Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-03-2025, 21:08   #61
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Quote:
Originally Posted by meheeco View Post
Beklager hvis svaret allerede eksisterer i en tråd jeg ikke har funnet/lest (jeg tviler på at jeg er den eneste som sitter i samme situasjon), men hva er anbefalingen dersom man har nok planlagte reiser til at man kan oppnå gull med enten EB eller FB i løpet av de neste 12 månedene? Er det et fasitsvar for hvor man bør samle statuspoengene, og hvis ikke, hva er faktorene som heller mot henholdsvis EB eller FB?
Jeg har begge. Diamond hos EB og Platinum hos FB. Om jeg måtte velge ett ville jeg valgt det hvor jeg reiser oftest. Er 70% av flightene mine med SAS så blir det EB og motsatt.

Det er også lettere å opparbeide seg poeng på EB, i form av kredittkort og Trumf. Så jeg hadde uansett beholdt EB kontoen for å samle den typen poeng. Altså, selv om jeg gikk for status hos FB istedenfor.

På bruk av poeng synes jeg egentlig ikke det skiller så mye. Ei heller på fordeler, men det er helt klart mest fordeler med status hos det selskapet du faktisk fly med.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2025, 15:16   #62
mckvakk
ScanFlyer Blue

Usikker på om dette er riktig tråd, men er det noen sølvmedlemmer som har fått SAS for work fordelene til å fungere?

En av fordelene skal være at oss sølvmedlemmer får fast track i Go.
På min kommende tur OSL - SVG så står det ingenting i appen.
Jeg er ganske sikker på at forrige tur sto det heller ingenting om det på boardingkortet.
Det kan jo være at det fungerer uten at det står, men litt flaut om man blir avvist :-p

Jeg har plus på returen pga flex, og der får jeg booket sete gratis, så den fordelen ser ut til å fungere.

HR har sendt ut informasjon om SAS for work og vi har avtalepriser hos Berg Hansen, så jeg vil tro selskapet er registrert.
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2025, 12:44   #63
roy
ScanFlyer Blue

Et spørsmål. Jeg har flydd 4 turer med KLM i 2025. Poengene for reisene har jeg mottatt på Eurobonuskonto, men de har ikke kommet med som kvalifiserende (45 for gull og 90 for diamant)opptjente reiser. Gjelder ikke andre SkyTeam reiser som kvalifiserende? Reiste økonomi klasse
roy is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2025, 12:49   #64
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by roy View Post
Et spørsmål. Jeg har flydd 4 turer med KLM i 2025. Poengene for reisene har jeg mottatt på Eurobonuskonto, men de har ikke kommet med som kvalifiserende (45 for gull og 90 for diamant)opptjente reiser. Gjelder ikke andre SkyTeam reiser som kvalifiserende? Reiste økonomi klasse
Nei, akkurat som da de var i Star, så gjelder kun egne flighter som kvalifiserende.
Old 18-03-2025, 15:07   #65
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by mckvakk View Post
Usikker på om dette er riktig tråd, men er det noen sølvmedlemmer som har fått SAS for work fordelene til å fungere?

En av fordelene skal være at oss sølvmedlemmer får fast track i Go.
På min kommende tur OSL - SVG så står det ingenting i appen.
Jeg er ganske sikker på at forrige tur sto det heller ingenting om det på boardingkortet.
Det kan jo være at det fungerer uten at det står, men litt flaut om man blir avvist :-p

Jeg har plus på returen pga flex, og der får jeg booket sete gratis, så den fordelen ser ut til å fungere.

HR har sendt ut informasjon om SAS for work og vi har avtalepriser hos Berg Hansen, så jeg vil tro selskapet er registrert.
Har selskapet høy nok omsetning hos sas for å få fordelene? Mener det var krav til flyreiser hos sas til over en mill?
Chriscross is online now   Reply With Quote
Old 18-03-2025, 19:25   #66
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Har selskapet høy nok omsetning hos sas for å få fordelene? Mener det var krav til flyreiser hos sas til over en mill?

"Fast track for EuroBonus Silver members" skal være "from day 1"
https://www.flysas.com/en/corporate-program/

Old 19-03-2025, 22:01   #67
roy
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Nei, akkurat som da de var i Star, så gjelder kun egne flighter som kvalifiserende.
Takk for svar. Jeg som trodde jeg hadde fått kvalifiserende med LH og SN i 2024.Stadig nytt å lære..
roy is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2025, 16:31   #68
mckvakk
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
"Fast track for EuroBonus Silver members" skal være "from day 1"
https://www.flysas.com/en/corporate-program/
Oppdatering:
Fast track dukket opp på boardingkortet, så da er det bare ikke synlig at man har fordelen før innsjekk.

En annen litt rar greie som dukket opp: På hjemturen i Plus så kunne jeg reservere seter gratis alt fra booking, nå som det har dukket opp et ledig sete på rad 1 så er de farget annerledes, og det koster 199kr å reservere det. Fra rad 2 og bakover er det grønne seter og gratis.

Er det en slags soft forberedelse til business kanskje?
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old Today, 15:10   #69
Klgn
ScanFlyer Blue

Jeg har en EuroBonus-reise med KLM hvor første leg OSL-AMS har blitt kansellert. Pga det vil jeg miste connection, og de har foreslått å booke meg om til en mye dårligere reiserute med ankomst to dager senere.

Jeg har to ganger ringt SAS for å heller reise til Amsterdam dagen før for å rekke opprinnelig connection. Men de hevder at flighten videre fra Amsterdam også er kansellert, selv om dette ikke er tilfelle, og jeg har fått dette bekreftet av KLM.

Er det noen som har noen gode tips til hvordan man kan få løst dette? Det burde jo være en smal sak? Er EBD om det har noen betydning for hvilke muligheter man har.
Klgn is offline   Reply With Quote
Old Today, 16:38   #70
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Klgn View Post
Jeg har en EuroBonus-reise med KLM hvor første leg OSL-AMS har blitt kansellert. Pga det vil jeg miste connection, og de har foreslått å booke meg om til en mye dårligere reiserute med ankomst to dager senere.

Jeg har to ganger ringt SAS for å heller reise til Amsterdam dagen før for å rekke opprinnelig connection. Men de hevder at flighten videre fra Amsterdam også er kansellert, selv om dette ikke er tilfelle, og jeg har fått dette bekreftet av KLM.

Er det noen som har noen gode tips til hvordan man kan få løst dette? Det burde jo være en smal sak? Er EBD om det har noen betydning for hvilke muligheter man har.
Merkelig greie. Er det et reisemål med få avganger eller?

Forrige måned hadde jeg en bonusreise i Biz til Dubai, der KLM kansellerte avgangen OSL-AMS. Knapt 20 min etter kanselleringen ticket det inn en ombooking og ny billett med Emirates i Biz direkte OSL-DXB. Fin rerouting det!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old Today, 19:41   #71
vbirk
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Klgn View Post
Er EBD om det har noen betydning for hvilke muligheter man har.
En henvendelse til diamantmailen vedlagt uomtvistelig dokumentasjon på at videre flyvning fortsatt finnes kanskje kan hjelpe?
vbirk is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules