![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
I disse Max-tider, hva er beste og verste klima/sted for langtidsparketing? Og hvor lenge kan de stå der og fortsatt være i flydyktig tilstand?
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Best: Tørt og varmt, type ørken.
Verst: Fuktig, nær saltvann. Kulde bør også unngås. Korrosjon er nok den store fienden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Er ikke tørt og stabilt som først og fremst er viktig, men at de stedene har en tendens til også å være varme |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Høres ut som Seattle.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
At båter pakkes inn i krympeplast før vinteropplag er velkjent, men dette er første gang jeg har sett fly pakket inn på samme måte:
https://planepictures.net/v3/show_en.php?id=1768582 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Jeg så dem på Twente 17. november i fjor, tre stykker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Uvisst hvordan miljøet med tiden blir på innsiden av duken, men det må da gjøre langtidslagring vesentlig mer gjennomførbart i mindre ørkenaktige omgivelser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Det høres i utgangspunktet ut som et kondenshelvete, men som du ser på bildet er det mye «greier» plassert rundt på bakken. Sikkert noen som har tenkt nøye igjennom dette og funnet på noen smarte mottiltak. Plasten beskytter mot all ytre påvirkning i form av nedbør, forurensing og ikke minst insekter og småkryp. Så lenge den gjenvinnes på en vettug måte funker det sikkert godt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er visstnok et luftsirkulasjonsanlegg under der, slanger festet til både skroget og vingene, som både holder luftfuktigheten på 38% og fjerner ozon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Contrails og klima | Bluescan | Flyforum | 10 | 06-12-2023 18:09 |
Beste sted i Norge for mye vinterflyging | StianOvrevage | General Aviation og sjøfly | 8 | 08-03-2022 15:42 |
ATC-nerding på sitt beste (verste?) | thnp | Register- og ATC-Forum | 2 | 16-02-2010 08:56 |
beste sted å kjøpe 1:400-modeller?? | CK | Samlerhjørnet | 6 | 27-03-2006 20:59 |