![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har siden det kom ud at hendes majestæt Dronning Elizabeth er død. spekuleret på nogle ting.
Kommer dødsfaldet til at have indvirkning på luftfarten i og omkring London. Lukkes luftrummet, eller er der speciale restriktioner i hvem der må flyve og ikke flyve under dronningens begravelse de næste 11 dage.
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som ved alle store internasjonale hendelser, vil det være restriksjoner. Under tiden rundt begravelsen, med statledere og notabiliteter i byen, vil det bli no-flysoner i London. Dette blir publisert i NOTAM når tiden kommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Skulle ikke forundre meg om grensekontroll til til UK skjerpes «enda mere» fra og med fredag, med tanke på forventet stort oppmøte av statsoverhoder i begravelse osv..
Og store restriksjoner i deler av luftrommet enkelte dager, som LN-MOW sier over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ser London har lukket luftrummet over byen her i eftermiddag for at give dronningen "ro" Dette koster 16 BA aflysninger
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg ser jeg har nattstopp i London fra søndag til mandag og skal fly fram og tilbake til LHR et par ganger begge dagene, så får en se hvordan det blir! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
![]() Join Date: Feb 2017
|
![]()
Jeg skal reise fra Heathrow på mandag og har fått melding fra SAS om "major disruptions" på Heathrow den dagen uten at de forklarer hva det går ut på, eller om det vil påvirke min flygning. De tilbyr frivillig ombooking til søndag eller tirsdag uten gebyr.
Er også nevnt på sas.no: https://www.sas.no/traffic-information/message/
![]() |
#7 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Jeg hadde latt være å bruke LHR den dagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg slo fra meg tanken om å reise på dagstur til London på mandag ganske raskt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Jeg får bare møte opp og håpe på det beste, siden dette er hjemreise fra en helgetur så tåler jeg å bli forsinka.
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() Quote:
11:50 am mandag. hadde regnet med 5000 visst norwegian med billig hotell. ikke at det var noe særlig billigere enn an 225 i billund. EDIT: 1500 t/r med norse mandag visst man liker komme hjem 02:30 tirsdag.
Last edited by joandreas; 15-09-2022 at 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Nå tror jeg du har blingset på am/pm-klokka, gitt ….
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Flytrafikken i UK er nok ikke veldig begrenset av dødsfallet. Kom hjem derfra i går. Vi var der da dødsfallet ble annonsert. Det som begrenser trafikken er totalt fraværende kompetanse på å drifte flyplasser effektivt. Jeg er dypt rystet over hvor dypt forfallet de siste tre årene har vært. Jeg har sett større effektivitet i tredjeverdensland enn jeg gjorde på MAN i går. To sluser i sikkerhetskontrollen der de plukker ut samtlige til ekstrasjekk lukter første dag på jobb.
Det blir spennende å se hvordan LHR og LGW fungerer om et par uker.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ut som over 100 flighter på LHR blir kansellert under begravelsen på mandag
https://www.nettavisen.no/nyhetsstud...c-4471603-6650 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ser ut som jeg skal prøve å være passasjer gjennom LHR T2 i morgen. London flyplassene har fungert relativt greit i den siste tiden såvidt jeg vet... Tiden en kanskje vil unngå er morgenrushet! Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() Quote:
På den positive siden kan det etter flere runder både inn og ut av LGW den siste måneden meldes at det funker forbausende greit både i passkontroll inn og sikkerhetskontroll ut. Lite kø og tilsynelatende grei avvikling av trafikken. Det skal sies at LGW på mange måter er er vel så stort høl som MAN og BHX, men flyten gjennom systemet har funket ok i det siste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Landet akkurat i Manchester og på telefonen lå det en melding fra SAS om at flighten min fra Heathrow på mandag er blitt booket om til tirsdag. ☹️
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
<mod reminder>
Topic: Luftfart i Storbritannien ved Dronningens død: Påvirkning Vi har en annen tråd om status for flytrafikk/flyplasser pga manskapsmangel o.l. https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=155561 </mod reminder>
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Tok nesten overraskende lang tid før noen var ute og fløy, og tegnet på FR24
https://twitter.com/flightradar24/st...74755487367168 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
RAF Flypast dronningens platina | joandreas | Småprat | 1 | 02-06-2022 13:18 |
Uroligheter i Midtøsten og påvirkning på flytrafikken - 2020 | Someone | Flyforum | 41 | 30-01-2020 20:16 |
Uroligheter i Hong Kong og påvirkning på luftfarten | Someone | Småprat | 32 | 17-12-2019 10:18 |
Flyselskapers påvirkning av passasjerens reisevalg | Sondbjo | Småprat | 15 | 10-04-2017 17:36 |
Lynet slo ned i Dronningens fly | AirbusTrond | Flyforum | 7 | 19-06-2010 00:00 |