• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen bilder fra Hong Kong

VoiceCom

ScanFlyer Silver
Fikk tid innimellom til å ta noen bilder. De er tatt med mitt lille digitale Nikon Coolpix 5900 pocketkamera så kvaliteten er ikke så god. I tillegg er de fleste tatt gjennom en skitten vindusrute med litt sotet glass. Har kjørt litt cropp og autofix i Photoshop. Det er ihvertfall stort sett fly vi sjelden ser i Norge.

HongKong-25.jpg


HongKong-26.jpg


HongKong-27.jpg


HongKong-31.jpg


HongKong-32.jpg


HongKong-33.jpg


HongKong-34.jpg


HongKong-35.jpg


HongKong-36.jpg


HongKong-37.jpg


HongKong-38.jpg


HongKong-40.jpg


HongKong-41.jpg


HongKong-42.jpg


HongKong-43.jpg


HongKong-44.jpg


HongKong-45.jpg


HongKong-46.jpg


HongKong-47.jpg


HongKong-48.jpg
 
Hadde sansen for denne foto-serien, noen av bildene var ikke såååå gærne heller ;)

Hong Kong har egentlig en kul flyplass og da.... Vi tar og sprenger tre øyer og bruker restene som fyllmasse til en flyplass..... :)
 
Hadde sansen for denne foto-serien, noen av bildene var ikke såååå gærne heller ;)

Hong Kong har egentlig en kul flyplass og da.... Vi tar og sprenger tre øyer og bruker restene som fyllmasse til en flyplass..... :)

Takker og bukker.

Og nå snakker de om de kanskje skal bygge en tredje rullebane. Men problemet deres er egentlig terrenget rundt. De kan ikke kjøre helt uavhengige operasjoner på de to banene de har pga konflikter mellom missed approach prosedyrer og avgangsprosedyrer. I tillegg må de kjøre stort sett all decend og climb på sørsiden pga terreng samt strikte prosedyrer fra "mainland China" på hvor de kan sende fly ut og inn til Kina.
 
Flotte bilder. Det er noe med spesielt Dragonair som appelerer til modellbyggeren og tattoo-fantasten i meg. Velly cool.

Åsså en tur i tårnet også. Ringte du på? :D

K
 
Flotte bilder. Det er noe med spesielt Dragonair som appelerer til modellbyggeren og tattoo-fantasten i meg. Velly cool.

Åsså en tur i tårnet også. Ringte du på? :D

K

Dragonair er ganske kule. Spesielt de med ekstra mye drager på :D.

Tårnet ligger litt utilgjengelig til, midt mellom taksebanene på høyst secure område. Så man går nok ikke bare bort og ringer på nei. Vi hadde møter med noen i ATC der så vi var innom både kontrollsentralen og tårnet.

Se http://maps.google.com/maps?f=q&hl=no&geocode=&time=&date=&ttype=&q=hong+kong&ie=UTF8&ll=22.31017,113.922037&spn=0.002859,0.005847&t=k&z=18&om=1
 
Artig bildeserie!
Jeg var selv i HKG i februar for to år siden og var ute ved flyplassen et par tre ganger og fotograferte både ved terminalen og den ene rullebanen.
Du var tydeligvis mye heldigere med været enn meg, for da var det mer eller mindre tåkete og lavt skydekke stort sett hele tiden!

:lol: VC-10
 
Har en kompis som jobbet som flygeleder i Hongkong og han sa det var rimelig texas med all trafikken som kommer heller uregulert fra Kina. Godt at det er mye luft oppe i lufta...

K
 
Back
Top