![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva skal til? Tror jeg hadde holdt meg langt unna Extra og Business billetter dersom det skal gjoeres billigst mulig. Tipper vi ser billetter mellom 3-4K paa US Air fra OSL til sommern. 3 grisebillige turer t/r Chicago gjoer jo susen + noe smaaplukk i Europa gjoer susen. CO er snart med i Star, de vil ogsaa gi 100% BMI poeng. EBG trenger man like mange USA turer + smaaplukk, forskjellen er at du maa ut med 6-7K pr billett for aa faa en klasse som gir 100%... Det hjelper med EBG bonusen som er 25% ogsaa paa EQM. Men siden man trenger 45K EB poeng for gull, kontra 38K for BMI gull er det ingen forskjell.
Saa ca. 10-15K norske for gull hos BMI, omtrent det dobbelte for EBG |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ved hjelp av litt kreativ hoderegning tror jeg at jeg kom frem til at sølvkortet mitt kostet 25.000kr ifjor (selv om det kan gjøres langt billigere, hadde målet kun vært å bli sølv
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Får vurdere å melde meg inn i BMI da skjønner jeg
![]() ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 03-11-2008 at 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Medlemsfordelene sånn utover poeng, er de ganske like som i SAS EBG??
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En klok kamerat bruker aa si: Dersom du sliter noe voldsomt med aa beholde statusen din aar etter aar, trenger du den ikke ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Du har en meget klok kamerat, Tommy
![]() ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 03-11-2008 at 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Du faar ogsaa lov til aa velge seter paa alle radene paa innenriksfly ved bestilling, noe man ikke faar som annen Star Gold. Du staar ogsaa foerst paa lista naar det er operational upgrades paa gang, noe som skjer av og til paa intercont med EBG, det samme gjelder dog paa BD metal, de prioriterer sine egne medlemmer foerst. Ellers kan jeg ikke finne noen andre fordeler EBG har vs. andre programmer. Hos BMI faar man ogsaa egne fordeler som ikke EBG faar (se tidligere post). Som BD Gold blir du bl.a. hentet i loungen og eskortert til setet ditt ombord selv om du reiser i Economy (gjelder intercont fra MAN/LHR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
I realiteten er det jo egentlig et aldri så lite sykdomstegn å inneha gullkort, ved at man da er altfor mye borte på reiser, og da er det som regel jobbreiser det er snakk om for oss som reiser så mye. Men tilbake til topic. Bor du i Norge mener jeg Eurobonus må være det beste alternativ for de aller fleste. Kun 45.000 miles for å oppnå EBG status, noe som ikke er mer enn 2 t/r i business til Asia eller USA pr år f,eks. Når vi nå i tillegg ser at både Mastercard og Dinerscard hiver ekstrapoeng etter folk her, vil jeg si at det er mye å hente. Dette betyr bl.a om man betaler reisen med samme kortet, får man i pose og sekk. Både grunnpoeng for reisen og ekstrapoeng for verdien av billetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Men det blir ikke spesielt billig. 2 business maa du ut med 40K ++ for aa faa gull, mens 3 turer i V til USA ogsaa gjoer susen for under halvparten av prisen. I Oslo har vi snart 2 Star direkte interkontinentale flighter: CO til EWR med et heftig nettverk derfra, US med PHL, samme der. Skal du reise US og snart CO, vil Eurobonus kun gi 25% poeng paa billige billetter, mens BMI og alle amerikanske programmer gir minst 100%. Saa har du en tur eller to over dammen i aaret paa oekonomiklasse og vil reise direkte fra OSL, er Eurobonus et elendig alternativ. Du maa lete og styre, samt betale masse ekstra for aa faa 100% poeng. Irriterende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så for å få i pose og sekk så melder man seg inn i BMI og betaler reisene med EB Mastercard eller EB Diners Club, super opptjening på billigbilletter over dammen + noen ekstrapoeng i EB grunnet betaling med co-branded EB-kort
![]()
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
For 50.000 miles + noen smaakroner, kan man fly Swiss First Class fra Chicago til Oslo via ZRH, en billett som koster 60-70K norske. For mange er det eneste mulighet til aa faa oppleve noe vanvittig fett. Det er god utnytting av poengene i min bok. Skjoenner ikke folk som bruker 60K miles paa aa fly oekonomiklasse til USA, noe som koster 4-5000 spenn. Elendig utnyttelse av poeng. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
For min del skal det ikke koste meg noe å få sølv / gullkort om jeg får det. Det vil bare være ett resultat av jobben. Regner med at reising blir en større del av jobben fremover. For øyeblikket er det bare 1 IC og 2-3 europaturer i året. Jeg har utrolig mange flere flighter som privatreisende, helt bakerst i flyet. Skal jeg reise IC privat vil jeg nok prøve å legge litt ekstra og komme meg fremover, men så lenge jeg reiser europa så vil jeg heller bruke pengene på å bo litt bedre. Er tross allt flere timer på hotellet enn i flyet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, det skal være sikkert. Mer 100% opptjening hadde gjort seg. Å betale godt over 1000kr for en liten flytur (OSL-ARN, TRD-ARN etc) kan ikke kalles economy discount lengere. Særlig ikke når man kan få samme turen ned i 500kr om man leter litt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg sliter med å unngå 25%-klassene på mine reiser, da det ofte virker å være ganske kostbart å oppgradere til billigste 100%-klasse. Neste tur jeg skal på betaler jeg vel drøye kr. 4000,- for TOS-OSL-LCY t/r i K og U klasse, som ikke oppfattes som ekstremt billig. Skulle jeg opp på billigste 100% klasse (av en eller annen grunn så finner jeg aldri V-klasse, så Q-klasse er det billigste alternativet) så hadde det kostet meg 15-1600,- ekstra. Det blir ca 50 øre per poeng, noe jeg ikke synes det er verdt. Jeg antar at dette prispåslaget har noe med at jeg må booke begge leg'ene hver vei i samme klasse, slik at også TOS-OSL blir dyrere?
Så et lite oppklaringsspørsmål: Tommy sier at man får 100% opptjening på de klassene som SK gir 25% på, mens FlightDeck sier at man kun får 25% om man flyr SK og registerer disse flightene på BMI-kortet. Snakker man om to forskjellige ting her, eller er det noen som har feil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg orker ikke lenger å sitte og lete etter SAS IC billetter som gir 100% opptjening. Resultatet er jeg ikke lenger flyr SAS. Med UA får jeg 100% +100% for 1P samt E+ selv på billigste billettene, det gjør livet enkelt. Jeg vurderer å flytte fra Mileage Plus til BMI, men er litt redd LH-spøkelset.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Star Alliance Gold gir oppgradering på Heathrow Express | FlightDeck | Reiseforum | 5 | 11-02-2016 16:38 |
Star Alliance Gold - lounger i FRA og IAH, hvilken velger jeg? | Ståle | Reiseforum | 7 | 14-08-2015 14:13 |
Meget pen (litt krølla) Star Alliance orange priority lapp til salgs | Cecilie | Samlerhjørnet | 10 | 10-01-2014 13:06 |