![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Pressemeldingen her
https://www.sasgroup.net/newsroom/pr...ing-october-1/ Business Class will be offered on all international European flights, including those within Scandinavia
![]() |
#62 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ut som grensen for varmmat er 2.5 (+flighter til London)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den 2.5 timers grensen må vel nesten bli litt omtrentlig? Feks. OSL-CDG er noen ganger satt opp rett under 2.5 timer og noen ganger akkurat på. Kaaanskje OSL-ZRH får også, til tross for at den er 2t20min på sommeren og 2t25min på vinteren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
|
![]() Quote:
Så er nok heller ikke de 2.5 time hard grense heller vil jeg tippe fordi det kan jo være 10 min forskjell på flytid sommer vs vinter på samme rute. Det ville vært merkelig om det kun var varmmat på vinteren, men ikke på sommeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Er ikke med på hvordan du bruker ordene rutetid, flytid og blokktid her (rutetid og blokktid er vel det samme), men angående det med 10 min forskjell på flytid sommer og vinter: høres for meg ut som at du snakker om blokktid, da flight time ikke endrer seg markant i forhold til årstider i snitt. Men, helt klart med på at man må ha fast rutine hele året på servering ![]() Last edited by regnerden; 16-04-2025 at 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er ikke rutetid tiden som oppgis passasjerer. dvs tidene man får opp i rutesøk, mens blokktid tiden da bremsene slippes ved pushback og settes på igjen ved ankomst gate/ parkering?
I såfall vill tidene kunne være forskjellig å få innvirkning på om det vil bli servert varm mat eller ikke fordi blokktiden kan være forskjellig dag for dag alt etter ATC forsinkelser eller om man har med - eller motvind på turen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Last edited by regnerden; 16-04-2025 at 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser at Norwegian er på ballen med en morsom annonse som spiller på miljøvern…og at det da er best å fylle alle setene og ikke blokkere noen. Business as usunn heter det hos Norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Newcomer
|
![]()
Klassisk norsk jantelov… kanskje sas burde kjøre en annonse på at deres NEO’er er langt mer effektive enn DY’s 738?
Leste kommentarfeltet til E24 som lignet DY’s annonse. Hva er det som er så vanskelig å forstå at folk ønsker forskjellig ting, og er villige til å betale for det? I samme sleng kan vel begynne å moralisere over folk som drar på helgetur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Rutetid = Blokktid. Så glem det fjaset flere og flere har med «vi landet x minutter før ruten».
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
"Kollektivtransport er transporttilbud der flere personer kan reise samtidig med samme transportmiddel. ...Transportmidler som benyttes inkluderer buss, tog, sporvei og forstadsbaner, fly og båt (ferger og hurtigbåter)." Det skal derfor mer til enn et ledig midt-sete eller et romslig C-class sete på en long haul flight for å gi meg dårlig samvittighet. Last edited by FBI2012; 17-04-2025 at 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Sent fra min CPH2671 via Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Mulig det står her, men forsvinner plus innenlands også så det bare blir eco?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Så på Premium vil det bli Gratis BOB servering (samme meny som man kan kjøpe på Economy), Gratis WiFi, ledig midtsete (men uten garanti for det), Fasttrack i sikkerhetskontrollen og Lounge adgang (noe som SAS har sagt de jobber med å øke antall lounger tilgjengelig). Klassene ombord vil bli slik (med forbehold om feil): Innenriks: Premium og Economy. Europa (inkl mellom Scandinaviske land): Business og Økonomi. Langdistanse: Business, Premium og Økonomi. Hva SAS gjør på sine charter flighter (de med SK7xxx) er usikkert, men det kan godt tenkes at de der kjører Premium og Økonomi. Last edited by magtje; 18-04-2025 at 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Flyklapper
|
![]()
Det bestemmes i tilfelle av turoperatør/kunde. Og de betaler i såfall deretter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servicekonsept SAS shorthaul | econ | Reiseforum | 120 | 13-02-2025 16:34 |
SAS oppgraderer kabinen på shorthaul | Someone | Flyforum | 131 | 17-02-2020 17:39 |
Setevalg SAS Shorthaul (737, A321 m.fl.) | kristian | Reiseforum | 101 | 02-04-2019 12:17 |
SAS endrer billettsktrukturen igjen (shorthaul) | Discus | Småprat | 14 | 25-06-2016 18:49 |
SAS gjeninnfører bonuspoeng (for bedriftskontopersoner) i Norge i dag (26/2/13) | sirpjalle | Flyforum | 236 | 22-05-2013 17:57 |