![]() |
|
![]() |
#261 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 205
|
![]() Quote:
ICN hadde vært skikkelig kult for det er mye aktivitet i Korea. PUS hadde vært ekstremt fremoverlent, men det spørs om det er nok behov i markedet til å opprettholde kapasitet og frekvens. Tidligere var det vanlig å fly via PEK eller PVG for å komme seg dit hvis man ønsket mest mulig SAS. Med tanke på hvor mange ruter det har blitt til USA er det rart at SEA, SIN, BKK og ICN hele tiden ser ut til å bli nedprioritert. Eller, rar og rart. Vil tro at SAS har god kontroll på det adresserbare markedet og prioriterer deretter. Det er jo også et puslespill å få tilgjengelig slotter i begge ender til å gå opp. Sovjet 2.0 kødder det også til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 607
|
![]()
E195 flyr vel ikke andre ruter enn de nevnte ut fra ARN?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]() Er det ikke mest CRJ der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 607
|
![]()
Jo i større grad enn med E195, men BGO-ARN går med E195 på en del avganger og mener jeg har sett det på TRD-ARN også? TRD-ARN går jo også med en del A319 og A320 enkelte ganger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 455
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,551
|
![]()
Statusoppdatering på US-rutene:
https://www.aeroroutes.com/eng/240218-sknw24us |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]()
Ser ut som de plukker litt sporadiske AMS slots, så ARN-AMS blir 4x daglig fredager og CPH-AMS 6x daglig søndager, i følge en på a.net.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]()
I følge Check-In så hintes det at en direkterute til Minneapolis skal "angiveligt være på vej."
Det høres i og for seg fornuftig ut ettersom dette er en av flere viktige hub for Delta og er forøvrig tungt befolket av stolte norsk-amerikanere. Men ettersom SAS har knapphet på wide-body maskiner, er dette neppe aktuelt før de 2 siste A350-flyene leveres i 2025. https://check-in.dk/kommende-amerika...r-viser-vejen/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
SAS glider vel ind i AF/KL/VS/DL-jointventuren, så om det er SK eller DL, der beflyver ruten, er sekundært? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]()
Det kan absolutt tenkes Delta selv starter opp en slik direkterute. SAS har pr i dag ingen maskiner til å utvide med nye ruter på long haul.
MEN...ettersom Check-in nevner Minneapolis i forbindelse med at SAS starter opp Atlanta rute 17. juni, så er det vel å anta redaksjonen sitter med innside informasjon om hva SAS vurderer å starte opp med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 607
|
![]()
Var det ikke snakk om en reduksjon på ORD i kommende vinterprogram? 4 ukentlige?
Dersom ORD da kombineres med en annen destinasjon kommende vinter så kan man vel klare et program som kan se omtrent slik ut? Det er vel flere destinasjoner som ikke går daglig? Men mulig jeg glemmer noe i farten her? CPH-HND - A350 CPH-PVG - A350 CPH-BKK - A350 CPH-JFK - A330 CPH-EWR - A330 CPH-ORD - A330 CPH-SFO - A330 CPH-ATL - A330 CPH-MSP - A330 CPH-BOS - A321LR CPH-IAD - A321LR CPH-LAX - A330/A350 CPH-MIA - A350 OSL-EWR - A321LR ARN-EWR - A330 Last edited by AndreasN; 11-04-2024 at 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 212
|
![]() Quote:
https://finalcall.travel/no/nyheter-...lemmer-i-oslo/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 205
|
![]()
Sliter med å se fordelene på MSP bortsett fra som en ren direkterute. ORD har i alle fall en grei funksjon som hub til midtvesten og er bedre på gulfen enn EWR/JFK da den gir litt kortere flight videre og lengre flight hjem å sove på (hvis man flyr biz vel å merke). Chicago er også vesentlig større enn Minneapolis, selv om de ikke har kjøpesenter med fornøyelsespark inni.
Savner litt mer fremoverlente ruter mot IAH og SEA, og om OSL får ATL eller om vi får se en økning på CPH fra middelstore norske flyplasser. Kan fort bli mye AMS fremover på undertegnede hvis KLM opprettholder 2 daglige flighter fra AES til AMS. Ingenting er bedre enn å komme til endelig bestemmelsessted i nord amerika på to flighter, og slippe torturen det er å fly domestic i USA. Unntaket må være om Delta er smidigere på gjennomgående biz enn det SAS har oppnådd med United/first. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]() Quote:
Quote:
IAH er ennå mindre sannsynlig med SAS, når de forlater Star Alliance |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 205
|
![]()
Spännande även om jag inte helt förstår varför SAS skulle göra det. Är det inte primärt som feed till Deltas hub och inte så mycket point to point. Dvs borde vara mer i Deltas intresse med en linje och med begränsad kapacitet för SAS…Om SAS hade kapaciteten borde det inte ge mer mening med SEA så? Mer point to point + Delta hub.
Last edited by Jccl; 11-04-2024 at 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]()
Det skal ikke glemmes, at der er meget cargo på ORD-ruten. Under corona var ruten i drift alene pga cargo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 455
|
![]()
ORD tror jeg vil bestå fra CPH selv nå med SAS i SkyTeam pga Chicago er USAs 2. største by og har en betydelig Business og VFR trafikk. Det er tvilsomt at Delta vil starte opp en rute til Skandinavia fra ORD selv under en JV og at dem har 2 huber i nærheten. Da er det nok mer naturlig at dem tar en av rutene fra deres huber (ATL, BOS, JFK, MSP) til Skandinavia og lar SAS tar å fly til de andre større USA destinasjonene (inkl ORD og LAX) hvor Delta ikke har hub (Delta har hub i LAX, men IC er dem mer rettet mot Australia/ NZ). ATL og JFK kan jeg se for meg begge selskapene på sommerstid, men resten vil nok bli fordelt mellom dem.
Ang SAS i ORD tror jeg vi vil se 7x ukentlig på sommeren og 3-4x ukentlig på vinteren fra CPH. ARN-ORD er nok historie. Den maskinen vil nok bli brukt på andre ruter inkl f.eks til MSP (evt andre ruter). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |