• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen med oversikt over an124 til og fra osl her?

petru26

evig optimist
i sta så dro jeg opp på osl en tur, skulle møte han kompisen min som ikke kom seg nedover fra nord i går, kom i dag isteden.. dro opp litt tidligere for å knipse litt bilder.. Sto ved 01R og tok bilder.. Hørte en lyd som jeg ikke helt klarte å identifisere, men skjønte jo fort når jeg hørte at det var et fly at her snakka vi antonov.. Lyst var det jo enda og, og dro fra 01L, så hadde blitt knallbilder av det.. Derfor lurer jeg på om noen her inne sitter på info om når den kommer og drar, og om vedkommende i tilfelle kunne informere her? Hadde jo vært kjemepflott, ihvertfall når den viser seg i dagslys.. Da krysser jeg fingra jeg..

Det var i hvertfall en AN124 og en IL76. Antonoven dro klokka 16. IL´n så ikke ut som hadde tenkt å dra i dag. Her er to bilder. Ble desverre ikke noe brukbart bilde av Antonoven. Det begynte å mørkne når den dro og jeg hadde glemt stativet til kameraet.

Attachments

• fly 003.jpg
    fly 003.jpg
    94.3 KB · Views: 11
  • fly 013.jpg
    fly 013.jpg
    89.7 KB · Views: 11
Ja,- dette er fly det ! :up:

Er det militært oppdrag den IL-76 er på ?
Det er vel en stund siden de har vært her i landet på sivile oppdrag siden de ikke er støyfrie akurat ?
-Men....,- det jobbes vel med å re-motorisere endel slike ? -Og da kommer de vel forhåpentligvis tilbake ! Herlige de her, og jada..., AN-124 er jo noe for seg selv også... hehe ! ;)

Originally posted by G-COLE

Det er vel en stund siden de har vært her i landet på sivile oppdrag siden de ikke er støyfrie akurat ?

Nåja, har da fotografert minst seks eller syv bare siden august 2006 der oppe så vil vel påstå de er der titt og ofte, og minst to har kommet uten at jeg fikk dem....;) :D

Back