![]() |
|
![]() |
#521 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#522 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg var med Flyr til TOS nylig. Ca. 2/3s belegg. Hyggelig personale som tiltalte oss som gjester. En flaske vann ble delt ut idet man gikk ombord. En fin tur uten problemer. Et oerliten forsinkelse ved avgang, men ble tatt inn igjen paa vei nordover. Benplassen er helt ok. Naa fikk jo alle billetter med gratis endring til 3 dager foer avgang og 2x23 kilo inkludert, men dette er en fin billett naar kan kampanjen er over. 2 kofferter trenger man ikke saa ofte, men for en familie med smaa barn er det supert iblant. Jeg regner med prisforskjell maa betales, men intet gebyr som hos SAS og Norwegian.
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by jb1; 25-08-2021 at 18:44. |
![]() |
![]() |
#523 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ut som Flyr nå har kommer seg inn på finn.no, som jo faktisk er en ikke helt ubetydelig salgskanal her i landet
|
![]() |
![]() |
#524 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Forøvrig er det et flott livery
![]() |
#527 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Fikk prøve Air Baltic (Flyr) BGO-OSL tirsdag 1845. Avgang på rute med under 15 pax ombord. Var ikke imponert over at bagasjen brukte over 40 min. Vi var 6 stk som ventet. 1 flaske vann og 1 våtserviett utdelt ved ombordstigning, hyggelig tur alt tatt i betraktning. A220 var meget stillegående, men synes lyden av vind over flykroppen ved cruise var høy. Satt rett ved baksiden av vingen. A321 til Sunclass i går hadde mer motorstøy ved avgang, men langt mindre støy å cruise.
#528 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Akkurat der sitter du omtrent rett over hjulene. Det er av og til et problem på A220 at foringen rundt ytterdekket (det er ikke hjulbrønnluker) ikke tetter ordentlig og det oppstår mye vindsus.
|
![]() |
![]() |
#529 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#530 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
De har vel snakket om at det kanskje er planen på sikt, men at det per dags dato ikke er i drift/bruk
|
![]() |
![]() |
#531 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Flyr er ute og sutrer i DN over at konkurranse blir møtt med konkurranse
Quote:
DN har ikke fått med seg at Flyr ikke flyr til SVG enda, men det får vel gå |
|
![]() |
![]() |
#532 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har flydd med både SAS og Norwegian den siste måneden mellom Oslo og Nord-Norge. På alle flyvningen har jeg blitt tilbudt mat og drikke (SAS Plus), og muligheten til å kjøpe mat og drikke hos Norwegian.
Jeg har en billett med Flyr til Harstad/Narvik neste måned, og spurte kundeservice-chatten til Flyr om de hadde noen form for servering, men fikk til svar at det gjorde de ikke pga Korona-situasjonen. Er det noen andre som har hørt hvorvidt Flyr skal starte med servering i nær framtid? Jeg vet de tidligere har sagt at det skal bli mulighet til å forhåndsbestille mat. Last edited by Staralliance; 27-08-2021 at 08:56. |
![]() |
![]() |
#533 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Umusikalsk fra Frislid. At SAS og DY legger avganger tett opptil for å skvise ut en konkurrent er jo helt rasjonelt, sett fra deres side. Og like naturlig at SAS og DY (bort)forklarer det med andre ting - som sikkert stemmer i det store og hele, men det ville jo være helt naturlig om de også gjør tilpasninger for å ramme Flyr.
|
![]() |
![]() |
#534 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er vel ikke helt unaturlig at selskapene har avganger på de tidspunkter flest ønsker å fly. Flyr kan vel ikke forlange at de får en «frisone» for sine flyvninger, men jeg håper ikke det blir en ny priskrig/skvising à la SAS/Braathens mot Color Air.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#535 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Agurksesongen er tydeligvis lang i år.
|
![]() |
![]() |
#536 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#537 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
kan ikke være særlig lenger siden nei, da jeg fløy oppover den 8.aug var det i hvert fall ikke noe mat å få.
#538 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Mitt beste råd til Flyr er å få tilbake "Burger- og rødvinsfredag"!
![]() Selv utallige år etter at Braathens Best forsvant huskes den serveringen. Kim |
![]() |
![]() |
#539 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flyr har jo gitt en flaske vann til alle, det er jo det samme som noen «fullservice»selskaper under corona, men fint de begynner med salg.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#540 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men ja, slike ting husker folk. Alsie Express hadde noe lignende på CPH-SGD før Covid også -- mener det var øl og snacks på fredager. Tror fort det kan bli for dyrt med vin og burger dog -- men kanskje noe enklere som et glass øl/brus + snack? Kunne definitivt skiftet kundestrømmen litt... Tenk bare på hvor mye SAS gjør ut av gratis kaffe/te -- koster dem nok minimalt på bunnlinjen... |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |