Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Et tidligere Norsk registrert fly kan få nye kjennetegn etter at der ikke har vært på Norsk register på en stund.
Husker ikke helt, men etter 2 år ?

Så lenge registreringen fortsatt er ledig, skal det brukes opp igjen.

8. Registreringsmerket følger luftfartøyet til det blir slettet i Norges luftfartøyregister. Ved eventuell gjeninnføring i luftfartøyregisteret skal fartøyet, uavhengig av det som er bestemt ovenfor, tildeles det gamle registreringsmerket hvis det er ledig.
https://lovdata.no/forskrift/2004-02-05-393/§14
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Nå er jo hele alfabet-rekken etter FGA (B, C osv.) ledig per siste offentlige oppdatering, men antar det er rimelig å forvente at denne er fjernet fra de ledige ved neste oppdatering.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Det var pinlig dårlig engelsk i den pressemeldingen.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Det var pinlig dårlig engelsk i den pressemeldingen.

Perfekt norskengelsk. Det er jo forstaaelig det som staar, men enig, det er mye daarlig grammatikk og direkte oversettelser fra norsk.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Det var pinlig dårlig engelsk i den pressemeldingen.

Fikk litt vibber til "The Julekalender" ja..."that was a good vending, can you gjentake that?"

Børsmelding fra FLYR:

Flyr is on track and the first Boeing 737 aircraft “LN-FGA” is to arrive at Oslo Airport in early May.

En kollega som hadde lest dette kunne fortelle at "et av de nye flyene til Kjos kommer til Gardermoen i mai", han hadde åpenbart blandet sammen FLYR og Norse :D
Kjos er fortsatt helten i manges øyne virker det som .
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Carnegie er de første som kommer med en analyse av Flyr, og setter et kursmål på 7,6kr, og dermed en kjøpsanbefaling

Hovedtrekket fra analysen:
Carnegie skriver i analysen at de mener det mest unike aspektet med dette selskapet er timingen, hvor selskapet velger å gå inn i det norske markedet som meglerhuset beskriver som et "historisk attraktivt undermarked og et av det mest attraktive markedene i Europa grunnet en kombinasjon av geografiske og strukturelle grunner". I tillegg fremhever Carnegie at markedet pr nå er preget av betydelig lavere leasingkostnader og en overflod av sesongarbeidere.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Oppstart virker være forskjøvet til 30 juni, basert på regjeringens planlagte gjenåpningsplan. Første flight OSL-TOS og billetter kommer i salg i slutten av mai
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)


Flyr skal satse på en flåte av Boeing 737-800 fly, den samme flytypen som Norwegian bygde sin selskapsdannelse på og som Nye Norwegian skal bruke når selskapet får på plass alle stenene i den pågående rekonstruksjonen.

Det er vel mer korrekt å si at Norwegian bygde sn selskapsdannelse på 737-300 maskiner. Og når selskapet i sin tid ble "dannet" var det jo med Fokker 50 maskiner. :old
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Har det blitt offentliggjort hvem som skal handle Flyr på de ulike flyplassene?

Har de også søkt etter teknikere og mekanikere? eller er planen at vedlikehold i starten skal gjøres av andre eksisterende aktører her til lands?
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Har det blitt offentliggjort hvem som skal handle Flyr på de ulike flyplassene?

Nei, tror ikke det har blitt valgt og/eller offentligjort

Har de også søkt etter teknikere og mekanikere? eller er planen at vedlikehold i starten skal gjøres av andre eksisterende aktører her til lands?[/QUOTE]

De driver i hvertfall å søker etter Aviation System Engineers
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

De driver i hvertfall å søker etter Aviation System Engineers
Det må de ha som del av AOC-ets "Part M", det er vel snakk om systemingeniører og/eller planleggere/troubleshootere.

For å komme i gang må de ha en fungerende og EASA-godkjent "Part 145" (vedlikeholdsorganisasjon), enten egen eller avtale med en ekstern sådan. Og det har vi ikke hørt noe om.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Børskommentar i Finansavisen på nett.
; I rødt
Luftfartsnykommer Flyr falt kraftig mot slutten av handelsdagen mandag. Ingen nyheter bidro til fallet, men konkurrent Norse Atlantic hadde første handelsdag. Min kommentar er vel at Finansavisen ikke fikk med seg at Flyrs største konkurrent Norwegian om litt er ute å henter kroner i markedet. Blir tøft for Flyr.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Malcolm Nason tok den på SNN ..

172702309_1446926142316288_1198659666226228060_n.jpg
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Børskommentar i Finansavisen på nett.
; I rødt
Luftfartsnykommer Flyr falt kraftig mot slutten av handelsdagen mandag. Ingen nyheter bidro til fallet, men konkurrent Norse Atlantic hadde første handelsdag. Min kommentar er vel at Finansavisen ikke fikk med seg at Flyrs største konkurrent Norwegian om litt er ute å henter kroner i markedet. Blir tøft for Flyr.

Men alt dette burde jo vært priset inn i aksjen for lengst, da det jo ikke er noe nytt eller uventet som kom. Høres jo mye ut som småsparere og tradere som hopper fra et selskap til et annet. Det sagt, ser den spretter opp nesten 5% starten i dag
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top