• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

London Heathrow 01.01.10 Heavies

Vede

ScanFlyer Dusty
Medlem
Tilbringte nyttår i London og det ble spotting 1.jan 2010. I seng sent og tidlig opp, men hva gjør man ikke for spotting på LHR. 09R ble brukt til landing og 09L til takeoff. Ganske kaldt, men hadde ikke tid til å merke det var kaldt en gang.

Det kommer to tråder. En for heavy fly som er denne og en for mindre fly.

DEL 1:

IMG_3112.JPG

De første er tatt ved Hatton Cross.

IMG_3117.jpg

Syns denne var stilig.

IMG_3155.jpg

Qantas på vei fra vinter til sommer.

IMG_3224.jpg

En mange dronninger fra BA.

Flyttet oss til very short final ved 09R. Gåavstand fra T5. Takk til Kim777 for oppdateringer.

IMG_3228.jpg

LHR er et eldorado for 777 elskere.

IMG_3231.jpg

På LHR får du fly i alle farger, fasonger og størrelser.

IMG_3235.jpg

En litt flassete T7 fra United.

IMG_3244.jpg

IMG_3261.jpg

IMG_3291.jpg

Emirates flyr her med 777 og A380.

IMG_3312.jpg

IMG_3326.jpg

MYE BA på LHR.

IMG_3341.jpg

De atlantiske jomfruene flyr også en del på LHR.

IMG_3368.jpg

Overraskende me 767 fra Moskva.

IMG_3383.jpg

BA 747 logojet.

DEL 2:

IMG_3391.jpg

IMG_3396.jpg

Hissig bamse dette her.

IMG_3425.jpg

Air China med Star Alliance logojet.

IMG_3433.jpg

Liker fargene til RJ.

IMG_3441.jpg

En annen A380 operatør.

IMG_3451.jpg

IMG_3458.jpg

PIA med mindre fly på LHR enn de bruker på OSL.

IMG_3470.jpg

JAL eco jet. Noen som vet hva det vil si?

IMG_3477.jpg

Nok en jomfru.

I 3 tiden byttet de rullebane til 27R/L. Da begynte solen å gå ned og vanskeligere å få god kvalitet.

IMG_3487.jpg

Nydelig lys, men desverre ikke nydelig kvalitet.

Neste tråd kommer fredagskveld sannsynligvis.

Last edited:
Dette er det bare å ta av seg hatten får:wow:, sylskarpe bilder med perfekt lys, makan til bilder har jeg ikke sett på lenge.

London Heathrow er virkelig paradis for heavy lovers.

Godt at infoen kom til nytte:D

Nydelig lys, men desverre ikke nydelig kvalitet.
Eneste å si om kvaliteten her er at den var veldig bra, synes nå jeg ivertfall

Dette var en skikkelig opptur Vede. Virkelige flotte bilder :-)
Må ha vært en kald, men knallfin opplevelse å stå der i det fine været og skyte Big birds :P

DETTE er vakkert! Greit nok at det er masse fly her som er spennende i seg selv, men kvaliteten på bildene og arbeidet til fotografen er utsøkt! Bøyer meg i støvet i waketurbulencen...

Fantastisk Vede! Rett og slett... Blir helt misunnelig, får lyst på en London-tur til våren... Hvordan er tilgjengeligheten for sånne som meg, altså 4-beinte/rullestol...? Jeg vil!!!

hei å hå

Harald

Ahhh, supre bilder! Lys, motiv, kvalitet og ALT! Må få en tur til LHR snart - eneste jeg ikke liker er at det nesten ikke finnes spotterplasser hvor man kan se fly på bakken/touchdown.

Kjempeflott serie! Der skulle man ha vøri, litt annet utvalg enn her oppe i nord for å si det sånn...

Flotte bilder, fint lys! jeg elsker bilder av fly uten forstyrrende elementer i bakgrunnen. Det gjelder i hovedsak Heavies. I bilder av mindre fly er det fint med omgivelser. Med andre ord, midt i blinken;)

Denne serien har du truffet virkelig bra med! Veldig, veldig bra :) De som ikke blir fristet til å dra til LHR etter en slik serie kan ikke kalle seg for spottere...!

Back