alle meninger selv om jeg ikke er enig, men du skal jaggu ha for at du står ved det du tror på!
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]() ![]() ..og nej tak - jeg har ikke hverken lyst til eller brug for nogen tilknytning til CAU ![]() CAU har efter min mening langt fra gjort alting korrekt - hverken i denne eller tidligere sager, men det er jo en helt anden snak. back to topic ![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,785
|
![]() Quote:
Snart på tide kanskje at Danske CC's snart "sympatiserer" med resten av selskapet ![]() Men det tar vel for lang tid, vi lever tross alt i 2010 og ikke i 1946 lengre ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=59288&page=24
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Pilotforbundet organiserer piloter som kom inn i SAS fra Linjeflyg for 17 år siden - ikke de som søkte SAS fordi de hadde lyst til å jobbe for SAS. Ingen av dem har tydeligvis hatt det så fælt at de heller har ville begynne i andre og bedre flyselskaper istedet.
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Denne konflikten er av gammelt merke, og jammen meg "ulmer det enda... Jeg tror den stakk svært dypt. Allerede da jeg jobbet i svensk innenrikstrafikk på tidlig 90-tall hørte jeg om denne konflikten, og jammen meg i dag, snart 20 år etterpå, kan man høre om den, bl.a. fra svenske piloter i mitt eget firma, med bakgrunn i Linjeflyg / SAS. (mange også med militær bakgrunn). Disse aktuelle pilotene dro aldri tilbake til SAS, etter å ha vært utlånt til Premiair (ex Scanair) - nå Thomas Cook Scandinavia. Jeg vet ikke hvorfor, men disse ex.Linjeflygpilotene har selv i dag ikke mye pent å si om SAS. De hadde nok en særegen og sterk "korpsånd", og selv om de ble overtatt av SAS (og dermed kanskje reddet egne arbeidsplasser), har de aldri hatt noe pent å si om SAS. Vet ikke om forholdet mellom SAS piloter og ex Braathens piloter noen gang kan ha vært så dårlig som dette i Sverige... Er man utenfor - forstår man ikke dette (heller ikke jeg), men en forklaring finnes nok. Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Uten at jeg noensinne har fått det bekreftet så gikk det vel iallefall rykter om at ex-BU piloter og SK piloter ikke alltid gikk like godt sammen når de skulle fly sammen etter at BU ble kjøpt opp av SK. Det var noe med at SK førstestyrmenn nektet å fly med BU kapteiner som hadde mindre erfaring enn dem selv. Om dette stemmer vet jeg ikke, men det er nå det jeg hørte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,602
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Nå var jo dette SAS-piloter som kom fra Linjeflyg dette gjaldt, og det er ikke nødvendig å snakke om via tredje og fjerde ledd - det finnes jo medlemmer her og fra dem har flere av oss hørt i første ledd hva medførte.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Piloter i TAP truer med streik | Desk pilot | Flyforum | 0 | 23-04-2015 21:55 |
Streikevarsel fra svenske SAS-piloter | TG923 | Flyforum | 31 | 11-05-2008 10:34 |
Piloter truer med at lamme Sun-Air fra 1. august | Bll spotter | Flyforum | 0 | 07-07-2006 17:34 |
Truer SAS-piloter med oppsigelser | Hurum | Flyforum | 0 | 10-02-2006 10:16 |