![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Syden fly måtte returnere i eftermiddag
Quote:
Last edited by Discus; 02-12-2009 at 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det var Air Europa med Boeing 738 WL som skulle til LPA. Jeg så maskinen da jeg kom fra PRG.
Fra adressa: Quote:
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flere medier melder at flyet var av typen Airbus. Dette er jo som kjent her inne feil. Og at flere av passasjerene mente at landingen var hard kan nok komme av tungt fly og større landingshastighet enn normalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Stod det ikke i artikkelen at det var en Airbus-maskin? Allikevel velger jeg å tro deg MD11, da media har en tendens til å tulle fælt når det er snakk om flytyper og slikt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
hard landing kan vel skyldes at flyet landet med fult av drivstoff .. så derfor veldig tung fly til å lande..... eller ka ?
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Jeg hørte forresten nettopp på en radio i bakgrunnen her, en av passasjerene bli intervjuet, og hun kunne fortelle om "raskt, tydelig og beroligende informasjon". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Aireuropa har 6 stk Airbus A330-200, så de har faktisk airbus MD11
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flygelederen tok det ihvertfall ganske rolig. Bra jobba
![]() Litt av en opplevelse. Last edited by Aleksander Maaland; 03-12-2009 at 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Betenkelig at lydklipp legges ut på nett rett etter hendelsen.. heldigvis var opptakene så dårlige at man nesten bare hørte flygelederen.
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En AEA 737 passerer nå KRS på vei nordover ... 'redningsmaskinen'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ble litt paff da jeg leste denne billedteksten:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3404821.ece Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tror du kan ta det helt med ro, Gunnar. Ikke glem at du tolker en implisitt påstand i en billedtekst i en nettavis, ikke i SHTs rapport.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Burde vel hatt en smiley der for å understreke at skepsisen min her faktisk gjelder Aftenpostens jorunalistikk, og ikke flysikkerhetsmessige detaljer
![]()
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er lov å lytte. Saken er så vidt jeg vet ordnet opp i. Men til andre som noen gang tenker på å legge ut lydklipp: Sikkert ikke spesielt lurt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tja ... mulig lovgivingen er annerledes her, men liveatc.net har en gedigen samling liggende ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Superflyer
|
![]()
Ansvarlig journalist i Adresseavisens papirutgave er kraftig hudflettet og lover bot og bedring etter han skrev at det var en Airbus....(det er en kompis....
![]() Her er svar : Quote : "Når det gjelder Airbus - Boeing-feilen så ble jeg gjort oppmerksom på det i morges. Tror du er nummer tre som sier fra Her må jeg bare legge meg flat og innrømme dårlig håndverk (skal ærlig innrømme at jeg ikke tenkte på det). Det er nok smitte fra en annen kilde som er årsaken. Mener det var politiet som sa Airbus, eller så var det nettutgaven vår som hadde det. Jeg så ikke selv flyet før jeg så bildene i dag. Vet utmerket godt hvordan en Airbus og en 737-800 ser ut Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus Jeg lover å ikke kalle Boeing for Airbus" He he.... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe med nødlanding på Værnes | Jabberwocky | Flyforum | 4 | 22-02-2013 15:30 |
Nødlanding | Sveinmk | General Aviation og sjøfly | 11 | 16-02-2013 23:20 |
nødlanding | LN-BRM | Flyforum | 2 | 12-07-2007 08:37 |
Nødlanding på Værnes... | LTH | Flyforum | 3 | 07-01-2006 16:21 |
Værnes flyklubb med nødlanding på jorde... | LTH | Flyforum | 0 | 16-10-2005 18:55 |