• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rykte: Air Blue til Osl?

MartinL

ScanFlyer Dusty
På en tråd på airliners står det at Air Blue planlegger rute til Osl med A330?

Noen som har hørt noe?

Når får de de to 330-200 maskinene de har bestilt?

http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3569089/?searchid=3569089&s=oslo#ID3569089

Det er nok bare et rykte tror heller andre ruter er mer aktuelt særlig UK. Og de har hatt en del problemer med MAN rutene. Men det er klart PK->OSL->PK er lukrativt i deler av året. Det blir da sannsynligvis med A321 med mellomlanding i tyrkia e.l.

De skal få nye A321 innen 2009, men kan ikke huske å ha sett bekreftet noen dato på 330 de blir vel leaset. Men

Hmm ikke si det. Når de nå faktisk skal ha 330 maskiner og sier de vil fly til Osl så er det jo et tegn på at de faktisk har planer om å fly hit. Selv om det kun er et rykte....

Originally posted by MartinL

Hmm ikke si det. Når de nå faktisk skal ha 330 maskiner og sier de vil fly til Osl så er det jo et tegn på at de faktisk har planer om å fly hit. Selv om det kun er et rykte....

Hm, skal sjekke med min kontakt på OSL.......

Se der, ja .... ja, det er fullt mulig aa fly Norge-Pakistan med A321 med en fuelstopp. Man klager paa at PIA's priser er hoeye, saa det burde vaere fullt mulig aa ta en del av det markeret selv uten aa dumpe prisene fullstendig ned i kjelleren.

Ja ser man det. Godt at våre nye landsmenn bidrar til å ivareta mangefoldet av flyselskaper på Osl!

Originally posted by LN-MOW

Se der, ja .... ja, det er fullt mulig aa fly Norge-Pakistan med A321 med en fuelstopp. Man klager paa at PIA's priser er hoeye, saa det burde vaere fullt mulig aa ta en del av det markeret selv uten aa dumpe prisene fullstendig ned i kjelleren.

Flere av Taxi sjåførene jeg har snakket med i oslo sier at de ville gjerne ha et annet tilbud enn PIA. Siden det er veldig dyrt, de har også sagt at de flyr med 2-3 stopp bare for å ikke betale formue som de mener PIA krever.

Jeg har fått masse spørsmål av taxi sjåfører når jeg sitter i uniform...

Back