• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyrs farger

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Usikker om det er vakkert...

0360631.jpg

Ikke så verst?!?!
Dette må være et av de dårligste og kjedeligste farveskjemaene jeg har sett på et fly.

Vakkert er det definitivt ikke, men en venner seg til det meste. :)
Og litt trivelig med det Thailandske flagget i fronten.

Last edited:
Tja, de fargene er ikke vakker, eller direkte stygg, eller midt mellom, synes ikke noe om det.:(

Tja, de fargene er ikke vakker, eller direkte stygg, eller midt mellom, synes ikke noe om det.:(

Litt sånn møkk kjedelig? (Eller skjedelig som mange vil si i dag. Mora til salige LN-KGL fortalte en artig historie. Hun jobbet for en gullsmed og slet med å finne en gullskjede til kunde...)

Når noen lager en ny logo nå for tiden er ikke stil, eleganse og schwung noe tema. Navn, profil og markedsføring er skreddersydd av ymse konsulenter med det til felles at ingen hverken har greie på eller interesse for fly. Et eksempel på dette er bildet av Flyrs lett photoshopet 737-400(?) på vei ut i grøfta. Det virket ikke som noen tenkte over eller brydde seg om at flyet enten sto parkert eller var i ferd med å takse tvers over to heltrukne linjer som markerer kanten på taksebaner.

Det som styrer er en nøye kalkulert vinkling for å treffe målgruppen(e). Grafisk design blir laget deretter. Fargevalg og skrift styres ikke etter hva som er pent, men hvilke verdier man skal representere. F.eks. valgte Lufthansa å droppe den tradisjonelle gulfargen fordi gult assosieres med billig/lavpris, noe hansaen ikke ønsker å forbindes med. Ref Lidl og Ryanair.

Et element i markedsføring er pussig nok å legge inn et snev av irritasjonsmoment i navn eller grafikk. Eksempler er Hurtigruta Carglass og Vy.
Jævlig irriterende, men man husker navnene. Og vi må vel kunne fastslå at KOG allerede er irritert, hvilket egentlig bare beviser at det funker:stir

Så de byttet ut den lekre duse lysegrønne med skummet melk.
Neppe et godt valg!

Jeg synes designet ser bra ut. Fargebruken på wingleten gir litt liv og hele fargeskjemaet skiller seg akkurat nok ut.

Jeg synes designet ser bra ut. Fargebruken på wingleten gir litt liv og hele fargeskjemaet skiller seg akkurat nok ut.

Jeg heller også mot det samme. Jeg liker designet og synes det er rent og elegant, men endel fine detaljer rund bruk av f-ene

Jeg var litt skeptisk til mintgrønne motorer, men synes det ble løst bra

Ellers er det ikke umulig det er litt generasjonspreferanser vedrørende fargene her [emoji12]

Noen som vet hvilket designbyrå som har gjort jobben? (Slik at jeg kan stryke de fra listen over fremtidige samarbeidspartnere[emoji6]). Byrået kan sikkert gjøre en lang utredning om designelementer, fonter og farger...

Noen som vet hvilket designbyrå som har gjort jobben? (Slik at jeg kan stryke de fra listen over fremtidige samarbeidspartnere[emoji6]). Byrået kan sikkert gjøre en lang utredning om designelementer, fonter og farger...

Unfold......

Back