![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hei.
Skal ta med familien på helgetur til Hong Kong. Noen som har noe godt hotelltips for en barnefamilie. Ønsker å bo i gangavstand til Star Ferry (hvilken side ikke så nøye), samt at hele budsjettet ikke skal gå med til hotell.. Vi skal til Disneyland en av dagene, men ønsker å bo inne i byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Jeg og samboer skal bo på Kowloon-siden. Nærmere bestemt Langham Place.
http://hongkong.langhamplacehotels.c...ong_hotels.htm Ligger 3 MTR-stopp fra Star Ferry Pier, så det er muligens for langt unna for deres del. Vet at dette hotellet for øyeblikket kjører "2 for 3", "3 for 4"-tilbud.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ut fra det jeg kan se hos Tripadvisor så er det to hoteller som ligger i nærheten av Star Ferry Pier, The Langham Hotel Hong Kong (i samme kjeden som førstnevnte Langham Place) på Kowloon-siden eller Four Seaons på den andre siden. Disse to er nok i gangavstand til Star Ferry, men jeg har ikke sjekket priser.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
The Langham Hotel tror jeg nok er billigst av de to alternativene da ja
![]() Ser at pris pr natt på The Langham Hotel ligger på ca 1400 kr pr dobbeltrom. Om dette er dyrt eller billig blir jo opp til den enkelte å vurdere. Beklager at jeg ikke leste kravspec'en nøye nok ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 18-02-2009 at 16:22. Reason: Fant et priseksempel |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Er pris og beliggenhet viktig, vil jeg absolutt anbefale Metropark Hotel Causeway Bay Hong Kong. Vi betalte 3500 kr. for en uke på dette hotellet, som hadde meget bra standard og flott beliggenhet ved Victoria Park - altså ikke rett ved Star Ferry, men personlig mener jeg ikke det er noe must å ha hotell rett ved denne fergen. Star Ferry er enkelt tilgjengelig uansett - og man trenger ikke å basere oppholdet på denne, undergrunnen er tilgjengelig rett ved Metropark-hotellet. Causeway Bay-området er sentralt, men samtidig ganske rolig og fint. Fantastisk utsikt fra hotellet.
Ellers la jeg inn litt Hong Kong-tips og bilder i denne tråden: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=39629&page=3 Og ellers har hotellet fått veldig gode tilbakemeldinger på tripadvisor. Det er nok standard, pris og beliggenhet som gjør det: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev...ng_Region.html Last edited by FlightDeck; 18-02-2009 at 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hilsen fra Hong Kong!
Jeg sitter nå på mitt rom på Holiday Inn Golden Mile - et hotell som ligger sentralt på Kowloon, 1 km fra Star Ferry og midt i shopping-området. Helt greit hotell - jeg betaler omtrent 1200HKD per natt. Får også grei omtale på TripAdvisor. Hadde forøvrig en fin tur over med Finnair i biz. God mat - skal se om det blir en TripReport etter hvert. ![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hello.
Vi endte opp på Sheraton, som ligger meget bra til for både Star Ferry, MTR systemet, shopping og mye mye mer. Lørdagen ble tilbrakt i Disneyland, Hong Kong. Alltid morsomt for store og små å bruke en heldag på et slikt sted. 350 HKD for absolutt alle attraksjoner syntes jeg heller ikke var så ille. Relativt lite folk, og dermed korte køer trakk opp inntrykket, på tross av alt der er KOMMERS ![]() Harbour Cruise og sightseeing med dobbeldekkerbuss fikk vi også med oss, så nå har jeg virkelig vært på en helhjertet turistreise til HKG. Heeelt OK ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Shoppingtips Hong Kong | LN-FHU | Reiseforum | 14 | 09-02-2013 17:04 |
Hong Kong | Someone | Reiseforum | 21 | 02-07-2010 16:40 |
Hong Kong og AY !! | SQ 777 | Flyforum | 26 | 30-04-2007 16:14 |
Maersk to Hong Kong | EKGH | Flyforum | 0 | 03-10-2005 21:04 |