Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-05-2021, 07:08   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default God tirsdag fra Oslo

Mornings, opplæring i sommerjobb fortsetter i dag i deltabyen så får vel sette meg i leiebilen for anledningen. Hvorfor har ikke Ruter ekspressbusser fra Oslos østkant til Lillestrøm? Bussene som går er jo 100 og 110 men de stopper i alle bygder mellom Furuset og Lillestrøm og de er det faktisk ikke rent få av. Må finne ut av dette egentlig for leiebil kan jeg ikke ha i all evighet.
Jaja ha en fin dag videre hvor hen dere måtte befinne dere.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2021, 07:31   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: God tirsdag fra Oslo

God morgen fra Forus. Godt i gang med dagens arbeidsøkt. Foreløpig går det i kaffekonsum og forum/nettaviser. Så får vi se hva dagen bringer etterhvert. Her om dagen fikk forresten bookingfingeren et comeback. Det blir en liten tur østover et stykke ut i mai. Bookingfingeren hovret faktisk over bekreft-knappen hos Wizzair en liten periode, men vi ombestemte oss og gikk for SAS da de kunne gi oss en grei deal på leiebil i tillegg. Ha en fin dag forumister!

Last edited by Twin Otter; 11-05-2021 at 07:33.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2021, 07:52   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Hvalstad. Et par Teamsmøter på hjemmekontoret, før man i Flypoddens tjeneste tar med seg mikken opp til OSL for å sniffe litt flybensin. Ha en fin dag
Old 11-05-2021, 07:54   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
God morgen fra Hvalstad. Et par Teamsmøter på hjemmekontoret, før man i Flypoddens tjeneste tar med seg mikken opp til OSL for å sniffe litt flybensin. Ha en fin dag
Dere må sjekke hvor mye brunost de sender avgårde da? ;-)
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2021, 07:56   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Mornings, opplæring i sommerjobb fortsetter i dag i deltabyen så får vel sette meg i leiebilen for anledningen. Hvorfor har ikke Ruter ekspressbusser fra Oslos østkant til Lillestrøm? Bussene som går er jo 100 og 110 men de stopper i alle bygder mellom Furuset og Lillestrøm og de er det faktisk ikke rent få av. Må finne ut av dette egentlig for leiebil kan jeg ikke ha i all evighet.

Sjarmen med kollektivtransport. Når keg jobber på bortekontoret har jeg god tid om jeg kjører hjemmefra i 7-tiden. Skal jeg ta kollektivt må jeg fort legge til en time.

God morgen herfra. Straks går turen fra soverommet til gjemmekontoret. Siden jeg allerede har tisset, sparer jeg omvegen via badet og fort et par minutter.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2021, 08:21   #6
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God morgen fra Bergen.

Det føles som tortur å stå tidlig opp på en fridag men IKEA montering er på vei og skal montere den nye garderoben som har lagt flatpakket på gulvet i en uke nå, så pliktene kaller i form av å åpne døren for de.

Hardt liv

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2021, 09:26   #7
Polaris
Free Luigi

Quote:
Damals når jeg jobbet på Kjeller ut fra vestkanten (Sandvika) tok jeg tok til Lillestrøm og deretter buss til Kjeller. En fornøyelig tid av innstilte og forsinkete tog, hvor bussen var den eneste trofaste hjelper.

God mornings, ungen gymmer selvstendig på matta her og jeg slapper av med kaffe og mobilt internett.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2021, 15:48   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God dag fra Lillestrøm. Forøvrig makan.

Det som er med Lillestrøm er at vi er litt skeptiske til å bli rent ned av Oslo-folk. Vi liker ikke sriracha saus, steam buns, blue cheese IPA eller posjert kronhjort anus. Vi liker brennevin og løvbifftallerken. Så vi forsøker å gjøre det litt ekstra vanskelig å komme seg ut hit.

Det sagt, så er jo alt som kobler med Nationalteateret eller Oslo S rimelig effektivt da. Er vanskelig å finne noe å klage på der, med mindre man leter med lykt og lupe. I fht togstans og slikt er det også nærmest alltid nødløsninger ut/inn derfra. Og fra Lillestrøm til Kjeller kan man jo fint gå om det kniper. Du kan til og med stoppe på veien og kjøpe løvbifftallerken med Thousand Island.

Her har jeg ryddet og støvsugd litt siden jeg skal hoste første lille styremøte i Sameiet siden før Covid. Nå skal det jobbes litt mer og så kanskje ut og fikse en boble til 17 Mai.

Ha en spesielt deilig en. Hva dere nå enn velger å legge i det.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2021, 16:59   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hepp hepp hepp .... da var man igang med nok en arbeidsuke. Startet dagen på gymmen etterfulgt av en dupp i hottub'en med en kaffekopp. Ikke mye som slår det - med unntak av det der om gymmen, selvfølgelig ...

Løvbifftallerken - hmm .. det nærmeste vi her rundt 30040 har, er vel 'biffen' man får på Waffle House. Den er også ganske flat. Ellers har vi jo frityrstekt kylling da. og frityrstekt alt annet også. Inkludert stylteagurk. Liker sopp bedre, men du ser normalt ikke forskjell. Litt farlig ...

På tide å planlegge hva man skal ha til lunch. Kyllingsalat, kanskje? Hm, ja tror det.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 11-05-2021, 17:40   #10
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Her har jeg ryddet og støvsugd litt...
Happ, happ, happ! Avklarte ikke vi så sent som i går at du skulle ta en kur mot husarbeidsintolleranse? Må si jeg synes det er skuffende å høre at du har sklidd ut allerede etter første dag! Da har du kun deg selv å skylde på om kinken i ryggen ikke blir bedre..!
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2021, 17:53   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Happ, happ, happ! Avklarte ikke vi så sent som i går at du skulle ta en kur mot husarbeidsintolleranse? Må si jeg synes det er skuffende å høre at du har sklidd ut allerede etter første dag! Da har du kun deg selv å skylde på om kinken i ryggen ikke blir bedre..!
Jeg vet. Dessverre ble jeg ikke sykere av støvsugingen, så her kan jeg ha gått på en very bad smell.

Old 11-05-2021, 18:04   #12
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Tydeligvis. Dersom du tiltrekkes av støvsugere er det fare på ferde. I følge medisinsk forskning er de eneste husholdningsapparater menn naturlig tiltrekkes av kjøleskap og til en viss grad dypfrysere. Støvsuger står på rødlisten og må behandles deretter. Med øljekk og lang restitusjonsperiode.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2021, 18:50   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Tydeligvis. Dersom du tiltrekkes av støvsugere er det fare på ferde. I følge medisinsk forskning er de eneste husholdningsapparater menn naturlig tiltrekkes av kjøleskap og til en viss grad dypfrysere. Støvsuger står på rødlisten og må behandles deretter. Med øljekk og lang restitusjonsperiode.
Du er som en bunnløs brønn av kunnskap om livet!

Old 11-05-2021, 18:53   #14
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Du er som en bunnløs brønn av kunnskap om livet!

Vi som jobba på Fornebu fikk den beste utdannelsen ever... Livets Harde Skole blir barnemat.
Radar Station KGRV3
Old 11-05-2021, 20:35   #15
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Quote:
Hvorfor har ikke Ruter ekspressbusser fra Oslos østkant til Lillestrøm? Bussene som går er jo 100 og 110 men de stopper i alle bygder mellom Furuset og Lillestrøm og de er det faktisk ikke rent få av. Må finne ut av dette egentlig for leiebil kan jeg ikke ha i all evighet.
Det er det selvfølgelig ikke noe trafikkgrunnlag for. Det går allerede masse busser gjennom Lørenskog og Lillestrøm, men hovedtransportåren er selvfølgelig toget.
Bruker du reiseplanleggeren ser du at T-banen fra Tveita til byen og toget er ørlite raskere enn å reise til Furuset og ta bussen, men forskjellen er ikke stor.

Jeg tror ikke du skal klage på en reisetid mellom 30 og 40 minutter med så hyppig frekvens som du finner på den strekningen
Old 11-05-2021, 23:07   #16
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Det er det selvfølgelig ikke noe trafikkgrunnlag for. Det går allerede masse busser gjennom Lørenskog og Lillestrøm, men hovedtransportåren er selvfølgelig toget.
Bruker du reiseplanleggeren ser du at T-banen fra Tveita til byen og toget er ørlite raskere enn å reise til Furuset og ta bussen, men forskjellen er ikke stor.

Jeg tror ikke du skal klage på en reisetid mellom 30 og 40 minutter med så hyppig frekvens som du finner på den strekningen
Neida skal ikke klage så mye - bare litt. Er bare et par ting man kunne ønsket seg som neppe blir gjennomført. Jeg kjenner jo tross alt folk som har sittet på 100 som jo het 401 bussen i gamle dager hele veien fra Oslo Bussterminal til Kjeller. Det tar virkelig lang tid.
Old 11-05-2021, 23:08   #17
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Vi som jobba på Fornebu fikk den beste utdannelsen ever... Livets Harde Skole blir barnemat.
Dere fikk vel kanskje Livets Knallharde skole i stedet for.
Old 11-05-2021, 23:23   #18
Polaris
Free Luigi

Quote:
Neida skal ikke klage så mye - bare litt. Er bare et par ting man kunne ønsket seg som neppe blir gjennomført. Jeg kjenner jo tross alt folk som har sittet på 100 som jo het 401 bussen i gamle dager hele veien fra Oslo Bussterminal til Kjeller. Det tar virkelig lang tid.

Tror piskadet det var 401 jeg tok? Eller 410? Hmm...

Hvor skal du jobbe på Kjeller da? Kanskje min gamle arbeidsplass?
Old 11-05-2021, 23:25   #19
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
God dag fra Lillestrøm. Forøvrig makan.

Det som er med Lillestrøm er at vi er litt skeptiske til å bli rent ned av Oslo-folk. Vi liker ikke sriracha saus, steam buns, blue cheese IPA eller posjert kronhjort anus. Vi liker brennevin og løvbifftallerken. Så vi forsøker å gjøre det litt ekstra vanskelig å komme seg ut hit.
MAKAN og dobbelt Makan !!!

Lurer jo litt om Knausen er en del av Little Stream ?? Stor motstand not IPA fra Knausen - Blue Cheese er i grunn ganske godt - IPA likedan - kombinasjonen hoeres derimot litt Toyota ut….

Om Little Stream ikke liker IPA er til stor bekymring for BLO (Bainbridge Liberation Organization) og allerede er det innkalt til TeamsZoomWebEx moete om Adgang til WSF og innreise til Winslow …… BLO Troppene bruker i grunn IPA som Vikingene brukte Flue Sopp - det er smuglet inn mengder av RPM IPA og Hop Venom fra Boneyard Brewery (dette er ikke Knausen drikker).

…..mens slaget om Little Stream paagaar - nytes livet med Italiensk Kone - Truffle Kethcup (ikke akkurat Gilde !) en Wood Fire Margerita med Truffles - livet kunne i grunn vaert langt vaerre……
Old 11-05-2021, 23:37   #20
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
...... eller posjert kronhjort anus.
Med selleristang?
Radar Station KGRV3
Reply