![]() |
|
![]() |
#681 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Alt annet enn minus på dette tidspunktet vil jo nærmest være tidens største overraskelse, inkludert for dem selv. Det er jo heller ikke «meningen» å tjene penger allerede på dette tidspunktet, spesielt når de både har oppstartskostnader og investerer i markedsandeler
Og så lenge de er veldig fokuserte på ferie- og fritidsmarkedet så vil de ha en utfordringen midt i uken. Spesielt når de både står utenfor GDSene og vel mangler storkundeavtaler |
![]() |
![]() |
#682 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#683 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Vel mistenker oversikt over prisene på flyr kan gi hint. setekart gir ikke helt oversikt, men kansje pekepin.
oppstarten med stavanger ruten har heller ikke vært problemfritt. |
![]() |
![]() |
#684 |
Pilot Student
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Flyr henter inn ytterligere 250 MNOK gjennom en emisjon
Selve Q3 presentasjon legges frem torsdag, men enkelte tall er sluppet for Q3: Omswtning: 39,6 MNOK EBITDA: -142,8 MNOK De sier selv at trafikken var skuffende for august og september, men at de så en bra økning nå i oktober. Belegg i Q3 var kun 38%, men i oktober har dette økt til 61% Planen er forresten 5 fly ved utgangen av 2021, hvilket sikkert er lurt da det ikke er noe poeng å pøse på med kapasitet rett før lavsesongen https://flyr.com/reports-and-presentations Last edited by Someone; 08-11-2021 at 08:28. |
![]() |
![]() |
#686 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og hva sier Økonomen "Someone" om tallene så langt da ?
Jeg og sitter på jobb og ser at tallene deres nå når vi har åpnet opp igjen landet er veeesentlig høyere enn før.
#687 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Men om ikke annet så peker pilene oppover, og ser man på oktober-pre viewet de gå oss så har de i oktober, hvis jeg har regnet riktig på ASK og PASK, nesten like høye billettintekter om i Q3 totalt. De får både vesentlig bedre betalt per billett opg fyller flyene (fra 38% til 61% belegg) De taper fortsatt penger, men det er jo også planen de første to årene. Og ser forresten at det er flere av investorene som også pushet på for denne emisjonen |
|
![]() |
![]() |
#688 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flyr bruker sikkert bevisst mye av pengene de henter inn til lokkpriser for å få kundene til å prøve dem en gang eller to. Introduksjonstilbud. Men de må ha en plan for å øke prisene og likevel få disse kundene til å komme tilbake gang tre og fire.
Hvis ikke vil de låse seg til en dødsfelle, der de enten øker yielden, men ikke får kundene, eller får kundene men lav yield. Kunder er troløse og går mest etter de rimeligste billettene - mens noen går til selskapet som er mest pålitelig og har best service. Trøsten er selvsagt at DY og til en viss grad SAS er i samme fella, og man kan håpe at selskapene uuttalt, men inneforstått med hverandre, øker prisene samtidig. Men det er et spill, nærmest et "fangenes dilemma". |
![]() |
![]() |
#689 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#690 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Kan jo være at de satser på "salamimetoden", øke prisene på de fleste billettene i små steg som kundene ikke legger så mye merke til, kombinert med fortsatt heftige kampanjer på ti seter på hvert fly... |
|
![]() |
![]() |
#691 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tar jeg helt feil, eller hadde både Flyr og SAS rundt 61-62% belegg i oktober?
|
![]() |
![]() |
#692 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Total slakt av Flyr fra DNB Markets.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#693 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Mulig DNB har rett, men jeg tenker at det er mye støy i de tallene. Hvis underskuddet i Q4 og Q1 blir lavere enn i Q3 så er de fortsatt i livet inn mot sommeren. Og da kan det godt være at de har en sjanse, faren er jo like stor for at SAS og NAS som har store flåter i drift i lavsesongen vil slite med kostnadene. For meg er FLYR et veddemål, og jeg er komfortabel med å ta et tap. Men at det er en walkover for SAS og NAS er jeg ikke med på. Mye er gjort hvis man er i livet, når SAS streikene begynner til våren.
|
![]() |
![]() |
#694 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De har pr oktober 67 ansatte pr fly, noe som vel er svært høyt. Men det er vel naturlig på det stadiet de er på nå. De må i hvert fall vokse raskt skal de ha noen mulighet. Aksjonærene må nok blø en god stund til...
#695 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Folk som flyr må være litt bevisste ved valg av selskap. Ønsker man et 3. alternativ, så må man bruke dem, selv om de ikke har den slot som passer best for deg.
Hva slags fyllingsgrad hadde de i snitt i oktober, noen som vet? Ellers så går dette som med Color Air, Viking og NonStop. Alle selskaper må over første driftsfase med nesten sorte tall, ellers så blør de for mye og konker. Det er kun vårt ansvar som forbrukere å få dem over den første kneika. Blir jo det samme med Norse. Skal de klare seg, må de få inn penger omtrent fra første dag! |
![]() |
![]() |
#696 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flyr hadde 61% fyllingsgrad i oktober, SAS hadde 61,6% (inkl. charter). Norwegian 82,7%.
Last edited by Fokker 50; 08-11-2021 at 19:19. |
![]() |
![]() |
#697 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg hadde ikke mye trua på Flyr så lenge de tre andre etablerte fortsatt var i lufta post covid, storbedrifter og myndigheter som gjerne er minst prissensitive og vil ha mange valg har allerede etablerte avtaler i bunn og gir ikke flyr annet marked, i begynnelsen, enn studenter, men som min datter sier, pendler Trondheim - Oslo, Flyr what? Og når fuel prisen tar av skal kassa være stor. Norwegian har ett meget sterkt navn, SAS fylles opp av folk som fortsatt håper lefsa smaker som for 20 år siden. På stedet jeg sitter nå fløy jeg SAS fordi jeg er Diamant og håpte på god service, fikk en gratis vin, hun spurte om noe mer jeg sa chips, tenkte nå får jeg det jeg drømmer om, men måtte dra kortet��
|
![]() |
![]() |
#698 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Negativ analyse = meglerhuset fikk ikke oppdraget med å tilrettelegge emisjonen.
Positiv analyse = meglerhuset fikk oppdraget med å tilrettelegge emisjonen. |
![]() |
![]() |
#699 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Hele "analysen" fra DNB Markets.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#700 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
«On the positive side, it is a clear signal that Flyr’s business model is not working.»
Er det DNB eller Norwegian/SAS som har skrevet dette? |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |