![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,389
|
![]()
Små forskjeller er ingen problem og koster lite. Disse er kurante fly og holder nok verdien på lang sikt i markedet. Ikke som 737-600 som ingen ville ha. Og når MD90 var i bruk så hadde de egne piloter, som ikke kunne fly MD80 samtidig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 853
|
![]()
Satt sammen med en svensk sas kaptein på Osl - Cph, han hadde landet 908, og fløy mix, A320 og A320LR, så da må vel de også være ganske like.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]() Quote:
321LR er vel bare en ekstra liten utsjekk har jeg forstått det riktig. Ellers flyr jo samme crew A319, A320, A320neo og A321. Men man kan jo kombinere å fly A330 og A32x serien så lenge man flyr begge nok og er sertifisert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,389
|
![]()
LR er bare en NEO med ekstra fuel tank. Krever ingen ekstra trening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]()
Er vel en sannhet med modifikasjoner. Skal maskinen være godkjent for ETOPS så må det ekstra trening til. Det er jo en sertifisering som følger maskinen, så om noen skal fly denne over vann eller øde områder, så må det litt ekstra trening til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]()
Det kommer an på selskapet hvordan de gjør det. Noen har en dag line training før folket slippes løs i en A321 for å redusere sjansen for tail strike. Det er ingenting spesielt å fly flyet (mye bedre enn A320, synes nå jeg, og A21N er nydelig), men skal man fly innenfor NAT HLA (luftrom over Atlanterhavet) er der et kurs av en eller annen sort... Jeg hadde en dag teori, 2 treningsturer (Washington og Toronto for min del) og nå har de dessverre fanget meg til en rutesjekk til Newark nest uke så da slipper jeg vel ikke unna disse mye lenger
![]() Jeg håper å slippe med minimum 1 tur hver tredje måned for å holde NAT HLA autorisasjonen ved like (den varer i 120 dager for oss). |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,642
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,275
|
![]()
Har SAS en begrensning på at de som flyr mixed fleet ikke kan fly til LYR?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,389
|
![]()
ETOPS krever ekstra trening, men og fly LR på non ETOPS ruter er det samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Oppdatert liste over de neste maskinene:
MSN11796: EI-SCC SAS Connect MSN11759: EI-SCD SAS Connect MSN11767: EI-SCE SAS Connect MSN11801: EI-SIW SAS Connect MSN11832: SE-RZY SAS MSN11885: SE-RZZ SAS MSN12028: ? MSN11885 (SE-RZZ) og MSN12028 (vet ikke planlagt registrering) skal være finansiert gjennom sale&leaseback med AerDragon Aviation Partners |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 619
|
![]()
Dersom jeg leser planespotters.com korrekt så har mainline 35 aktive neo + 1 parkert(SE-RON) + 3 i bestilling + SE-ROH som er forsvunnet ut?
Connect har 29 stykker + 1 bestilling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]() Quote:
Ellers så det som Planespotters.net har definert som "future", som du her kaller bestilling, er jo bare de få maskinene de har bekreftet ID på. Så gjelder kun på veldig kort sikt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
Location: Boden, Sweden
Posts: 502
|
![]()
Nästa verkar bli:
MSN12528 EI-SCF MSN12665 SE-RZA MSN12732 SE-RZC (alla producerade i TLS) Källa: XFW-spotter.blogspot.com
__________________
/ Peter [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/pic/Stromoren.gif[/img][/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]() Quote:
Blir spennende se hva som stemmer, har en litt gammel liste, med SE-RZF og RZH som de to neste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
Location: Boden, Sweden
Posts: 502
|
![]() Quote:
MSN12645 SE-RZB (Testreg F-WWBO) TLS Källa: XFW-spotter.blogspot.com
__________________
/ Peter [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/pic/Stromoren.gif[/img][/url] Last edited by Stromoren; 23-02-2025 at 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]() Quote:
MSN12585 EI-SCG MSN12645 SE-RZB Det der ut som flere av de kommende er nye ordre gjennom leasing, som ikke har vært annonsert før. Slik jeg klarer se det |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med ordre på 30 A320neo | Someone | Flyforum | 328 | 06-03-2020 10:23 |
Republic bekrefter ordre på 100 E175 | Someone | Flyforum | 3 | 21-12-2018 13:32 |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
Air Asia snart med en enorm a320NEO ordre? | jameson82 | Flyforum | 2 | 17-02-2011 15:10 |
Air Sahara bekrefter 737-ordre | LN-MOW | Flyforum | 3 | 29-08-2006 09:48 |