Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-02-2024, 05:13   #1
Futura
ScanFlyer Gold

Default God(blå)Mandag fra Lommedalen

God morgen fra Lommedalen. Endelig hjemme.
Gårsdagen var full av opplevelser. Som Premium Pax, var det bare å gå rett i skranken og sjekke inn, forbi køen som var relativt lang, da vi ankom BKK 09.35. 2:50 før avgang. Det stod store plakater om å oppgradere til Premium, ved innsjekk. Så var det mot security og emigration. Det var 150 meter kø, med 4-6 pers i bredden for å komme til der man scanner boardingkort, for å kunne ta rulletrapp opp til Security kontroll. Det tok ca 10 min, så 5 min i kø for security, så rulle trapp ned igjen for Emigration. Den køen var på ca 1 time. Jeg har aldri opplevd i nærheten av tilsvarende kø for å komme ut av et land. Totalt brukte vi, fra vi var ferdig med innsjekk, 1.25 før vi var igjennom Emigration.
Etter en liten tur i taxfree, for å svi av noen Bath, der det ble kjøpt en stooor pose Bounty (Ein Geschmack auf Paradis, som det heter i reklamen), så gikk vi til gate. Kom frem i det de begynte å boarde. Maskinen ville ikke godta boardingkortet jeg hadde fått ved innsjekk. Det viste seg at de hadde sperret mitt sete, 2J, da bordet hadde gått i stykker, så jeg ble flyttet til 1G i stede, men kunne sitte, med kona, på 2J når jeg ikke trengte bord. Vi bordet gjennom dør1, så det var uvant å gå til høyre når man kom ombord i en Norse maskin, jeg er vant til å gå til venstre....
Etter en god stund kom det en kar å satt seg på 1G, så begynte hann å snakke, på polsk, med en dame på 1C, så spurte han om hun kunne bytte med de i 1D-E , så kunne de sitte på hver sin side av midtgangen. Da måtte jeg bare bryte inn, og si at, unnskyld dette var mitt sete han satt i. Men nei, han var oppgradert i gate, så han kunne sitte hvor han ville, til tross for at mitt boardingkort viste 1G. Etter litt frem og tilbake la vi diskusjonen død og han satt der under take-off. Etter take off forsvant han til et sete lenger bak. Pushback, var exact 30 min etter avgangstid. Så satte vi rekord i pushback, den var på rundt 250 meter, med flere svinger. Vi var Airborn ca 50 min etter avgangstid. Vi ble før avgang informert om mye motvind og at flytid ville være rundt 14 timer. Under turen så jeg av og til på høyde og hastighet, vi lå stort sett lavt på 700 tallet for groundspeed, tidvis nedi 675. Da vi fløy med Gulf Air's 787 fra BAH-DAC hadde vi hatt groundspeed på over 1100. Vi fikk etter hvert mat, som smakte godt, jeg valgte bort pasta og tok kylling. Det virker som om de har tatt maten et steg opp, fra FLL turene jeg hadde for over 1 år siden. Jeg flyttet meg til 1G under maten og forstod hvorfor polakken hadde gitt seg med kranglingen om setet. Det var ikke mulig å få til å stå i opprett possisjon, men med noen puter og pledd i ryggen gikk det greit, bortsett fra at vi, under slutten av måltidet fikk skikkelig turbulens da vi krysset østlige Himalaya. Damen i 1J hadde hatt første Norse tur i november til Thailand, og blitt hekta, så hun hadde invitert med datter(17 år) og x-mann, som satt på 3G+J
Ellers satt jeg i 2J og storkoste meg, så på film, bestilte ett par drinker over skjermen, spiste Bounty og hadde det hærlig. Også deilig å vite at jeg hadde betalt ca det halve for billetten av alle de andre.
Vi fløy nord for Himalaya, over en masse Stan-land og over Iran. Det var timesvis med ørken å se ut vinduet. Det var en del turbulens, første gang jeg har opplevd noe til det på en videbody flight. Også over Romania-Bulgaria, den varte ca 1,5 timer. "Frokost"/ett letter måltid, som minnet litt om tapas, ble servert ca 1,5 timer før ankomst OSL.
Det var ca 260pax på flighten og muligens ett sete til ledig, uten om mitt ekstra, i Premium, så det virket som Norse var ganske fornøyd med ruta. Det var LN-FND (Dartmoore) vi fly med, også den vi hadde på vår forrige N0 flight, hjem fra FLL i fjor.
Etter at man nå kan bestille mat og drikke vi skjermen, savner jeg bare å få kart, så man kan se hvor man er.
Min far hentet oss på OSL, vi tok det oppe på avgang, så han slapp å rote med parkering. Da vi kom hjem, hadde ikke svigerfar økt tempen på varmepumpen, så det var 13 gggrader hjemme. Det har kommet vannlekasje på badet, antakelig i koblingen til utvendig tappekran, så det må vi se på i dag. Dette oppdaget vi da jeg satte på hovedvannkranen, som hadde vært av under hele ferien.
Da får jeg ønske alle en problemfri dag, så skal jeg slite med vannlekasjen på badet.

Last edited by Futura; 05-02-2024 at 05:56.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2024, 05:51   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: God(blå)Mandag fra Lommedalen.

Endelig mandag:-) Kaffe og forum før kontoreringen starter - helt fint med noen sekunders vei til kontoret når byen byr på is, is og mere is. Bruk dagen best!
EB is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2024, 07:54   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Fornebu. Styrketrening ferdig, oppvarmingen er fortsatt litt redusert pga isforholdene utenfor. Blir nok en joggetur på ettermiddagen i kombinasjon med å øve på å ta buss helt alene.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2024, 08:24   #4
fluxie
Flyprat fusentast

God mandag fra hjemmekontoret. Ungene kommer i dag, så skal bli deilig med en rolig uke med "family-values" i fokus. Ingen store planer for arbeidsdagen, kun ett teamsmøte, og siste finish på januarregnskapet. Håper alle får en rolig og avbalansert uke!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2024, 08:46   #5
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Default Re: God(blå)Mandag fra Lommedalen

God morgen fra Kongsberg.

Ser ut til å bli en fin dag her i dag. Solen er i ferd med å stå opp nå, så da blir det nok snart litt varme i huset også. Jeg har masse arbeid som skal gjøres i dag med en blant annet en presentasjon til i morgen om hvordan vi kan motivere studenter til å bli interessert i matematikk. Den må gjøres ferdig i dag. Det er også litt andre ting som må gjøres. Planen er ellers å få spilt litt kort i kveld.
Old 05-02-2024, 09:09   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Nationaltheatret på vei til bortekontoret. Masse gjester kommer til kontoret i dag og de skal underholdes. Strengt tatt kom de i går og skal underholdes helt til i morgen ettermiddag, men denne gangen har jeg klint til og delegert dette. Det er scary, men nokså deilig. Nå skal jeg bare henge med i dag og i kveld.

Er uansett en litt overarbeidet fyr om dagen. Ha en ekstra best mandag!

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2024, 09:23   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Nydelig morgen fra ett påske-lignende Knaus. 2000 meteren gikk på 38 minutter i dag så hvit søndag var lurt.

Nå er det litt hjemmekontorering før det bærer mot London hvor man skal henge sammen med ne morsom, men tørst bransje-gjeng til fredag

Så er det to dager i egen seng før det er Tyskland og så Miami. Sabla trist å være borte så lenge fra D&Co, men det er heldigvis nesten vår når jeg er tilbake.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2024, 09:34   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Manchester. Helt om natten, helt om dagen, så da ble det en liten løpetur før frokost. Med litt innlagt kanalsightseeing. Dart er booket senere i dag, før det blir SK4607 hjem i kveld. Ha en fin dag

Old 05-02-2024, 10:18   #9
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God mandag fra Parkveien. To møter unnagjort allerede. Herlig med blå himmel. Og det er merkbart lysere ute. Litt bursdagsfeiring i kveld med sushi og bobler.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2024, 12:40   #10
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Da tror jeg at jeg scorer masse daddy-cool poeng. Fire billetter til Taylor Swift ble sikret i Stockholm.

Finnes det forresten noe tilsvarene Twining’s frokostkåring i Sverige. Evt noen som vet om gode hotellfrokoster som utmerker seg i Stockholm?

Last edited by Chriscross; 05-02-2024 at 13:36.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2024, 12:58   #11
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Vi fløy nord for Himalaya, over en masse Stan-land og over Iran.
Nord for Himalaya fløy dere neppe - det er en gedigen omvei
Flightradaren viser da bare Pakistan som stan-land dere fløy over
Old 05-02-2024, 13:56   #12
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen .. tidlig i gang med utålmodig pelsdott. Så da ble det en ekstra kilometer på henne, og litt tidligere stenging av hjemmekontor for meg ..

Smågrått, men akseptabel temperatur og generelt gode forhold. Dukes Of Stratosphere underholdt i øreproppene, og rådyra var ute i stort antall. Stay Calm and Drink Coffe .. !
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2024, 14:06   #13
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God dag fra Bergen.

Våknet før fuglene fiser så det ble en tidlig høneblund som igjen gjorde at jeg forsov meg til varmepumpe teknikerne sto på døren kl 1230.

Nå litt småpanikk for ikke å ha booket hotell i CDMX som jeg lander på onsdag. Såpass panikk at jeg sitter på cafeen på bydelssenteret og prater GPP og drikker Latte.
Får kvele panikken seinere med litt booking.com søking.

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2024, 09:13   #14
Eirik
Livsnyter

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Det stod store plakater om å oppgradere til Premium, ved innsjekk.
Så du hva oppgraderingen lå på ?
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2024, 09:23   #15
flykis
Newcomer

Var på samme flighten. Ombord så fikk vi beskjed om at vi kunne oppgradere for $350 om jeg ikke tar feil. Usikker hva de tar for det på innsjekk.
flykis is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules