![]() |
|
![]() |
#101 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Jeg tror dessverre ikke at det er en spennende valg.
Hva er vitsen med bare hive over alle disse exDY folks? Blir man zynisk, så kunne man si at det samles en "Team Fail". Dersom disse folkene er såpass gode, hvorfor snudde de ikke DY da de ble der i jobb og lønn? Så lenge har jeg ikke hørt noe som er frisk eller som skiller seg på hvordan DY agerer/gjonglerer/strangulerer seg. Det er bare en forsettelse av dagen tilstand under nytt navn.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2017
Location: BGO
Posts: 141
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Hvor ser du dette Eivind ?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Både E24 og DN
![]() https://e24.no/naeringsliv/i/JJJP7J/...ens-flyselskap Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#105 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]()
Eller Linkedin ....
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]()
Nå kjører de på med annonsekampanje "Vil du fly med oss?" i alle fall på VG.
|
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2016
Posts: 365
|
![]() Quote:
Jeg tviler på at planen deres er å konkurrere i et marked med 4-5 andre aktører (SAS, NAX, WIF og WZZ). Noen må nok ut for at de skal inn (og ha sjanse til å greie seg), og det er nok NAX. |
|
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Tviler. De har ikke kapitalen på plass. Dessuten er trolig Norwegian med schram godt organisert for å gjenoppstå etter en konkurs. Ganske sikker på at det står litt seriøse penger klare for å kjøpe ut de gode delene ved konkurs.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Det må være perfekt for Braathen. Fly kan man leie veldig billig, trolig på timebasis. Crew får man på billigsalg. Tipper man lett kan fylle opp med erfarne styrmenn til 350k og kapteiner til 500k, alternativet deres blir nav fremover. Bruk heller skattepenger på dette enn det skakkkjørte tapssluket med rød nese.
|
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
...........
Last edited by storg; 14-11-2020 at 23:40. |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2013
Posts: 84
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
...............
Last edited by storg; 14-11-2020 at 23:39. |
![]() |
![]() |
#113 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
Tror du misforstår. Det er jo nettopp en eller annen form for konkurs som trolig er en av få muligheter til å redde Norwegian og dermed flest mulig arbeidsplasser. Jeg tror det er få andre muligheter til å tvinge gjennom store nok kutt hos kreditorene, resette selskapet og få inn nye investorer på. Så finnes det flere veier her, enten ved at en rettslig konkursbehandling tvinger dette gjennom eller at noen kjøper opp levedyktige deler av hva som i praksis er et konkursbo |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2016
Posts: 365
|
![]() Quote:
Hvis ikke er jeg stygt redd for at et visst ungarsk lavprisselskap blir å fly inn arbeidskraft i enda større grad. |
|
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]() Last edited by LN-MOW; 04-12-2020 at 21:14. |
![]() |
![]() |
#117 |
Livsnyter
Join Date: Nov 2009
Location: Oslo
Posts: 261
|
![]()
Hadde håpet på good old Braathen-livery....men men....
|
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Dårlig valg av navn. Føyer seg inn i rekken av korte og lett teite navn som ser ut til å være standarden for tiden. Vy f.eks. Er enig med LN-MOW om at det var dårlig gjennomtenkt for bruk på Engelsk.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Jeg likte navnet litt jeg
De satser tydeligvis på det norske markedet, men ellers har jeg ikke troen på et «rart» navn gjør at noen ikke booker det. Pris, tid og tilgjengelig helt trumfer navn i n-gangern |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]()
Er mest spent om de kommer på vingene, og hvilke fly de vil satse på, om om hvordan de vil merke de med titler og logo m.m.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |