• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fast track OSL

Widerøe, og jeg mener også Blue1 (KF).

FastTrack er for blåttEIN også, ja, i tillegg til Widerøe og SAS. Min erfaring er at det også er uproblematisk å bruke den når man reiser med Lufthansa.
 
FastTrack er for blåttEIN også, ja, i tillegg til Widerøe og SAS. Min erfaring er at det også er uproblematisk å bruke den når man reiser med Lufthansa.

Du kan bruke den hvis du reiser Lufthansa OG har kjøpt billetten som codeshare(SK-nummer/117-dokument). Ellers slipper du ikke gjennom - og jeg har inntrykk av at G4S faktisk ER strenge og har lært seg reglene. (Med mindre du er EBP, og alltid skal få gå gjennom uavhengig av selskap).
 
Du kan bruke den hvis du reiser Lufthansa OG har kjøpt billetten som codeshare(SK-nummer/117-dokument). Ellers slipper du ikke gjennom - og jeg har inntrykk av at G4S faktisk ER strenge og har lært seg reglene. (Med mindre du er EBP, og alltid skal få gå gjennom uavhengig av selskap).

Jeg har alltid kommet gjennom når jeg har fløyet med Lufthansa - selv om det ikke har vært i code-share. Det fremkommer vel ikke nødvendigvis av ombordstigningskortet om man har kjøpt code-share eller ikke, men det står jo både LH- og SK-flightnumre på dem. Uansett blir regler som dette så innfløkt at det er umulig å forholde seg til.
 
Jeg ble nektet forrige gang jeg reiste med Blue1 til Finland. Jeg hadde økonomibillett men er EBG. Fyren var skråsikker.
 
Ligger det ikke i barcoden på boardingpasset?

Husker ikke om jeg hadde boardingpass, eller om jeg bare dro kortet. Det er litt over en måned siden og går litt i surr. Men jeg reagerte litt på det.
 
http://twitter.com/SASEuroBonus/status/6461949929

"Gold members, use Fast Track in CPH/OSL/STO as long as you fly on any Star Alliance member airline, a fantastic benefit!"

Er dette nytt og feiende flott, gjeldende for innenriks i Norge også? Eller er det Bolagets kvitrer som tar seg kunstneriske friheter for å komme under det tillatte antall tegn?
 
Reglene nå er at SAS EBG kan gå igjennom så lenge de flyr med et Star Alliance selskap (SK/KF/WF business og economy extra er som før). Det gjelder kun for utenlandske avganger. Det er en liten utfordring å få alle vekterne klare over hvilke selskaper som er Star Alliance, f.eks. SN som ble det idag og CO som nylig ble det.
 
Jeg har forstått det slik at Icelandair Saga Class har denne "goden"...
Am I right?

Har sendt de en forespørsel angående dette nå. Skal reise med de i slutten av februar, og kan være greit å vite dette på forhånd mtp kranglete security-folk.
 
Rask svar fra Icelandair (om ikke litt vagt):

Hi,

Yes you should be able to use fasttrack at Osl airport also at the Icelandair Check in table.

Best regards,

Icelandair Norway
 
Rask svar fra Icelandair (om ikke litt vagt):

Hi,

Yes you should be able to use fasttrack at Osl airport also at the Icelandair Check in table.

Best regards,

Icelandair Norway

Har de et eget bord der man sjekker inn?? :)
 
Back
Top