![]() |
|
![]() |
#121 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
og om de er her om 5 år. Blir blodig kamp om kundene fremover
|
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Ja, det er et stort spørsmål. Men det er neppe navnet som avgjør ![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]() Quote:
Logoen er jo klar ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#124 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,601
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]()
De sa jo i den første presentasjonen at de ville satse på 737 eller 320-familiene ..
|
![]() |
![]() |
#126 |
Newcomer
Join Date: May 2011
Posts: 1
|
![]()
Helt utrolig at disse menneskene nok engang klarer og rasere i denne bransjen.
Alle disse personene som starter FLYR var bidragsytere til Norwegians problemer. Siste "dreamteam" person inn, kostet selskapet ihvertfall 2 mrd i ekstra kostander pga elendig crew planlegging..Resten har måttet gå fordi de ikke hadde performance eller andre problemer..Disse har bare fremstått som "eksperter" men bak fasaden ligger sannheten.. Lykke til |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,520
|
![]()
Branding og navnet gir jo assosiasjoner til fetteren Flair Airlines i Kanada.
Spennende å se hvilke fly di skaffer seg leieavtale på! - Blir det godt brukte B737-800/A320ceo, eller nyere B737-800/A320neo. |
![]() |
![]() |
#128 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Litt trist det navnet, høres ikke særlig spennende ut, uansett språk.
FLYER hadde kanskje vært bedre, eller FLY ME.., whatever. ![]() Personlig liker jeg gamle gode navn, kanskje BRAATHENS AIR, BRAATHENS AIRWAYS, BRAATHENS AIRLINES eller noe sånt. Navnet er bra nok, mye tradisjon der. FLYR.....? ![]()
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
#129 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]()
Braathens er jo i bruk selv om de nå kaller seg flygbra, så det kan uansett ikke brukes. Det fulle navnet er jo fortsatt Braathens Regional Airlines.
|
![]() |
![]() |
#130 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,601
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Uansett, lurer på at Dressmann ledelsen smakte på hasjpipa før dem dro det navnet ut av hatten.
![]() Skal vi prøve på andre navn her på forumet og finne noe som smaker litt bedre på folkemunne? NORDIC AIR ARTIC AIRLINES ARTIC AIRWAYS SCANDI AIRWAYS Etc., Etc..
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,311
|
![]()
Enkelt og fint navn - to the point! Fresh logo. Tror dette kommer til å funke jeg. Bildene av ledelsen er nå mere 50/50 mann/dame - så dermed var Dressmann navnet borte...
|
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Kan dette bety en ny runde med Eurobonus-forbud innenriks? Husker SAS fikk forbud i 11 år mot å dele ut poeng her i landet pga Norwegian
|
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,311
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Måneder etter annonsering er webside fyllt med like "mye" konkret info som på første dag. For meg virker dette som en naivt forsøk å betjene alt og hver og lover virkelig alt fra likestilling, over miljøvennlig til bærekraftig. A jack of all trades ... a concept that has never worked for anybody. Jeg kan ikke se for meg en nytt punktum som denne selskap bringer til den norske kunde som ikke er alrede offerert fra en av de eksisterende aktører. Å love at man skal ikke bruke komplekse systemer er en ironi for seg. Denne selskap må jo - dersom det kommer å fly - kommunisere med flyplasser og ATC og for dette trenges det systemer som er komplex. De må holde seg til ICAO Standards og også disse impliserer en god del av kompleksitæten, som skål sikre sikkerheten i lufta og på bakken. Faktum at 30 'erfarene' bransje-folks ikke klarer å komme med mer konkret info etter flere måneder teller for seg selv. De kan ikke har brukt mye av sin erfaring under navn-vurdering heller. Man kunne like godt har valgt særnorsk eller bom ... ![]() ![]() ![]()
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,132
|
![]()
Hvordan skal man uttale dette på engelsk?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#139 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
|
![]()
Har de skaffet finansiering?
|
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |