![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei.
Jeg skal reise med Norse fra Oslo til London og jeg kommer fra Trondheim samme dagen som jeg reiser videre. Spørsmålet mitt er om jeg må gå ut og sjekke inn på nytt eller kan jeg gå direkte til utenriksterminalen når jeg kommer fra TRD ettersom jeg har kun håndbagasjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sjekk inn på nett (hvis mulig) og gå rett over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Det trodde vi også, men spurte Widerøe Ground Handling som fortok innsjekk og dem sa vi måtte sjekke inn, selv om vi bare hadde cabin bagasje: Så vi sto i kø i over en time selv om det var foran Premium skranken.
Gikk også fem på for vi trodde helt sikkert at Premium var Fast Track, men den gang ei. Dårlig start på turen. Hvis det er bedre nå hører jeg gjerne på oppdatering, håper det.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Sjekket du inn på internet og så måtte du gå i skranke? Eller var du sjekket inn på nett, og så måtte du i skranke?
![]() |
#5 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
kø med 250 pax som var i samme ærend. Spurte om vi trengte dette og fikk JA til svar. Stod i køen og sjekket inn nok en gang. Nesten samme i Fort Lauderdale, sjekket inn 24 timer før avgang, skrev ut boarding kort, gikk IKKE til innsjekks skranken men gjennom sikkerhets kontrollen og til gate. Ble der opplyst om at alle som IKKE hadde sjekket inn ved skranken måte stille seg i køen og ta en innsjekk der og da like før avgang. Derfor ble vi forsinket, mange som ikke gikk til skranken pga bare kabin bagasje så vi var vel 50-60 pax som sto i kø ved gaten i 20-30 minutter. Dette var ren sikkerhetskontroll ble det opplyst, pass måtte vises og godkjennes og et klistre merket ble limt bakpå passet. Håper det er bedre nå med TSA Pre-Check, Fast Track, samt rett til gate om man reiser uten bagasje. Eller kanskje ikke.. ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Det kan virke som Norse har droppet ned et par hakk ift. Norwegian?
Premium på Norwegian inkluderte vel automatisk fast track? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 05-09-2022 at 08:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Pass skal scannes til og fra USA (og noen andre land) og noen gjør det i gaten, andre velger egne skranker/innsjekk for det.
![]() |
#10 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Får ikke trykket boarding kort på Norse lenger.
Må innom skranken enten man vil eller ikke. Er det likedan i Norge også? Lang kø ved skranken sist jeg var der.. ![]()
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
LGW og OSL opplevde jeg heldigvis ingen kø når kortet skulle hentes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Da er den flyturen overstått, det gikk stort sett på skinner..
Avgang 22:00, skrankenei FLL skulle åpne 18:00, men ble ikke bemannet før 18:10. Det var 4-5 skranker ved Norse på skjermene, en av dem sto det Premium på. Jeg var først i køen for en gangs skyld så det gikk kjapt. (Damen bak skranken sa at ombordstigning begynner 22:00, jeg spurte om det var forsinkelser på gang, men hun sverget at flyet var i rute. Jeg sa at avgang var kl 22:00. Fant ut at hun ikke skjønte 24 timers klokken og trodde 9pm var 22:00) Pass kontrollen var det null kø 18:20, men sikkerhets kontroll gikk utrolig sakte, 20-25 minutter med bare 7-8 pax foran meg, dermed hopet det seg opp med folk og mye roping og kaos, som er vanlig på Florida flyplasser. Det var god plass ved gaten siden flyet var bare halvfullt. Fikk prøvd en Cubansk restaurant jeg ikke har sett før, rice and beans with fried plantains var innfor of kan anbefales.) Boarding var kjapp og flyturen bra, men maten var bare noe tjafs i en pappeske.
![]() |
#14 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
På flytoget i Drammen nå, på vei til FLL med Norse.
Tidlig ute for å komme først i innsjekks køen, som vanlig bare kabin bagasje. Håper dem får et bedre system etter hvert så man slipper det tullet.. ![]() Orkan på vei til Florida, det er meldt side vind på opptil 35 knop i kastene og med pøsregn og våt bane kan det lett bli alternate airport. Oppdatering: Det gikk greit å sjekke inn på Gardemoen: 4 skranker for Norse: 2 Premium og 2 for economy. (Skrankene var betjent av Widerøe folk) Jeg var Nr. 3 i køen for Premium, ventet 15 minutter før det ble min tur, da hadde systemet satt seg fast så det tok 10-12 minutter å få boarding kort. Så for å oppsummere: På Gardemoen åpner skrankene 3 timer før avgang, i Fort Lauderdale 4 timer før og alle må til skranken selv uten bagasje.
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com Last edited by LN-RTP; 09-11-2022 at 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Snipp Snapp Snute så var den ferien over og nå må man tilbake til striskjorte og havrelefse i Florida.
Landet med Norse 787-900 i FLL for litt over en time siden. Vi kom inn før tiden til tross for at en orkan/sterk storm var i området og vi måtte fly omvei over Tampa. (Personlig hadde jeg en lite veddemål om at vi kanskje måtte lande i Miami siden Fort Lauderdale hadde TAF på 35 knop side vind i regn og mørke.) Været var litt bedre enn meldt og jeg syntes (synse i fortid?) at flygerne gjorde en veldig bra jobb, det gikk nesten som på skinner, med en meget fornuftig touch-down og full revers på motorene. (Har aldri hørt så mye revers på en 787 før) Jeg satt ved vindu sete foran vingen og tok video av short final og landing, kanskje laster jeg opp til you tube og lenker her, men det var ikke noe dramatikk, bare litt risting. Mat på turen var også 200% bedre enn forrige FLL-OSL-FLL tur i Juni 2022. Denne turen med Norse får derfor terningkast 6 på VG skalaen: Jeg var rimelig imponert og det skal mye til.. ![]()
![]() |
#16 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Her er video og landingen på FLL like før orkanen Nicole kommer på besøk.
Lite dramatikk og normal landing, skjønt det ser ut som vi treffer hardt, men gjorde det ikke. (På våt bane bør man ikke prøve å smøre flyet på, det kan bli vann planing, derfor skal man la flyet treffe godt, men ikke hardt) Ikke tvil om at B-787 har et avansert auto landings system, aner ikke om det var auto eller manuelt men i denne bransjen er det resultatet som teller. Det ble full revers som seg hør og bør, men det høres ikke på videoen, muligens et støy filter på iPhone 14 som dekker over sterke lyder. Som sagt, meget bra utført, Norse kan være stolt selv om det så ut som rutine. (Orkan er dog sjelden rutine) ![]() Norse 787-9 Landing FLL just before hurricane Nicole makes landfall https://youtu.be/5UCXF1ebQSI
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com Last edited by LN-RTP; 11-11-2022 at 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Tror du skal prøve å legge ut videoen en gang til. Både her på forumet og ved copy+paste i YouTube kommer den som «Not available»
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
For vår superhelt LN-RTP må vel endringen bli til "Pirat"?
![]() |
#20 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Også godkjent for barn. Prøv igjen ![]()
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com Last edited by LN-RTP; 11-11-2022 at 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål om American - billetter, reise m.v. | nesjon | Reiseforum | 34 | 21-10-2024 12:08 |
Norwegian - spørsmål om innsjekk/bagasje/seter og setereservasjon | Ryan | Reiseforum | 169 | 08-05-2024 13:20 |
Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....) | K3nn7 | Reiseforum | 357 | 05-03-2024 18:03 |
Reise med SunClass - Tips og Spørsmål om bagasje/innsjekk/seter | Someone | Reiseforum | 3 | 28-08-2023 22:00 |
Spørsmål om reise med Eurowings - tur/retur-billetter | Polaris | Reiseforum | 5 | 22-03-2018 06:37 |