Re: Det er søndag og på tide med et lite quz
Dette var visst litt i vanskeligste laget. Selv LN-KGL måtte ha en telefonkonferanse med hint før han klarte det. :colgate: Alle bildene eller tilsvarende er forøvrig publisert i Airways i forbindelse med artikler - unntaket er Alta. Her følger noen kommentarer
Short final i Alta fra LN-WFD. Flyet kom fra Vadsø og Båtsfjord. Dette var siste Twin Otteren Widerøe opererte og bildet er fra mars 2000.
Avgang fra Torp i en KLM CityHopper Fokker 70
Og her lander samme KLC F70 etter å ha startet innflygingen over
Eelde for en Eelde Alpha approach fra FL260. Det morsomme med denne innflygingen er at man ser både Aviodrome og huset til svigers
Avgang på Palma de Mallorcas bane 24R som DK858 med call sign
Viking en DC-10-10 på veg til Gardermoen. Tro meg: Været var dårligere nord for alpene.
BA1695 ERJ145 venter på klarering mens en KLM 737 letter.
Samme flight på innflyging til bane 24R på Manchester. 24L er enda ikke tatt i bruk, men nomenklaturet er oppdatert.
Her er det JE502 som er i ferd med å ta av i retning vest for en Wallasey 2T SID fra Liverpool. Maskinen er en ATP.
The Airport - Isle of Man som de kaller seg. Dette er gamle HMS Urley (Manx for ørn) som Ronaldsway ble kalt av Royal Navy i sin tid. Tårnet var faktisk et originalt RN tårn.
Marker på Barra. Det er like før Twin Otteren lander fra Benbecula.
Samme Twin Otter på innflyging til Glasgow. Denne trodde jeg skulle være vanskeligst...
Her har vi Aberdeen sett fra LN-WFE på veg til Sola.
Etterhvert som jeg finner andre pussige ting vil jeg komme tilbake med mer av samme.