![]() |
|
![]() |
#1001 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]() Quote:
Og en time etterpå, så går de ut igjen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1002 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,195
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1003 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]()
Ser Flyr fortsetter med sine "jevnlige og sporadiske" chartere og hadde en tur til/fra Molde i forbindelse med cupfinalen søndag
|
![]() |
![]() |
#1004 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Men er det noen som vet om de tenker å utvide i Storbritannia? Eller andre steder på kontinentet?
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
#1005 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,388
|
![]()
London/Manchester kommer helt sikkert når fotballferien er over.
|
![]() |
![]() |
#1006 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]()
Vinterprogrammet er jo heller ikke lagt ut, og slik jeg forstår det så handler det jo litt om hvor og når de kan få tak i slots
|
![]() |
![]() |
#1007 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
I 1975 ville det vært Leeds... Men du har nok rett, Andreas. Jeg undrer på om Liverpool kan være et alternativ med tanke på antallet medlemmer i fanklubben til Aston Villas byrival.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
#1008 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]()
Med LN-FGH i trafikk fra i dag, har Flyr da 10 aktive fly i drift
|
![]() |
![]() |
#1009 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,618
|
![]()
Og da var det tid for påfyll av 250 millioner til.
Flyr skal hente inntil 250 millioner i frisk kapital – få måneder etter siste kapitalinnhenting Åpne dette i DN-appen: https://dnapp.page.link/yupp Eller, Åpne dette i nettleseren: https://www.dn.no/luftfart/flyr-skal...g/2-1-1213990? Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#1010 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]()
Det viser jo noen ting, og her blir Flyr verken første eller siste: Man både undervurderer og underkommuniserer hvor mye kapital det trengs for å starte et flyselskap
Ellers så tenker jeg at man som vanlig klokken 08 i morgen kan si: Se hvor lett det var å skaffe kapital |
![]() |
![]() |
#1011 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]()
Mens det selvsagt ikke er positivt at de nå må hente penger, er det endel tendenser i tall og informasjon, som gjør at det ikke ser helt håpløst ut.
Q1 er bare og glemme, og januar og februar var helt krise. Og ser jeg på perioden 1 desember til 1 februar, så virket det som de knapt nok solgte billetter. Og burde heller drevet med salg av munnbind og hurtigtester. Men april, bringer håp og noen positive signaler: 123.000 passasjerer er en økning på 46%, samtidig er ASK opp 54%, og når da belegget øker fra 58% til 62% så skal vel det bety lenger gjennomsnittlig fløyet distanse. Selv om Flyr såvidt jeg kan se ikke guider noe her. Det i seg selv betyr normalt lavere CASK, men så kommer den som egentlig er den positive tendensen: normalt betyr også dette levere yield og RASK, derimot så øker den her for Flyr. Slik at de får både flere passasjerer og høyere billett priser. For april gir det da ca 90 MNOK i inntekter, altså mer enn hele Q1, samtidig som antall passasjerer tilsvarer 2/3 av hele Q1. Er det nok til å gå i pluss? - Nei, men det er en positiv start på kvartalet og tendensen peker oppover. Yielden på billetter er omtrent som Norwegian, dog har de ikke like fulle fly så RASK er dårligere, og Flyr er ennå for dårlige på ancilliary revenues ![]() Men så er par andre hint om fremtiden, og ikke minst utviklingen av salget: Så ser man på deres oversikt over billettsalget, så er det selvsagt stigende. Og tolker jeg grafen rett til er da 7 days avg pax sold antall passasjerer over 7 dagers glidende gjennomsnitt, mens 7 days avg ticket sales er antall solgte billeter. Differansen mellom de to skal da tilsvare forhåndsolgte billetter. Per 31/3 var ticket liabilities på 241 MNOK, hvilket tilsvarer det gule skraverte feltet i grafen under. Og her stammer jo det meste fra mars. Antar man da omtrent lik billettpris, kanskje rundet litt oppover, så blir da det røde feltet (mellom 1 april og 30 april) kanskje rundt 200 MNOK i salg. Trekker man da fra 90 MNOK i april produksjon gir det et forhåndsalg på 350 MNOK ved utgangen av april, og dette øker dag for dag. Og slik jeg har forstått det, får Flyr ikke så mye betalt fra kredittkortselskapene før reisen er gjennomført og de dermed venter på penger der. ![]() Ellers er det tydelig at salget faller når folk er på påskeferie, også kan man spekulere på dippen i slutten av februar: Hvor mye skyldes vinterferien og hvor mye skyldes Ukraina? Men så er da det store spørsmålet: Hvordan går sommeren, og hvordan løser de vinteren. Det først får vi svar på først til høsten, og det siste påvirker jo om de også er her sommeren 2023 Last edited by Someone; 05-05-2022 at 21:25. |
![]() |
![]() |
#1012 | |
Newcomer
Join Date: Aug 2005
Posts: 47
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1013 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,618
|
![]()
Emisjonskurs på 1.2, og reprasjonsemisjon.
https://newsweb.oslobors.no/message/561324 Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#1014 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]() Quote:
Ah, det er en mulighet. Jeg antok Y-aksen her var det samme. Og fullt mulig jeg tar helt feil. Men da er det også mulig jeg undervurderer aprilbookingene Last edited by Someone; 06-05-2022 at 07:27. |
|
![]() |
![]() |
#1015 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]() Quote:
Det betyr 75 mill ekstra etter reperasjonsemisjonen så lenge kursen er over 1,2kr |
|
![]() |
![]() |
#1016 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1017 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,322
|
![]()
DNB Markets- analytiker:– Flyr sin overlevelse er avhengig av at investorer synes det er moro å være med på dette tapsprosjektet
https://www.dn.no/luftfart/flyr/luft...et/2-1-1214571
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
#1018 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,195
|
![]()
Tor Chr. Jensen hamrer løs på flyr i DN
https://www.dn.no/borskommentar/fant...er/2-1-1215400 Quote:
![]() Ps: kjøp abo om du føler deg irritert over at det er bak betalingsmur |
|
![]() |
![]() |
#1019 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Flyr må hente igjen penger. Til tross at man har en sommerproduksjon av 12 fly i salg. Hva er da med free cashflow? En ekspansiv selskap som må hente penger i Mai da sommer-salget er igang? Sånnheten er at Flyr er en tapslukt hvor pengene renner ut all over.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
#1020 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,195
|
![]()
ALC/AGP ligger nå ute for W22/23. Ser også ut som om de kjører 2x ukentlige fra BGO til ALC ut året og 1x ukentlig på TRD-ALC. AGP kun fra OSL.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |