Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-04-2008, 17:41   #21
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: Til London City

Da har jeg valgt sete, sjekket inn og printet boardingkort på nettet til morgendagens avgang til LCY. Alt på noen få minutter - bra!!! Blir vel ikke store serveringen på M klasse - men firmakortet mitt kan vel brukes til å handle mat/drikke ombord.
EB is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2008, 18:10   #22
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Fra CPH går vel flyvningene til LCY med mat til alle fordi det er RC som flyr? Men fra OSL spørs det vel.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2008, 18:16   #23
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Fra CPH går vel flyvningene til LCY med mat til alle fordi det er RC som flyr? Men fra OSL spørs det vel.
Kun servering i økonomi xtra og business til LCY fra OSL, såvidt jeg har klart å få med meg.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2008, 18:59   #24
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Dette flyplassvalget var jo veldig merkelig... LHR er mye billigere enn LCY og LCY ligger jo laaaaangt fra dit du skal

Dersom destinasjonen er Marble Arch er det jo raskere å komme seg til og fra LHR... Marble Arch ligger 3 minutter med taxi eller 10-15 minutter gangavstand fra Paddington der Heathrow Express kommer inn. Å komme seg til Heathrow Express inkludert pass og baggasje tar maks 25 minutter.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2008, 19:05   #25
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Tja... Resten av gruppen på 25 reiser fredag til LHR. Jeg har endret dag og flyplass (LCY må jeg jo prøve - Transwede blir også et nytt bekjentskap). Hjem igjen blir det LHR på søndag.

Med bytte skal det ta 36 minutter fra LCY til Marble Arch - ikke akkurat mye å rope høyt om vedr. unødig tidsbruk.

Som gjest av gruppen ble ikke jeg eller kunden belastet ekstra for flyplassbytte.
Old 16-04-2008, 19:25   #26
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Skjønner. For testen og rapportens del er det jo greit ;-)
Old 16-04-2008, 19:37   #27
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Nettopp...og i og med at resten av gruppen først kommer fredag ettermiddag har jeg jo tiden.
Old 16-04-2008, 20:00   #28
Gulboble
ScanFlyer Silver

Gulboble's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Joda, noen gjør nok det (iallefall de som har klistremerker med div kortlogo'er). Jeg tror nok DLR + Tube'en er beste alternativ om du skal hele veien til Marble Arch. Hvis ikke så kan du risikere å bli sittende nokså lenge i taxi... Jeg vil tro at du må regne alt fra 45 minutter (med god flyt i trafikken...) til 1,5 timer om du skal kjøre taxi. Om man ikke har så forferdelig mye baggasje så er det ikke noe problem å reise med DLR/Tube.

NB! Jeg ser på http://www.thetube.com at det er en note om at de driver med renovasjoner av rulletrappene, og det ligger inne en advarsel om at togbytte der bør unngås hvis mulig. Jeg vet ikke hvor langvarig dette er, men du kan sjekke det ut nærmere ankomst (se på "Getting Around" og reiseplanleggeren der).

NNB! Det står forresten at det ikke er mulig å bytte mellom DLR og noe annet enn Northern Line på Bank f.o.m. 31. mars (og til august 2009) pga ongoing work. Det vil si at ruten som London90 foreslo for deg ikke er mulig. Mitt forslag, som ikke tar lengre tid enn opprinnelig rute, er å ta DLR til Canning Town. Deretter Jubilee Line i vestgående retning til Bond Street, og skifte der til Central Line til Marble Arch (det er jo ikke veldig langt mellom Bond Street station og Marble Arch, sannsynligvis under 1 km, så avhengig av hvor du skal bo så kan man kanskje gå av på Bond Street og spasere). Anslått
reisetid: 35-40 minutter.
Årets Europa guttetur (Årets IC guttetur (som dog ikke skjer hvert år) går til S Amerika) med minstemann går som vanlig til Manchester og United. (Med mor blir det 14 dager i Thailand og Laos til høsten) I følge poden kan vi feire gullet på siste hjemmekamp ! Årets tur går via LCY (Da har jeg alle store flyplasser i London inne) og DUB (Air Lingus/ny). Gleder oss. Med Diamond i HH blir det "tower" på ett eller annet Hilton.
Vil ikke anbefale taxi i London. Av en eller annen merklig årsak tok familien taxi fra London til STN en gang. Hvis noen skal skrive boken : " 100 ting du IKKE må gjøre før du dør" er nevnte taxitur noe som bare må med, men..........taxien tok da VISA.
DUB-MAN og hjemturen til TORP går med Ryanair som sikkert får "finere medlemmenr" på forumet til å rynke på nesen..........., men hva skal jeg egentlig "på landet" på Romerike å gjøre når hjemturen tar 20 min fra TRF.
Turen fører forhåpentligvis også til en utvidelse av samlingen med 1:400 og 1.200 jeg har fløyet.
Ellers GOD TUR til London til alle dere andre som reiser.

Ut på tur:
TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL
Gulboble is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2008, 20:07   #29
Gulboble
ScanFlyer Silver

Gulboble's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Kun servering i økonomi xtra og business til LCY fra OSL, såvidt jeg har klart å få med meg.
SAS opplyser på utskriften av bestillingen at du kan kjøpe ("mat for salg") noe å spise.
Det minner meg på skribenten som lurte på hvordan flyselskapene kunne finne på å selge mat som mange ikke ville ha når den var gratis. Dessuten tror jeg frokosten på SAS hotellet på Gmoen holder helt til London. Kunne ikke finne på å reist direkte inn fra Larvik samme dag (natt). Du står ikke opp før sola når du flyr med SAS. Det er jo min tur.

Ut på tur:
TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL
Gulboble is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2008, 20:29   #30
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Gulboble View Post
Vil ikke anbefale taxi i London. Av en eller annen merklig årsak tok familien taxi fra London til STN en gang.
Nå har jeg aldri beveget meg ut til STN, men fra LHR til der EB skal bo er taxi et helt greit alternativ. Motorvei mesteparten av veien og trafikken blir ikke ille på den siden av London.
Old 16-04-2008, 20:35   #31
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Blir nok taxikjøring resten av helgen...tettpakket program fra fredag formiddag.
Old 16-04-2008, 20:59   #32
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Nå har jeg aldri beveget meg ut til STN, men fra LHR til der EB skal bo er taxi et helt greit alternativ. Motorvei mesteparten av veien og trafikken blir ikke ille på den siden av London.
Jeg er i utgangspunktet enig i at taxi fra LHR til Marble Arch og/eller Mayfair kan være et aktuelt alternativ, men å hevde at trafikken ikke blir ille på den siden av byen er vel ikke helt riktig. Trafikken er riktignok ikke så ille som i retning City, men gjennom Kensington kan det nok bli relativt tett trafikk og ta lang tid. Selv tok vi taxi fra T3 på LHR for en knapp måned siden inn til Mayfair, og det kostet oss ca 60 pund (inkl. tips). Da var det påskeferie og lite trafikk i følge vår sjåfør. Tatt i betrakting all baggasjen vi hadde med oss så var det en god deal.

Hva angår flyplass valg når man skal inn til Marble Arch så er jeg ikke sikker på at du bruker noe lenger tid fra LCY enn fra LHR. Dette er litt avhengig av om man f.eks. har innsjekket baggasje (noe som vel strengt tatt ikke er å anbefale til LHR...). En stor fordel med LCY er at man normalt sett sitter på toget/DLR innen 15-20 minutter selv med baggasje (ofte ikke mer enn 5 minutter fra du forlater baggasjebåndet og til du sitter på DLR). Fra LCY er det drøyt 30 minutter til Bond Street, og ca 5 minutter ekstra til Marble Arch. Dette er langt fra tilfellet for LHR, hvor det normalt tar 15-20 minutter før du sitter på Heathrow Express (fra baggasjebåndet). Deretter er det ca 15 minutter inn til Paddington, litt taxikø og 5 minutter ned til The Cumberland.

EB: Om du tilfeldigvis er i nærheten av Shepherds Market (Mayfair) på lørdagskvelden så er det ikke utenkelig at vi er på puben Ye Grapes da vi bor like rundt hjørnet...:-)

Last edited by TOS; 16-04-2008 at 21:02.
Old 17-04-2008, 02:44   #33
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Poenget mitt var at du slipper å cabbe via det kaotiske sentrum av London når man kjører kombinasjonen LHR/Marble Arch.

Ye Grapes hørtes panser ut!
Old 17-04-2008, 08:52   #34
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Poenget mitt var at du slipper å cabbe via det kaotiske sentrum av London når man kjører kombinasjonen LHR/Marble Arch.

Ye Grapes hørtes panser ut!
Det er klart at taxi fra LCY til Marble Arch er ingen god ide. Det er vi enige om.

Ye Grapes er en av pub'ene som min lokale kompiser har pleid å ta meg med til når vi går ut på byen, og som vi ender opp på ofte. Veldig mye folk, spesielt når været er slik at man kan stå ute. Om man ikke kjenner til Shepherds Market så kan det være litt vanskelig å finne (iallefall fra Piccadilly-siden). Det betyr at det normalt sett er mest "lokale" (mange hedge funds og investeringsfond er lokalisert like rundt hjørnet/rundt Berkeley Square, og disse stakkarne må jo slukke tørsten etter en lang arbeidsdag....)
Old 21-04-2008, 05:28   #35
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Tilbake i hovedstaden. Rapport kommer i løpet av uken - men kan røpe at en av turen får topp karakter og den andre delen nesten stryk...
Old 21-04-2008, 08:52   #36
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Regner med at det er hjemturen som får nesten stryk
Old 22-04-2008, 14:55   #37
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Riktig... Turen med Transwede til LY ble en kjempefin opplevelse. Sete 8F (skjønner ikke at 10E kom opp som vindu på sas.no) hadde flott utsikt og det var bra vær fra OSL til LCY. Avgang på tid, bra nok plass på turistklasse - knyttnevetesten fikk bestått!!! Kjøpte en chibata som smakte veldig godt pluss en champis som smakte enda bedre...servert i glass. Innflyvning og stupet ned mot LCY var heftig...10 minutter etter ankomst satt jeg på toget!!!

The London Lounge var en positiv opplevelse på LHR... bytte av maskin fra en -800 til en -700 ga dårligere sete og null utsikt!!! Ingen mat å få kjøpt kun peanøtter og drikke - det holder ikek klokken 13:05 som takket være slot/atc problemer ble 14:10 - en time på bakken uten utsikt på LHR er ikke morsomt. Crewet var alikevel en positiv opplevelse og det er IKKE trangt på rad 8 på en -700 hos SAS.

LCY er absolutt å foretrekke - LHR er et mareritt...
Old 22-04-2008, 16:00   #38
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Det er meget positivt at SAS alltid serverer Champers i skikkelig glass bak. Det svinger dårlig å drikke bobler av plastikk...

Tips på LHR: Velg SQ sin lounge som ligger et par hundre meter til venstre for SAS loungen. Gratis trådløst internet, champagne, dusjmuligheter og skikkelig mat gratis. Alle EBG velkommen!
Reply

Posting Rules