![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
...er ubeskrivelig kaldt, spesielt i baken, når en hele tiden må lene seg til, eller sitte på et vått og kaldt rekkverk med nordvest-vind som selskap. Men må man, så må man... Jeg skulle kun fange 2 maskiner jeg ikke hadde, KLM F100 og KLM 737-900. Det var 5 timer imellom dem, jeg har en liten times kjøring hver vei til/fra Sola, da gidder man ikke kjøre hjem - og står selvsagt og fryser heller...
Jeg var heldig, aldri før i verdenshistorien har noen beveget seg på krykker så fort som undertegnede da 76`en var i ferd med takeoff, jeg nådde det akkurat... Den var i lufta fortere enn en Jamaicaner løper 200m, uten flyteknisk bakgrunn må jeg vel konkludere med at den var tom, og viste en maktdemostrasjon over krefter til oss som så på, jeg trodde nesten ikke mitt eget kamera, det var nesten som å se en TwinOtter ![]() ![]() ...der fanget jeg deg... Hva som er spesielt med en F100...? Absolutt ingenting, kun samle-mani... ![]() Utrolig nok tok SAS en tur innom oss på Sola, det satte jeg stor pris på - ikke hver dag en ser noe sådan... ![]() ja, ja - vi er norske vi også, har man først sluppet en fis - må man jo lufte ut... ![]() Dagens hyggeligste... Alltid kjekt når crew smiler eller vinker til oss... Strengt tatt er jeg redd for å publisere mennesker på nettet uten deres tillatelse, men disse to hyggelige karer er så godt kamuflerte likevel... ![]() ...I´m a scandinavian... ![]() ...and I´m just a norwegian... ![]() De har strukket seg langt der borte i Seattle, for å få nesten 200 mennesker inn i en 737, faktisk hele 14 m lengre enn den første 737, helt vanvittig - og faktisk kun 4 m kortere enn 757-200 er 900`en, og ca like lang som A321... ![]() ![]() H
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 02-10-2009 at 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette er noen fine maskiner, men jeg er ikke så begeistret for at det lange, slanke skroget luter så nedover med nesen når det er på bakken...
![]() men i luften er den vakker som få... ![]() Den kom ned med alle hjul intakt, merkelig at ikke alle fly-selskap klarer det... ![]() "lille speil på bakken der, hvem er vakrest i verden her" ![]() Female Pilots, er alt for sjeldent... ![]() Fly west, with Eastern... ![]() Dagens overraskelse... ![]() ![]() Ibsen er stor, større enn svært mange kjenner til, også i utlandet... Ireland`s største forfatter, James Joyce, lærte seg på slutten av 1800-tallet norsk, kun for å få lese Ibsen på orginalspråket... (sikker interessant å vite for mange av dere...) ![]() Rekkverk ytterst på vingene så service-crew ikke faller utfor vingen, er nok kommet for å bli... ![]() ![]() En blank og nyvasket norske en... ![]() H
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 02-10-2009 at 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg liker både bildene og kommentarene dine! Du får selv den trøtteste 737 til å virke interessant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
H
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Harald O - jeg synes bildene du leverer bare er bedre og bedre for hver gang! Her var det masse fint å se - dessuten artig med Norwegian som speiler seg og Scandinavian som skimtes i mørket. Stilig!
![]() Ellers vil nok de fleste foretrekke Ibsen fremfor Joyce, i alle fall hvis det er lesbarhetsindeksen som skal gjelde! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette var veldig bra
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Sjelden jeg får tid til å kommentere bilder , men dette var meget bra motiver.
Det er på grensen til art. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Du er ett frisk pust på plattformen Harald. Både kommentar messig og foto-vinkler
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jepp. What they said.
Min favoritt var speilbildet av Norwegian. Perfekt! Kyrre |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Og - tusen takk for hyggelig kommentarer, setter virkelig pris på det. Min hverdag består stort sett av å være alene (nettopp samlivsbrudd), så det er befriende godt å få nye bekjentskaper (flyttet til nytt sted, kjenner ingen...) både fysisk og digitalt... H
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 02-10-2009 at 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
H
![]() |
![]() |
#12 |
Flying Norwegian(s)
|
![]()
Artig lesning!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Rett og slett en nydelig serie Harald.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Scandinavian i mørket var rett og slett heftig - tusen takk!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Enig med EB der (men den var vel egentlig i sola
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bare hyggelig... Men det var faktisk ikke i mørke, tok det midt i mot solen, gikk 3 hele trinn i undereksponering, og det ble jo ikke så verst...
H.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hohoi!
Hvordan kan man finne på noe like konstruktivt på å si, som du har funnet på? :O Selv om bildene var standard 737 (som er noe av grunnen til at det blir lite spotting på meg), og selvfølgelig veldig mye snacks. Så greide du å gjøre denne bilde serien til veldig inntresant lesing. "Ka står onna neste bilde tro? ![]() Hvis noen som er handicappet drar ut til Sola, kaver seg opp på plattformen - ja da mener de alvor! Flyinteressen min blir nok heller svak i forhold da ja! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Mitt kamera er et Nikon D300, og objektivet som er brukt i denne serien er et Nikkor 70-300 VR objektiv... hei å hå H.
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Lekre bilder.. Og særlig Scandinavian i mørket er stilig !
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe skal fly for Finnair: BGO-HEL og TOS-HEL + codeshare | Someone | Flyforum | 67 | 25-02-2025 10:45 |
Flybe Nordic starter TRD-HEL og UME-HEL fra vinterprogrammet | MD90 | Flyforum | 38 | 19-06-2012 01:18 |
HEL-ARN-LHR-HEL (allt 23FEB11) | Ludde | TripReports | 2 | 28-02-2011 00:52 |
Finnair starter HEL-SIN-HEL | Stian | Flyforum | 13 | 14-12-2010 13:56 |
HEL-MUC-BCN-EAS(taxi)BIQ-ORY(AF Le Cars)CDG-HEL | Ludde | TripReports | 2 | 28-03-2009 19:17 |