![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Forøvrig synes jeg det er bra at SAS viser litt baller. Norwegian har vært frampå, selv om det bl.a. endte med kalkulator i gave fra SAS... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du kan forhåndsvelge sete i alle prisklasser hos SAS...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eurobonus Diamond
|
![]()
(Litt avsporing..)
22 timer før avgang ja, men da har jo TPC/EBG og fullpris betalende allerede fått tildelt sine foretrukne seter. Eva (hjelperen på sas.no) sier dette om setevalg: Quote:
Last edited by LN-RRA; 06-07-2009 at 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Her må jeg si meg uenig med deg EB. Du kan riktig nok forhåndsvelge sete 22 timer før flyet går, men det vil jeg ikke kalle fritt setevalg. Jeg kan ikke fatte hvorfor de ikke lar meg reservere dette ved bestilling. Det er tungvint å ikke kunne utføre denne prosessen ved bestilling, og ikke heller alltid så enkelt å få til dette 2 timer før når man er på reisefot.
Der mener jeg faktisk at Norwegian har en fordel som lar meg gjøre dette når jeg kjøper billetten, og så betaler jeg de lusne 40 kronene (selv om jeg egentlig ikke synes om slike gebyrer). Kanskje SAS også kunne tilby tidlig setereservering til dem som ønsker det dersom de er villige til å loppe seg for kr 40,- for eksempel!!! ![]() Ellers så synes jeg også det var en bra annonse - mer på hugget enn vi har sett fra den kanten før. VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Cluet med å begrense setevalget til f.o.m. 22 før avgang er at man skal kunne differensiere produktet. De som betaler mer skal få flere goder enn de som betaler mindre. Enkel logikk, er det ikke?
På to av mine siste SAS-flighter, som kan klassifiseres som erke-biz-avganger, med så godt som 90% blåskjorter og dressbukser, hadde jeg null problemer med å sikre meg nødutgang når jeg sjekket inn hhv. 21 og 12 timer før avgang. Begge flightene hadde belegg på 100%. Jeg har savnet en annonse fra SAS med litt med 'edge', forhåpentligvis er denne starten på noe bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men for all del - annonsen er fremdeles bra, og dette blir jo egentlig flisespikkeri! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg har flydd uttalige ganger med SAS innenriks, med ungdomsbillett. Jeg har aldri opplevd fritt valg av sete ved innsjekk. Jeg og arbeisgiver ble enig om at ungdomsbillett var det beste og billigste alternativet for meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Joda, men ikke helt ulikt Norwegian sin tankegang om at det koster ekstra for de som ikke kjøper flex. Og da er det jo inkludert hos Norwegian også (sammen med flere av de andre gebyrene), så akkurat dette poenget faller litt i fisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg skjønner ikke at folk skriker om de 40 kronene for å FORHÅNDSBESTILLE et bestemt sete. Dette er et TILBUD til de som vil ha et bestemt sete lang tid i forveien. SAS har såvidt meg bekjent IKKE dette tilbudet. Sjekker man inn som normalt på flyplassen, er prisen akkurat den samme som hos SAS, null kr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Synes annonsen var grei, bortsett fra at SAS behagelig nok for dem har "glemt" seficegebyret sitt. Det er mulig det er inkludert i prisen, men det er den jo ikke på nettet, så hvis poenget med annonsen var å illustrere at gebyrene til DY er villedende skyter de seg selv om ikke i foten så ihvertfall i lilletåa ved å gjøre det på denne måten. De burde heller droppe hele gebyret å kjøre på at de er gebyrfrie.
![]() |
#55 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tror denne annonsen bryter reklameforskriftens §3 av minst to grunner:
Selvsagt er det viktig å sjekke prisene, og i denne sommer- og ferietiden er det lite forretningsreisende og desto mere av de fritidsreisende. Alle vet jo hvilke segmenter de to selskaper er best i. For å illustrere forskjellene mellom de to så se vedlagt prissammenligning (DY-prisene er inkludert de kr120 som SAS liker å ta med og selvsagt har jeg benyttet de to samme flightene som i SAS-annonsen).
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det SAS-gebyret var vel noe SAS ble pålagt å ha... Jeg synest SAS bør oppsøke "de lovgivende forsamlinger" og si ifra om at de ikke ønsker å ha service-gebyret, slik de stadig sier i media...
Og hver gang noen sier at Norwegian alltid er billigst får jeg lyst til å ta frem en tusenlapp og vifte med mens jeg sier "den sparte jeg på å fly SAS" ![]() Tilbake til temaet, så synest jeg anonsen har mange gode poeng, men de forsvinner desverre litt i "priskrigen". I grunnen synest jeg SAS burde fått fremhevet dette litt bedre; Quote:
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Prissammenligningen var vel ikke gjort av en tredjepart da DY sammenlighet prisene i en annonse tidligere hvor de atpåtil regent feil.....
Last edited by LN-RRA; 07-07-2009 at 00:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har heller ikke sagt at den annonsen var i overensstemmelse med §3.
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Får ikke lov av hvem forresten?
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767? | LN-KGL | Flyhistorisk forum | 33 | 06-07-2024 18:27 |
hvem er det som flyr..? | Sveinmk | General Aviation og sjøfly | 4 | 20-05-2013 20:57 |
N481JC. Hvem er det?? | erlingjo | Flyforum | 9 | 14-09-2008 14:16 |
VIA - hvem er det | LN-GBM | Flyforum | 6 | 13-09-2007 23:59 |
Hvem var det som skulle kjøpe seg en Hawker 800SP igjen? | ENGM RAMP | Flyforum | 3 | 27-06-2006 17:30 |