Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-02-2008, 19:26   #1
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

United Tilbake Til Stillehavet Igjen, Nå One-stop Honolulu Med Co !

BAKGRUNN: Bare seks uker siden forrige maraton uti Stillehavet, men denne gang ”light”. Har vært i den heldige situasjon å ha vært på Hawaii-øyene mange ganger, denne gang blir den 15.

Første gang ”bumming around the US” med både PA og CO 747 i juli 1970 utifra LAX. Som alle mine reiser rundt i verden, kjemisk fritt for arbeidsreiser. Kun gøy og kos og mest tøys.

I nittiåra var det med SK/UA og Star med en stop i Chicago på begge veier. Reglene på den tiden var at en kunne foreta stopover der hvor en byttet fra SK til UA. Da tok vi alltid Chicago som stopover på hjemveien . Mange turer med UA DC10-10 og noen DC10-30 non-stop HNL-ORD. Pluss masse UA 747-100 og 747-200.

Siden vi har gjort Star til nr. 2 de siste 3 årene, og gått over til Skyteam ( he, he vet noen på forumet grøsser ! ) og FB, var de siste tre års turer til Hawaii med KL/NW, og er superfornøyd med dem. Spes de nye NW A332/333 og deres service. Også KL ! Kjekkeste ruta er AMS-SEA med KL/NW og NW ut. Relativt kort reisertid, ca. 27 timer. KL til SFO og NW ut er OK også.

Nå går vi over mer og mer til CO på direkten til EWR . Topp og flott avgangstid fra OSL. Ellers må man ha 06.40 til AMS . Ikke godt da en ikke sover noe natta forut. Bare titter på klokka hvis en ikke har dopa seg, og det gjør man ikke, og groggy blir man !

Men siden CO går EWR-HNL kl. 13.20 og CO kommer fra OSL kl 1400 må en jo ta en stop-over. Perfekt for en eller to dager i NYC. Elsker byen. Denne gangen blir det kun en dag grunnet hele tidsrammen på turen . Får ikke til lenger. Av praktiske årsaker overnatter vi på EWR den ene natta. Spretter ned til byen ankomstdagen etter check-in på EWR-hotellet.

Gjør ingenting , drar til NYC i september igjen med CO for langweekend ( 4 netter ). Skal en bare til NYC vil det overhodet ikke være aktuelt og dra rundt på sight-seeing i Europa før dammenturen . Bortkasta tid.

Bare hvis en ”får betalt” med mye billigere billett for sidetripen vil one-stop til NYC bli vurdert. Får vi kr. 1.000 billigere pr. pax 2=kr. 2.000 for oss to med LH ved å besøke Sentral-Europa og FRA først med 100 % bonuspoeng på EuroBonus, gjør vi det ! Ekstra lommepenger i NYC !

Takk til learjet for hjelp til herlige seter hele veien !! Eksellent service fra ham !

Hele turen er i økonomiklasse. C-klasse blir aldri vurdert , heller ikke oppgradering med poeng ( får frøktelig mye FB-poeng om dagen med 75 % ekstra for gull og mye ekstra bonuser fra FB. Julepresangen var 2.500 poeng !! ). Poeng kan heller brukes til flere reiser i monkey. Tid til å reise har jeg og fruen nok av, kanskje det eneste vi har nok av. Bortsett fra alderen tilsier noe helt annet !

Topp her er første tur med 764 ( CO ) . Har egentlig savnet 767 med tosetere ( EB !! ). Tiden EWR-HNL er 11 timer. Distansen er 7.986 km, 696 km kortere enn OSL-BKK. Også one-stop tilbake. Avreisen er 12. mars.

Blir hele tiden på Oahu, men en dagstur til Kauai med go! og CRJ 200 til $ 39 pr.vei.

http://iflygo.com/

Før det en weekendtur til DXB med SK neste helg.

Hvorfor SK til DXB og ikke KL spør vel noen ??. Vel SK er helt OK og topp på mange områder. Men denne turen er delbetalt med denied boarding vouchers. Selvfølgelig 25 % SKMikropoints i K-klasse, hva ellers kan man vente der i gården. Men det spiller null rolle . Fra 1. oktober går vi begge fra gull ( fruen ) og sølv ( meg ) til MENIG-Blue. Gøy mens det varte.

Forresten kan lage en kort rapport om turen til DXB også ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2008, 21:22   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Tilbake Til Stillehavet Igjen, Nå One-stop Honolulu Med Co !

CO har jo den beste premium klassen på innenriks til Hawaii og oppgradering med CO poeng er meget mulig. Kanskje CO sitt bonus program er noe å vurdere?

Når det gjelder UA til Hawaii fra ORD, går det to x 777 herfra daglig, dog sliter man med samme problemet som med CO: Det kan ikke gjøres på en dag herfra fordi flyene går i ti tiden på morgenen. Dog kan det lett gjøres på en dag via SFO eller LAX.

God tur, ikke glem kameraet denne gangen!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2008, 21:40   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

OBB 85 Re: Tilbake Til Stillehavet Igjen, Nå One-stop Honolulu Med Co !

Yes, Tommy777, takk for hilsen.

Du har så rett vedr. UA. I "gamle" dager gikk UA , som du sier jfr. CO, tidlig med DC 10-30 fra ORD ( kun en gang hver dag ) , lenge før SK kom inn til ORD. Derfor stopp på ORD kun på hjemreisen. Og da ble det UA 747 eller DC 10-10 ORD-SFO-HNL.

MEN UA hadde/har (?? aner ikke nå ) supertopp forbindelse fra SFO til Maui etc. Kanskje til KOA også nå ??

I 1999 fløy vi SFO-OGG med UA752 og da hadde vi "innenriks" Hawaii til HNL med HA ! Dette er flott slik at man slipper en "innenriks" Hawaii på turen (f.eks HNL-OGG ).

I 2000 hadde vi , EuroBonus gratistur LHR-LAX-HNL-LAX-LHR med NZ. Da var det AQ mellom HNL-KOA. Den rute fra LAX er jo dessverre ikke lenger.
Old 18-02-2008, 18:57   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Hei igjen!

UA har to daglige til OGG (en med 777, en med 757), 4 daglige til HNL (1 777, 2 x 767 og 1 x 757) og 2 x 757 daglig til KOA fra SFO.

Fra LAX går det 3 x 767 daglig til HNL, 2 x 767 til OGG og 2 x 757 til KOA.

Så dersom SAS starter opp SFO som planlagt, bør det i høyeste grad være mulig å komme seg til alle tre øyene samme dag fra OSL, også uten å stå opp grytidlig.
Old 18-02-2008, 19:26   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Det hadde blitt herlig med SK og SFO. Vi har dessuten mye bonuspoeng som må brennes på EuroBonus før juli 2009 !
Old 18-02-2008, 21:31   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Det hadde blitt herlig med SK og SFO. Vi har dessuten mye bonuspoeng som må brennes på EuroBonus før juli 2009 !
Det har jaggu meg jeg også! Med utgangspunkt Chicago er det ganske vanskelig å finne noe som helst bonus herfra. Star Alliance award er jo helt mongo priser!
Old 12-03-2008, 01:06   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Ja, i morgen bærer det avgårde. Gleder meg til rapporten, håper du har tatt med kameraet (og knebeskytterne) denne gangen.

God tur!
Old 12-03-2008, 06:19   #8
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Tusen Takk Tommy777

Ikke nødvendig med knebeskyttere på de setene vi har både på 752 0g 764.

I kveld blir det middag i Big Apple, ev. hvis vi føler for noe nytt, oppsøke Tony
Soprano i Newark by !

Gode CO-kunder får også lounge på OSL ! Men på EWR OG HNL blir det Presidents Club for nybakte "gull-unger" ! Rart etter å ha fløyet så mye siden 1967 at en måtte bli 61 før det skjedde ( fruen mye yngre må legges til )

Får se om jeg tar bilder av matbrettet. Vil jo egentlig bli flotte bilder , det er jo alltid urørt. Uansett selskap....

Glemte ! Edit! Proviant, ferske wienerbrød og skolebrød fra Kiwi på veien til OSL !

Last edited by SQ 777; 12-03-2008 at 06:37.
Old 12-03-2008, 10:26   #9
Thomas
ScanFlyer Rusty

God tur, Reidar!!!

Skulle ønske jeg hadde tid å mulighet til å reise like mye som deg
Old 12-03-2008, 17:14   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Tusen Takk Tommy777

Ikke nødvendig med knebeskyttere på de setene vi har både på 752 0g 764.

I kveld blir det middag i Big Apple, ev. hvis vi føler for noe nytt, oppsøke Tony
Soprano i Newark by !

Gode CO-kunder får også lounge på OSL ! Men på EWR OG HNL blir det Presidents Club for nybakte "gull-unger" ! Rart etter å ha fløyet så mye siden 1967 at en måtte bli 61 før det skjedde ( fruen mye yngre må legges til )

Får se om jeg tar bilder av matbrettet. Vil jo egentlig bli flotte bilder , det er jo alltid urørt. Uansett selskap....

Glemte ! Edit! Proviant, ferske wienerbrød og skolebrød fra Kiwi på veien til OSL !
Noen bilder fra Hawaii er også bra!
Old 12-03-2008, 17:33   #11
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Skal fylle paa med Hawaii bilder naar jeg skal paa jobb i April. en droey uke paa University of Hawaii.
Old 12-03-2008, 17:44   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Skal fylle paa med Hawaii bilder naar jeg skal paa jobb i April. en droey uke paa University of Hawaii.
Da blir det vel mye hula og brennevin tenker jeg...
Old 17-03-2008, 02:39   #13
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

ALOHA,

Alt gikk vel, har vaert her snart 72 timer. siden det er 100% PC-fri ferie , men passerte min faste internet-sjappe for aa sjekke banken, legger jeg dette inn.

Rapport er paabegynt med penn og papir, men naa er jeg mest opptatt
med aa cruise rundt med 2008 Lincoln Town Car fra Hertz ! Det er jo paaske.

Vi var med GO! over til Kauai i 7 timer i gaar. Der brukte vi Ford Fusion ( eller noe tilsvarende ).

Herlig med "smaafly" ! iflygo.com !

Livet er herlig paa disse holemene !

Mahalo

Reidar
Old 17-03-2008, 11:12   #14
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Aloha Reidar!

Godt aa hoere fra deg og fint at du kom vel fram...

Ser fram til noen bilder fra turen deres og spesielt erfaringen fra go!. Har flydd med baade Aloha (B737-200) og Hawaiian (MD80) mellom oeyene og det er korte turer for disse flyene...

Mitt maal neste gang jeg kommer til Hawaii er aa leie et smaafly der ute og ta en sightseeing tur. Vi kunne jo kombinere dette med et scanair.no moete avdeling veeeeldig vest...

Dag
Old 17-03-2008, 13:30   #15
Thomas
ScanFlyer Rusty

Hmm, unødvendig spøk - mulig det er jeg som er sær, men ser ikke humoren.
Old 17-03-2008, 13:56   #16
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
Hmm, unødvendig spøk - mulig det er jeg som er sær, men ser ikke humoren.
Da er den borte.

Tenkte at den kanskje var litt på kanten, men la den ut likevel
Old 17-03-2008, 15:36   #17
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Johnsen View Post
Aloha Reidar!

Godt aa hoere fra deg og fint at du kom vel fram...

Ser fram til noen bilder fra turen deres og spesielt erfaringen fra go!. Har flydd med baade Aloha (B737-200) og Hawaiian (MD80) mellom oeyene og det er korte turer for disse flyene...

Mitt maal neste gang jeg kommer til Hawaii er aa leie et smaafly der ute og ta en sightseeing tur. Vi kunne jo kombinere dette med et scanair.no moete avdeling veeeeldig vest...

Dag
Aloha Houston

Tar gjerne et Scanair.no moete en ettermiddag mellom 11 APR og 20 APR. Kona Brewing Company Pub ?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Kona_pub.jpg
Views:	554
Size:	67.1 KB
ID:	16278  
Old 19-03-2008, 05:00   #18
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Scanair.no moete her , veldig vest ?? God ide' Dag...... Og julebord !!!

Jeg er her igjen 21. desember til 3. januar. Benytter Award Travel Flying Blue AF/NW og litt KL AMS-OSL .

Leie smaafly ogsaa topp, spesielt siden jeg ikke har floyet det siden 1987da jeg leverte tilbake lappen paa Piper Cherokee/Archer.
Old 22-03-2008, 14:06   #19
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Hei igjen!

Quote:
Jeg er her igjen 21. desember til 3. januar. Og julebord !!!
Ja se der ja! Det hadde vært noe det...

Quote:
11 APR og 20 APR. Kona Brewing Company Pub ?
Skulle vært fint det også, men dette er vel mot slutten av Sun'n Fun airshow der en del av scanair.no gjengen er i Lakeland Florida...?

Dag
Old 22-03-2008, 14:21   #20
Thomas
ScanFlyer Rusty

Fikk idag en MMS fra Reidar med ett rimelig snærten bildet fra beachen på Hawaii.. Err!!!

Posting Rules