Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 25-08-2021, 12:09   #521
Isbamse
ScanFlyer Molded

Default Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Jeg nekter for at SAS er et fullservice selskap lenger all den tid et er klink umulig å få noe som helst god kundeservice. Flyr svarer pronto og ordner opp med en gang. Der kommer de enn så lenge til å skille seg ut med å faktisk tilby kundeservice.

Det er vel ingen som trenger lounge. Før vi flyttet østover var den såpass full at jeg satt meg og jobbet på c-gates istedenfor. Med færre jobbreiser (mest sannsynlig) og SAS sine hyppige kanselleringer får nok Flyr mye gratis fremover.
Enig i at service selvsagt er mye mer enn i kabinen og lounger. Og lounge er kanskje ofte mer "lyst på" enn "trenger". Hvis Flyr klarer å bli selskapet som er best på å håndtere uregelmessigheter og klager, er det en klar konkurransefordel.
Isbamse is offline  
Old 25-08-2021, 12:12   #522
jb1
ScanFlyer Rusty

Default «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Jeg var med Flyr til TOS nylig. Ca. 2/3s belegg. Hyggelig personale som tiltalte oss som gjester. En flaske vann ble delt ut idet man gikk ombord. En fin tur uten problemer. Et oerliten forsinkelse ved avgang, men ble tatt inn igjen paa vei nordover. Benplassen er helt ok. Naa fikk jo alle billetter med gratis endring til 3 dager foer avgang og 2x23 kilo inkludert, men dette er en fin billett naar kan kampanjen er over. 2 kofferter trenger man ikke saa ofte, men for en familie med smaa barn er det supert iblant. Jeg regner med prisforskjell maa betales, men intet gebyr som hos SAS og Norwegian.

Last edited by jb1; 25-08-2021 at 18:44.
jb1 is offline  
Old 25-08-2021, 14:34   #523
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Ser ut som Flyr nå har kommer seg inn på finn.no, som jo faktisk er en ikke helt ubetydelig salgskanal her i landet
Old 25-08-2021, 17:33   #524
L1011-500
ScanFlyer Silver

L1011-500's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hva skjer etter 26 august? Fortsetter airBaltic eller dukker deres neste maskin opp i siste liten?
DYI skal nå etter planen komme på fredag og forhåpentligvis i trafikk fra lørdag. Blir forlenget wetlease.
L1011-500 is offline  
Old 26-08-2021, 16:28   #525
OttoL
ScanFlyer Crusty

-DYI har i alle fall fått flyr-farger. Heter fortsatt EI-FHX, men antar at det endres før den flys til OSL

Kilde
OttoL is offline  
Old 26-08-2021, 16:36   #526
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
-DYI har i alle fall fått flyr-farger. Heter fortsatt EI-FHX, men antar at det endres før den flys til OSL

Kilde
En ting som jeg synes er litt pussig er flaggene deres forrest på balja. Fra første gang jeg så det tenkte jeg "Thailand". Ikke "Norge".

Forøvrig er det et flott livery

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 26-08-2021, 16:45   #527
LN-AFG
ScanFlyer Gold

LN-AFG's Avatar

Fikk prøve Air Baltic (Flyr) BGO-OSL tirsdag 1845. Avgang på rute med under 15 pax ombord. Var ikke imponert over at bagasjen brukte over 40 min. Vi var 6 stk som ventet. 1 flaske vann og 1 våtserviett utdelt ved ombordstigning, hyggelig tur alt tatt i betraktning. A220 var meget stillegående, men synes lyden av vind over flykroppen ved cruise var høy. Satt rett ved baksiden av vingen. A321 til Sunclass i går hadde mer motorstøy ved avgang, men langt mindre støy å cruise.
Old 26-08-2021, 17:07   #528
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-AFG View Post
A220 var meget stillegående, men synes lyden av vind over flykroppen ved cruise var høy. Satt rett ved baksiden av vingen.
Akkurat der sitter du omtrent rett over hjulene. Det er av og til et problem på A220 at foringen rundt ytterdekket (det er ikke hjulbrønnluker) ikke tetter ordentlig og det oppstår mye vindsus.
KnutW is offline  
Old 26-08-2021, 17:38   #529
HenrikL92
ScanFlyer Gold

Quote:

Kilde
DY´s "Wifi box" är fortfarande kvar ser jag. Kommer Flyr erbjuda Wifi med?
HenrikL92 is offline  
Old 26-08-2021, 17:59   #530
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by HenrikL92 View Post
DY´s "Wifi box" är fortfarande kvar ser jag. Kommer Flyr erbjuda Wifi med?
De har vel snakket om at det kanskje er planen på sikt, men at det per dags dato ikke er i drift/bruk
Old 27-08-2021, 08:25   #531
OttoL
ScanFlyer Crusty

Flyr er ute og sutrer i DN over at konkurranse blir møtt med konkurranse

Quote:
Fredag har det nystartede flyselskapet Flyr til sammen 19 avganger i løpet av dagen fra fem av landets største flyplasser: Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Tromsø.

På nær samtlige avganger stiller minst én av de to argeste konkurrentene SAS og Norwegian med en avgang til samme destinasjon innen et tidsrom på én time. Flere ganger har både én og to av de etablerte aktørene en avgang svært tett på i tid – ofte bare med noen minutters mellomrom.
Resten av saken (bak betalingsmur)

DN har ikke fått med seg at Flyr ikke flyr til SVG enda, men det får vel gå
OttoL is offline  
Old 27-08-2021, 08:36   #532
Staralliance
ScanFlyer Blue

Jeg har flydd med både SAS og Norwegian den siste måneden mellom Oslo og Nord-Norge. På alle flyvningen har jeg blitt tilbudt mat og drikke (SAS Plus), og muligheten til å kjøpe mat og drikke hos Norwegian.
Jeg har en billett med Flyr til Harstad/Narvik neste måned, og spurte kundeservice-chatten til Flyr om de hadde noen form for servering, men fikk til svar at det gjorde de ikke pga Korona-situasjonen. Er det noen andre som har hørt hvorvidt Flyr skal starte med servering i nær framtid? Jeg vet de tidligere har sagt at det skal bli mulighet til å forhåndsbestille mat.

Last edited by Staralliance; 27-08-2021 at 08:56.
Staralliance is offline  
Old 27-08-2021, 08:57   #533
Isbamse
ScanFlyer Molded

Umusikalsk fra Frislid. At SAS og DY legger avganger tett opptil for å skvise ut en konkurrent er jo helt rasjonelt, sett fra deres side. Og like naturlig at SAS og DY (bort)forklarer det med andre ting - som sikkert stemmer i det store og hele, men det ville jo være helt naturlig om de også gjør tilpasninger for å ramme Flyr.
Isbamse is offline  
Old 27-08-2021, 09:21   #534
jb1
ScanFlyer Rusty

Det er vel ikke helt unaturlig at selskapene har avganger på de tidspunkter flest ønsker å fly. Flyr kan vel ikke forlange at de får en «frisone» for sine flyvninger, men jeg håper ikke det blir en ny priskrig/skvising à la SAS/Braathens mot Color Air.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 27-08-2021, 09:42   #535
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Agurksesongen er tydeligvis lang i år.
Blubird is offline  
Old 27-08-2021, 11:12   #536
L1011-500
ScanFlyer Silver

L1011-500's Avatar

Quote:
Originally Posted by Staralliance View Post
Jeg har flydd med både SAS og Norwegian den siste måneden mellom Oslo og Nord-Norge. På alle flyvningen har jeg blitt tilbudt mat og drikke (SAS Plus), og muligheten til å kjøpe mat og drikke hos Norwegian.
Jeg har en billett med Flyr til Harstad/Narvik neste måned, og spurte kundeservice-chatten til Flyr om de hadde noen form for servering, men fikk til svar at det gjorde de ikke pga Korona-situasjonen. Er det noen andre som har hørt hvorvidt Flyr skal starte med servering i nær framtid? Jeg vet de tidligere har sagt at det skal bli mulighet til å forhåndsbestille mat.
Flyr starter med servering på innenlands i neste uke. Norwegian startet vel med servering innenlands for en uke siden?
L1011-500 is offline  
Old 27-08-2021, 11:23   #537
LN-HFH
ScanFlyer Gold

LN-HFH's Avatar

Quote:
Originally Posted by L1011-500 View Post
Flyr starter med servering på innenlands i neste uke. Norwegian startet vel med servering innenlands for en uke siden?
kan ikke være særlig lenger siden nei, da jeg fløy oppover den 8.aug var det i hvert fall ikke noe mat å få.
Old 27-08-2021, 11:46   #538
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Mitt beste råd til Flyr er å få tilbake "Burger- og rødvinsfredag"!

Selv utallige år etter at Braathens Best forsvant huskes den serveringen.

Kim
kimpe is offline  
Old 27-08-2021, 12:35   #539
jb1
ScanFlyer Rusty

Flyr har jo gitt en flaske vann til alle, det er jo det samme som noen «fullservice»selskaper under corona, men fint de begynner med salg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 27-08-2021, 12:36   #540
zeffen
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Mitt beste råd til Flyr er å få tilbake "Burger- og rødvinsfredag"!

Selv utallige år etter at Braathens Best forsvant huskes den serveringen.

Kim
Det var vel før Best vel? Synes å huske jeg hadde noen av de da jeg var student -- sent 90-tall kanskje -- jeg tok meg ihvertfall ikke råd til Best (flydde mest SAS etter det konseptet kom ettersom de hadde gratis servering ombord til alle fortsatt).

Men ja, slike ting husker folk. Alsie Express hadde noe lignende på CPH-SGD før Covid også -- mener det var øl og snacks på fredager.

Tror fort det kan bli for dyrt med vin og burger dog -- men kanskje noe enklere som et glass øl/brus + snack? Kunne definitivt skiftet kundestrømmen litt... Tenk bare på hvor mye SAS gjør ut av gratis kaffe/te -- koster dem nok minimalt på bunnlinjen...
zeffen is offline  
Closed Thread

Posting Rules