• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY LN-NOT - status

Da var det duket for jomfrutur.

BOE453/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KRNT (Renton Muni) at 10:00 PST heading for KMWH (Grant Co Intl) for an estimated arrival at 11:30 PST.

BOE453/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KMWH (Grant Co Intl) at 12:00 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 12:20 PST.
 
Last edited:
Vet denne tråden er om LN-NOT men ser at det er litt "sprik" i registrering på -800 maskinene til DY av de som er leaset. Er det en grunn til slikt eller kommer det noen maskiner med disse registreringene senere. NOA, NOK, NOR.
 
Noen registreringer er simpelthen opptatt, f.eks. denne:
LN-NOK.jpg
 
Vet denne tråden er om LN-NOT men ser at det er litt "sprik" i registrering på -800 maskinene til DY av de som er leaset. Er det en grunn til slikt eller kommer det noen maskiner med disse registreringene senere. NOA, NOK, NOR.

NOA og NOK er fysisk opptatt av andre fly, derfor vil de ikke komme inn i DY sitt flypark. Selv om disse fly, som idag har denne registreringsmerker, avregistreres, sa finnes det seg en 3-ars black-out periode hvor man kan ikke benytte dem.

NOR ble litt annenleders. Denne ble reservert av en advokfirma for den gamle ex Air Norway 737-300 som tidligere hadde denne registrering. Flyet har na funnet en ny operatör utenfor Norge og reservasjonen ble slutted/trukked. NAX har benytted sjansen og reservert denne prestigefylt registreringsmerke for en fremtidlig 737-800 leveranse. Likevel er det ingen tilknyttning til en leveranse-slot eller produksjons-numre. Det er bare en reservasjon som kan benyttes i fremtida.
 
...og nå er er LN-NOT å se på radaren litt sør vest for Ålesund...
 
Nei dessverre, men vil gjette på i løpet av helgen...

Nå har de jammen meg klistret "The Official Airline of Eurovision song contest" over vinduene også. Skrekk og gru :cry:
 
Back
Top