![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Driver så smått og planlegger forsommer/sommer i Skottland og Irland, inkl. en tur opp på Shetland.
Kiwi sitt Nomad søk er kjekt for sånne ferier, men er det noen som vet om det er andre tilsvarende tjenester som gjør det samme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() Quote:
Som flyinteressert kan jeg i tillegg anbefale en tur med verdens korteste ruteflyging på Orkenøyene og en landing på lavvannsstranden på Barra på Hebridene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
Sommeren 2024 ?!!??!!!
Milde Moses, slik langtidsplanlegging er så No-Go i mitt liv. Har spikret neste helg til Arendal og Asia i Oktober. Så er det stopp i planlegging. Hva som skjer 30/8 til jobb igjen 12/9 taes litt på sparket, det er jo trossalt en evighet til ![]() FQTV
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da var billettene i boks. Ser at våre businessklasse billetter med LX/LH til Brindisi og hjem fra Bologna er ca 1000,- dyrere pr person enn SAS skal ha tur/retur Roma i Go. Noen ganger er jo valget særdeles enkelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Langt fra å bestille noe ennå for 2024 (utover vi har en bryllupsinvitasjon i Portugal), men nå har vi tinget på vårt "faste" hus i Provence sommeren 2025. Hopper over Provence i 2024
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da blir det å mønstre på som baugmann og matros på en seilbåt i Kroatia i sommer. Blir vel SPU, med mindre ZAD kommer tilbake på rutekartet fra OSL, og dermed en ny flyplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Digger deg EB, og 100% enig i alt du sier i denne tråden. Vi hadde sommerferie i januar i år på Tasmania, i Melbourne og til slutt en uke i Singapore i januar, deretter Sæbø i Ørsta siste uken av juli med Eidsvåg i Molde og Hafslo i Luster første halvdel av august, og tilfeldigvis enda mer sommerferie om 7 uker (fra andre halvdel av desember) i Brisbane samt campingbil (hentes på julaften) rundt på sørøyen av New Zealand. Så ja, sommerferie 2024 er på mange måter i boks
![]() Blitt godt vant til sommerferie hver 6. måned, anbefales! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Her gikk det litt gæli sist helg…så nå blir det en uke i Italia i mars også:-) Akkurat timet til at vi kommer hjem til påskeferien hjemme i en stille og fin hovedstad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Huset fra 2022-ferien i Gulfport Florida er booket i tre uker. Det blir 97% SAS og United til Tampa. Med saftig leiebil er reise/hus kostnadene halvparten av Frankrike turen som var to uker.
Siste uken av ferien blir nå den nye tradisjonen høstferie i Marbella. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Det betyr at jeg kan begynne lete etter flybilletter siden datoer er spikret. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hun som stemte i mot fikk viljen med et avbrekk midtveis i resort-livet på Paradis Beachcomber. Etter 6 netter tar vi 3 netters pause på en "økofarm" slik at vi kan få jobbet litt for føden og trasket litt rundt i naturen. Siden økofarmen har butler-service og 4x4 safari er jeg ikke så sikker på at det blir like mye jobbing og trasking som fruen ser for seg, men change of scenery blir det ;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
65 dager til avreise og nå må togbillettene snart bookes. Oppvokst med avreiser man med tog i utlandet så er det 1. klasse som gjelder…og noe skal jeg da vise at jeg husker fra barnelærdommen. Det blir 3 togturer langs Adriaterhavet og da helst med Frecciarossa.
Ved at vi bestilte og betalte denne ferien i fjor (nå skal de ha dobbelt så mye for turen som vi betalte) så skal vi snart begynne å se og bestille reisene for 2025. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Marbella ble urolig nok også SAS Plus og hus i 11 dager. Leiebil er tentativt booket XC90 hos Enterprise (?!). 34 dager med dyr kone, tre unger med Euro og Dollar blir morsomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Da er i allefall billetter bestilt.Jeg har lagt inn bestilling på 3 turer så får vi se hva som er mulig å gjennomføre. Første er til Milano i midten av juni. Deretter Dublin i midten av juli og til sist Barcelona helt i slutten av august. Jeg har ikke noe tro at vi får til alle tre turene, men vi får se hvordan formen er. Siste to somre har i stor grad blitt tilbragt på Riksen og lokalsykehuset, men jeg håper jeg slipper det i år. Alt er bestilt med SAS plus pro så det er enkelt å kansellere det vi eventuelt ikke får til.
![]() |
#37 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Her er ting, mot normalt, fortsatt ikke helt bestilt. 2 uker i Frankrike er booket, men så ser vi fortsatt på hva vi skal utover det. Kanskje dra en plass og fiske.
Ellers har vi etablert en liste på hjemmekontordøra der vi skriver opp med rare steder vi vil dra. Time lyt show.
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
I år blir det kombinert jobb og ferie til Alta med bil. Hei hvor det går!
![]() |
#40 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Tenker man samtidig bør anbefale en feit lønn, for selv med kapteinslønning kan jeg bare humre og le hele veien til min tomme bankkonto for noen sånne ferier.... ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair sommerprogram 2024 | Someone | Flyforum | 18 | 30-04-2024 14:49 |
Norse sommerprogram 2024 | Someone | Flyforum | 19 | 11-03-2024 15:11 |
Icelandairs sommerprogram 2024 | Someone | Flyforum | 17 | 28-02-2024 12:42 |
Norwegian vinterprogram 23/24 | OttoL | Flyforum | 12 | 17-08-2023 09:33 |