![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Innen Europa er ikke V-klasse en del av den faste publiserte prisstrukturen til SAS som er: C,D (biz) Y,S,B (extra) E,M,H,Q (eco 100%) W,U,K,L,T,O (eco 25%). Men det siste året har V-klassen blitt brukt til kampanjer som prismessig har ligget godt under faste laveste pris i T-klasse. Slik sett har disse billettene vært både et pris- og poengkupp. Det nye nå er at VKAMP er historie og O-klasse er den nye kampanjeklassen med 25% opptjening. Q-klasse er dermed laveste 100%-klasse innen Europa. V-klasse (100%) er derimot en del av Intercont sin faste publiserte prisstruktur, in- og outbound connections innen Europa til/fra Intercont blir også booket i V-klasse. V-klassen koster forøvrig rundt 1200 kr mer t/r OSL-EWR/ORD/IAD enn K-klassen, som er faste laveste pris. En av fordelene med Eurobonus kontra andre *program er at på SAS, Widerøe, Blue1, AirBaltic og Estonian flygninger så får man gjennomgående mere EB-poeng [SAS earnings chart] enn miles flown som andre program gir poeng etter. 25%-regelen på SAS kommer man som sagt aldri utenom uansett program. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
For å dra frem en gammel diskusjon på nytt. Jeg driver å teller kraftig på knappene om jeg skal gi blanke i EB, og skifte til et annet program. Jeg har sett en del på bmi, men føler jeg sliter med å utnytte en del av godene, som f.eks. de 4 free upgrade voucherene. I tillegg gir de nada på mange av de billige LH billettene i Europa, samt kun 50% på de fleste LH reiser over dammen (må helt opp i klasse P for å få 100%.
Jeg har nå studert AC sitt program ganske nøye, og det ser ut til å passe meg ypperlig (reiser mest i Y, samt mest IC til Nord Amerika). Her trengs det 35000 miles for gull. De gir bl.a. 500 milies minimum på de billigste reisene i Europa med LH, samt at de gir 100% på alt over W. Det siste samsvarer vel med EB så vidt jeg vet. I tillegg har de et meget bra opplegg med free upgrade vouchere og Gullbonus på 50% (25% for sølv), og 25% bonus for reiser med LH og Swiss når en har fått gull. Er det noen som har kommentarer til dette, evt. er det noe jeg har misforstått?
![]() |
#47 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du har rett. Til dette reisemoensteret passer Aeroplan bra, saerlig dersom maalet er aa oppnaa status raskt og flyr mye LH, men de oppgraderingsvoucherne gjelder i hoeyere bookingklassene og kun paa AC.
Flyr du amerikanske/kanadiske selskaper over dammen gir de alle 100% hos BMI, LH og SK gir ikke saa bra som du korrekt sier. Negativt er det selvsagt at BMI har lagt ned all transatlantisk fra nyaaret... Grunnen til at jeg liker BMI har ogsaa med bilutleie og hotellmiles. 1700 miles pr. Hertz leie og hele tiden dobbel miles kampanjer, naa 3400 for foerste kvartal pr. hertzleie, har booket 15 ganger leier til 17 dollar paa min lokale Hertzstasjon, henter ikke bilen en gang siden jeg kjenner karen som driver plassen, han sjekker meg inn og ut via telefonen. Saa 15 Hertz leier er nok til over en t/r i Swiss First Class til Europa for 255USD. En annen ting er at du faar 25% bonus som gull hos alle partnere, hos BMI 35%, den beste benefit gjelder for folk som flyr 55K miles i aaret eller mer. Da faar du dobble miles + 25/35%: Gold members with over 55,000 membership status miles will have any miles over this amount converted to destinations miles up to a maximum of 250,000 destinations miles. Dette betyr at paa business faar man hele 450%, i F 650%!!! Aeroplan er soleklart bedre enn Eurobonus, men med LH sliter man selvsagt med at man maa fly hoeyere enn W klasse. Merk at alle amerikanske programmer gir 100% minimum hos LH over dammen i alle klasser. UA gir 200% paa LH som Premier Exec, Star Gold uansett booking klasse. Det kreves 50K for aa oppnaa denne statusen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hmmm, ikke lett dette her gitt! Må studere litt et par dager til, så får vi se hva magen sier innen den tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Swiss First redemption for 51.000 miles USA-Europa, kan dette stemme da? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Sone 1 til 3: 25000 + £140 X1,5 for Business, saa 37500 + £210 X2 for First, saa 50.000 + £280 Paa kun miles 45000 miles X 1,5 for business 67500 miles X2 for First 90000 miles Best verdi for milesene by far!! http://www.flybmi.com/bmi/en-gb/diam...end-miles.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg elsker BMI! Booket til Singapore og Tokyo til dama og meg selv i julegave, SK C til LHR, SQ First fra LHR, stopover i SIN, SQ F videre til NRT. Dette for 25.000 miles + £170 per pers + taxes (tror de kom på £200 pga syke UK departures taxes i biz/first). Kunne dratt med SK 343 i C for ca. null avgifter da SAS ikke har YQ på awards fra Skandinavia. Men det var ikke aktuelt, etter å ha prøvd det ypperste (SQ F) i høst betaler jeg gledelig noen daler ekstra i skatter for å få muligheten igjen. Noen timer i Virgin Clubhouse på LHR samt SKL F i SIN skader heller ikke. Håper bare på at 747 blir byttet ut med A380 og tilhørende Suites oppgradering så blir dette tidenes tur
![]() Hjemturen er ikke helt avgjort enda, men det blir trolig LX First for samme prisen. Alt takket være BMI ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, det er genialt at du kan kjoepe enveis i tillegg til at du kan bruke litt cash for aa faa de beste billettene. (for de som lurer, 25k er en vei den reiseruten view henviser til 50k t/r /2) Og naar du klarer aa faa to slike billetter t/r ved aa leie bil 30 ganger for 17 dollar dagen, blir det enda mer genialt ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Få forhånd tusen takk! ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Selv får jeg EuroBonus Gold i januar, for første gang, så før jeg eventuelt satser på et annet program, vil jeg prøve det i et år. Siden jeg stort sett flyr med SAS er det kanskje lurt å kort hos dem, og ikke hos en annen Star-partner. Som student reiser jeg mest på billigbilletter og jeg leter fortsatt etter en Star-partner som gir mer enn 25 prosent på billigbilletter hos SAS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
He-he, important distinction
![]() ![]() Trip report med bildedokumentasjon skal bli! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
bmi will give its Heathrow - Cairo and
Heathrow - Amman routes a major boost with the introduction of A330 widebody aircraft next spring. Both routes were introduced in 2007 as part of a major launch exercise at Heathrow that saw bmi start flights to 17 new destinations. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Om man f.eks reiser med SK, LH eller en annen partner innenfor Star Alliance og har BMI Diamond Club, registerer man poegene på siden til BMI??
På SAS sine sider finner en jo ikke noen mulighet for å legge inn kortnummer for BMI...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Star Alliance Gold gir oppgradering på Heathrow Express | FlightDeck | Reiseforum | 5 | 11-02-2016 16:38 |
Star Alliance Gold - lounger i FRA og IAH, hvilken velger jeg? | Ståle | Reiseforum | 7 | 14-08-2015 14:13 |
Meget pen (litt krølla) Star Alliance orange priority lapp til salgs | Cecilie | Samlerhjørnet | 10 | 10-01-2014 13:06 |