Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-11-2008, 00:05   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,370
Default Retur til Atlanta .. 21-22/november

Det var en skarp og fin ettermiddag da jeg påbegynte min reise hjem igjen. En snilll kollega kjørte meg opp til MJF hvor Egil smilende tok i mot min koffert og sjekket meg gjennom til OSL. På SAS fikk jeg 1A, og siden maskinen var halvtom regnet jeg med at det var gode sjanser til å få treraderen for meg selv.

Nesten helt fullt maskin og avgang på rute fra Mosjøen. Kort flytid gjorde at vi landet tidlig på TRD hvor det var mye nysnø på bakken. Det var imidlertid klarvær da jeg landet.

Vel fremme på TRD var det å sjekke status på neste fly, og her var det meldt en time delay pga crewrotasjon. Så jeg kjøpte meg en rekebaguett og litt snop og fant meg et rolig hjørne. Farmer skulle egentlig vært på TRD samtidig, men han var blitt litt forsinket fra LHR, så han dukket opp akkurat da jeg skulle gå ombord i LN-RRG.

Setene i RRG var en overraskelse. De var veldig smale og puten virket kort. Så det var ikke så veldig komfortabelt å sitte der jeg satt. Kun halvfull maskin, så jeg fikk treraderene for meg selv, så jeg kunne ihvertfall strekke meg litt ut. Jeg kan ikke huske å ha sittet så ukomfortabelt i en 737 før.

Vel nede tok det kun 10 minutter fra vi blokket inn på gate 15 til den første bagasjen lå på båndet. Det var neppe mer enn 10-15 mennesker rundt båndet, så det var ikke mye lokalbag. Selvfølgelig var min blant de siste til tross for pri-taggen Egil satte på ... godt det ikke var mye lokalbagg ...

Så var det over til SAS-hotellet hvor jeg nå er rede til å slumre noen timer før neste etappe.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2008, 00:43   #2
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,251
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Er det ikke Air Europa-seter i RRG?
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2008, 07:53   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,370
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Stemmer det ...

Da var vi igang med neste etappe .. sto tidlig opp og slepte kofferten over for å bli ferdig med sjekkin .. mye folk, men ingen kø på Business. Fikk boardingkort til ORD og bagasjen tagget til ATL, så slipper jeg vel ihvertfall å slepe den over til Terminal 3 etter tollkontrollen.

Tilbake til hotellet og fikk meg en sedvanlig utmerket frokost. Deretter var det over til flyplassen igjen hvor det nå var forbausende lite folk. Nesten ingen kø i security heller, så det hele gikk adskillig raskere en planlagt. Så nå sitter jeg med en latte og venter på boarding.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2008, 19:28   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,292
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Hallo! Kom du deg hjem???
EB is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2008, 19:39   #5
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Hallo! Kom du deg hjem???
Tenkte akkurat det samme!!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2008, 20:13   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,370
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

jada .. må bare få hodet over vannet først. Men kan røpe såpass at jeg hadde en adskillig bedre lpnghaulopplevelse enn Alex ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2008, 20:25   #7
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

og..........??

BF?
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2008, 22:06   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,370
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Klokken viser 1327 ... vi har vært på vei i nesten tre timer, og jeg er svært
fornøyd her jeg sitter. Så langt har jeg hatt en aldeles fenomenal tur i SAS
Business Class, og når man ser hvilket potensiale som ligger i produktet
er det fælt å lese beretninger om dårlige opplevelser.

Vel .. dagen startet med avgang på rute fra OSL. SK850, en 737-700, tok
meg mot ARN. Pent vær da vi lettet og noen dansende snefnugg da vi landet, men det var lett å se at det hadde snedd litt over natten. Det sto mange nedsnedde fly rundt omkring.
Turen gikk greit .. fikk en helt grei 'standard' kontinental frokost som hadde
smakt enda bedre hvis brødet var noenlunde ferskt .. ellers var det OK.





Vi var vel en rundt 20 på de første 8 radene - bak satt de litt trangere, men
det var god plass. De strøk imidlertid sørgelig på knyttenevetesten.



Hadde en kort times connection, så jeg ruslet rolig over til F62 og fikk meg en liten espresso før det var tid for boarding.

Nesten helt full Business-kabin og det så ut som det var godt belegg på Y-Ex også. Tante tok jakken min med en gang og jeg fikk kjapt tilbud om 'champagne, juice eller vodka', levert med et stort, godt skandinavisk smil. Jentene (og gutten) travet rundt i kabinen og passet på at alle fant seg til rette.
Pushback ble noen små minutter sen pga litt deicing, men det var ingen kø for takeoff, så vi kom radig avgårde. Da vi kom opp i cruise var det utdeling av kits, noe jeg egentlig aldri har skjønt hvorfor ikke kan foregå på bakken. Men det gikk fort, og så kom drinketralla tett etter. Man kan jo kke si nei takk når en GT roper etter en, og den ble levert med nok et stort smil, og trivelige kommentarer og en god latter da vi oppdaget at vi begge hadde en identisk Raddison SAS-penn i skjortelomma .. Det snacks-greiene de serverte til drinken var mest for spesielt interesserte, men krutong-bitene i 'peanøttposen' var riktig gode.
Synkronserveringen fortsatte vel koordinert, og brettet ble levert med en riktig så god røkelaks med pepperrotskrem. Deretter kom hovedretten som var valg mellom hellefisk, thai-gris og noe kalvegrytegreier .. Valgte thai-grisen med nudler, og det var skikkelig digg. Mulig at det var krydderet som ga den en ekstra smakspiff i 34.000 fot, men det var skikkelig godt.
Etter middagen var det sjokoladekake og kaffe/konjakk servert av en veldig søt sjokoladejente (no pun intended) og dermed var jeg mett og fornøyd nok til å skeie ut og kjøpe inn et par julegaver da salgstralla kom seilende. Noen bør imidlertid se litt nærmere på dollarkursen i brosjyren ...
Tok forøvrig ikke noen bilder ombord i bussen .. liker ikke å dra fram kameraet med fremmede ved siden av meg ..
Deretter ble det litt slumring før jeg satte meg til å spille Football Manager 2009. God tidtrøyte og til dette fikk jeg også en espresso i 'sølvkopp'. En veldig god liten piff.
Før landing var det smørbrødservering, og jeg valgte gravlaks med sennepssaus - igjen et godt valg. Drikke var hele tiden tilgjengelig, men siden jeg hadde bilen stående på Hartsfield holdt jeg meg til det alkoholfrie.

Som en konklusjon er det imidlertid ikke annet å si enn at dette var en førsteklasses tur.

Landing på rute og jeg var en av de første ut. Ingen kø i passkontrollen heller, så jeg var raskt nede ved båndet. Syv bagger kom først - samtlige med standbytagger, noe som ble fleipete kommentert av tre amerikanere som sto ved siden av meg. Noen minutter senere begynte det å komme 'ordentlig' bag, og denne gangen kom pri-baggen først.

Gjennom tollen, og så var det å finne bag-droppen .. Ingen å se ved sperringene, men en hyggelig dame fra UA tok kofferten min og et par CO-bags og lovet å få dem riktig vei. Det virket over all forventning,
for da jeg var kommet over til T3 og Delta, så var kofferten min allerede registrert i DL's system.

Gjennom security på nytt .. igjen uten problemer .. det er kun i Mosjøen at sekken min må endevendes. Hver gang. Jeg er sikker på at Securitas i MJF hater både Farmer og meg - sekken hans er iflg pålitelige kilder like full av elektronikk og moro som min ...

Men nok om det. Bak security lå det en Starbucks, og koffeinsuget raste i kroppen, så en grande latte med 'extra shot' ble umiddelbart bestilt.

Etter å ha slappet av litt, var det boarding på Maddog'en spm skulle ta meg på siste etappe.



Oppgradering var forskriftsmessg bekreftet 72 timer før avgang. Det er egentlig ikke så mye å si om den turen .. fikk meg en cola i et stort rundt glass og takket nei til Sunchips'en som de har plaget oss med nå i flere år. Flytiden var heller ikke på mer enn 1.21 så det er begrenset hva tre ca'er kan gjøre på en smekkers maskin.

Hjemme på rute, og noterte meg at LH, som var mitt alternativ, ennå ikke var ankommet fra snøhelvetet i FRA, så det er ingen tvil om at man for en gangs skyld valgte riktig flight.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3

Last edited by LN-MOW; 24-11-2008 at 22:12.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2008, 22:16   #9
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,688
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Takk for lesing. Godt å se at SAS kan få det til når de vil. Som du, og mange, sier så har de ingrediensene. Det må bare settes i system, og visp blir det meget bra. Men det må jo gjøres hver gang, da.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2008, 22:18   #10
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Gjennom security på nytt .. igjen uten problemer .. det er kun i Mosjøen at sekken min må endevendes. Hver gang. Jeg er sikker på at Securitas i MJF hater både Farmer og meg - sekken hans er iflg pålitelige kilder like full av elektronikk og moro som min ...
Securitasser liker ikke folk fra forumet. På samtlige av mine turer fra Bergen i år - og dem har det vært altfor mange av - har jeg blitt tatt ut til spesialbehandling av disse tasseladdene. Pussig nok har det ikke vært noe problem på veg til Bergen og den eneste forskjellen har vært at jeg har pustet bæææægensk luft

Morsom lesning.

Et lite bilde fra min siste tur til ATL. Vi fant fram selv om belgieren leter fælt her

__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2008, 23:04   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,370
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Var det ikke denne du kom med?



__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2008, 23:48   #12
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Ser ut som det var OO-SFP du har bilder av MOW, og med det har skutt riktig - bare ta en titt her

__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2008, 23:52   #13
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Se det ja!
Godt å høre at SAS IC har noen fornøyde kunder iallefall!

Takk for fin rapport!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2008, 05:56   #14
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,292
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Bra rapport... Ikke noen bilder fra innsiden av MD`n?
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2008, 10:09   #15
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Jo, det var nok det LN-MOW - og en Delta 767-300 tror jeg det var på veg hjem. God plassering, courtesy of din gode indiske venn.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2008, 12:29   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,370
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Jo, det var nok det LN-MOW - og en Delta 767-300 tror jeg det var på veg hjem. God plassering, courtesy of din gode indiske venn.
Haha .. ja, Seemal 'Mr. Bean', ja ... han er foroevrig ferdig lege naa ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2008, 17:07   #17
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Hoertes ut til at du hadde en skikkelig hyggelig tur! Takker for titten
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2008, 17:34   #18
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Flott at du fikk en god opplevelse til slutt - etter en del forsøk...! Da vet du hva du skal velge neste gang. Takk for rapporten.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2008, 00:40   #19
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
Default Re: Retur til Atlanta .. 21-22/november

Flott at det ble en positiv opplevelse. Skal du reise mye på id er det vel tryggest å velge SAS.
LH er vanskelig å få business på selv om du er listet der hører jeg.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AerLingus til Hartford, CT (BDL) samt retur til LAX og muligens MIA OttoL Flyforum 4 06-10-2022 22:59
BA-retur til SVG 13/8 Stone Småprat 0 14-08-2015 11:01
Spekulere i no-show retur med tur-retur billett RJon Reiseforum 9 21-06-2014 13:40
Air Atlanta til OSL 9. og 29. november GF1 Flyforum 43 29-11-2010 13:05
Atlanta-Mosjøen - november 08 LN-MOW TripReports 31 12-11-2008 07:13


All times are GMT +2. The time now is 14:42.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.