![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
... først på reiser innen Norge (desember 2009):
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Imponerande måste jag säga och en god väg mot att skilja sig från LCC och skapa en tydligare positionering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Få sykkel også nå, så blir dette meget bra!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det har vel alltid gått på såkalte kulturbilletter - faktisk litt skeptisk til å nå skulle sponse(dele utgiften til bagnhandling) alle Norges kunstnerspirer på tur. Men det er vel bra - så får vi håpe de slipper unna Scandinavian breaks guitars.
Last edited by JoeW; 09-01-2010 at 16:37. Reason: gått, ikke godt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Yes, endelig kan jeg ta med meg blokkfløyta igjen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og ski...
Eller kanskje man kan putte ski inn i en kontrabasskoffert ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Noen vil kanskje si at de har blitt presset av Norwegian til å fjerne disse gebyrene...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor akkurat musikkinstrumenter skal gå utenom den vanlige bagasjen dersom ikke dette er en slags avtale med noen musikkorganisasjoner. Er ikke sikker på om "vanlige" passasjer passasjerer synes det er OK å "sponse" dette gjennom sine billetter. Da kan burde man jo også kunne si at sportsutstyr skulle gå gratis etter samme reglement!?
Tidligere var jeg skeptisk, men jeg er blitt mer og mer tilhenger av å betale for de tjenestene jeg benfaktisk benytter meg av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS har tidligere hatt avtale med Norsk musikerforbund, men den ble kutta ut for noen år tilbake. Det har vel vært forhandlinger med Musikernes Fellesorganisasjon. Jeg tror det opprinnlig var et ønske at det skulle gjelde "profesjonelle" musikere, men for å slippe å bruke tid på identifiering av disse så har man en enklere regel.
![]() |
#10 |
critical mind
|
![]()
Naja, na pröver seg SAS med en MOL stunt. Storm i vannglass, spör du meg.
Hvor mye pax profiterer fra dette??? 1%??? Om i alt? Jeg kjenner ikke mye som har en Kontrabass eller en Tuba i ryggsekk da de flyr...
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Litt trist utvikling når nordmenn "får vondt" av å "sponse" andre... Jeg lever godt med at vi alle bidrar...en annen gang er det kanskje noen som "sponser " noe for meg...eller hva VC10?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
tja, hvem sponser hvem ?
Når flyselskap XXX legger ut biletter til 199,.- kroner så selger de vel ikke 180 biletter på en flight til 199,- , så noen ombord på den flighten sponser sidemannen Ser ikke helt at dette er et 'MOL' stunt, SAS gjør vel ingen sak av dette, men informasjon kommer fra musiker forbund som informerer sine medlemmer. Sikker kun noen promille som har med seg tuba anyway, men (unten å ha sjekket om dette gjleder WF) , tenker tilbake på en flight jeg hadde i sommer FDE-OSL , hvor et ung band som hadde spilt på en festival et sted i Nordfjord slapp "billig" og slapp å bruke hele turne' kassa på å få instrumentene tilbake til Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Pappa er avhengig av å a fiolinene i kabinen så han er i hvertfall glad for det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Hvis du leser det jeg skrev, så hadde jeg med et forbehold om evt. avtaler med organisasjoner. Slike avtaler synes jeg er flott og det er fint at korps og andre som driver med frivillig arbeid skal slippe å tømme kassa for en velfortjent reise. Men, dersom dette gjelder alle som har med instrumenter uansett, så kan jeg ikke skjønne at man ikke skal kunne ha med f.eks. sykler, ski og annet sportsutstyr. Ser ikke noe prinsipielt forskjell på dette. Og ja, jeg er klar over at det ikke akkurat flyter over av passasjerer som bringer med seg instrumenter. Essensen i det jeg skrev var at jeg etterhvert har vent meg til tanken om å betale for de tjenestene jeg benytter fra flyselskapet, og jeg ville ikke stille meg fremst i hylekoret dersom SAS innførte slike tillegg generelt på billigbilletter. Da ville forhåpentligvis også grunnprisen gått ned til glede for oss alle. Etter dene utredningen håper jeg du ikke er like trist lenger EB! ![]() Last edited by VC-10; 10-01-2010 at 10:48. Reason: Mye rare skrivefeil p.g.a. kjapp skriving på iPod |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Må burde jo dokumentere at man er musiker? Ellers kan jo jeg møte opp med 15 kilo ekstra klær i en instrumentkasse... Hva med andre yrkesgrupper som også reiser med tyngre ting?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kanskje ikke så trist - men absolutt fornøyd med min lettere "naive" innstilling til denne saken - så kan andre gå rundt å tenke på hvem som sponser hvem...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg synes ikke du er naiv, men hvor synes du at grensen skal gå for hva som skal kunne tas med på flyet gratis uten spesielle avtaler? Er det mer naturlig å få med instrumenter enn sportsutsyr? Idrett er også kultur, eller er det bare musikkulturen SAS skal bry seg om behovene til ? ![]() Last edited by VC-10; 10-01-2010 at 13:23. Reason: Tatt bort ordet finkultur |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
SAS vil få kritikk uansett hvor de setter grensen tydeligvis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Braathens fjerner seterad 13 | DY | Flyforum | 12 | 01-03-2018 01:21 |
SAS fjerner hjertestartere i flyene. | imm | Småprat | 85 | 19-09-2015 13:01 |
Oh happy day-SAS fjerner forhatt gebyr | Dash | Småprat | 17 | 18-08-2014 22:35 |
SAS fjerner aldersgrensen | LN-RRA | Flyforum | 12 | 25-11-2008 17:03 |
SAS fjerner billig-restriksjoner | LN-MOW | Flyforum | 6 | 19-05-2005 16:42 |