![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,047
|
![]()
Spennende tider for norsk luftfart i dag så absolutt! Som en som liker å betale litt mer for service og ting håper jeg ikke fremtiden er bare spare spare og low cost. Uansett for de som reiser i jobben er vel frekvens viktig, og lounger hvor man kan arbeide.
|
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 412
|
![]() Quote:
De snakker jo ikke akkurat LCC-språket heller, med snakk om ikke å fly hull i lufta og at ikke flyene må utnyttes hele tiden etc. Kanskje merkevarebygging basert på gamle Braathens, fly hovedruter selv, gode samarbeidspartnere (OneWorld el.l. + BRA) + ha underleverandører som DAT etc. til mindre ruter -- og gå rett i strupen på SAS -- men det må nettverk til. Håper (og regner med) de vet hva de gjør. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
De har forresten laget en nettside, selv om den foreløpig er ganske tom http://nyttflyselskap.no/ Last edited by Someone; 06-10-2020 at 15:11. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 412
|
![]() Quote:
Ville vært naturlig at de har en samtale gående med WF når du nevner det -- hadde jo passet veldig godt sammen med WF med regionale fly og et nytt selskap med større fly. Spørsmålet er vel kanskje om ikke WF egentlig hadde tenkt å gjøre dette på egen hånd, men de er vel kanskje ikke risikovillige nok. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,047
|
![]()
Ja forhåpentligvis prøver de å konkurrere på frekvens og kvalitet. Dette blir spennende å følge. Den Coronaen kaster om på mye...
|
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Her er det sikkert noen som har kastet seg rundt da de fikk vite at Wizz Air kalte inn til pressekonferanse i går. Absolutt spennende tider i møte for Norsk innenriksmarked.
Har ikke store troen på at Norwegian overlever nå som Wizz Air går i strupen på dem her i Norge.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,603
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
Dette har jo ikke noe med BRA å gjøre |
|
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 774
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 412
|
![]()
Eller siden man flyr med mye større fly enn BRA så hadde kanskje KjempeBRA vært på plass
![]() Nei, om de ikke kaller seg Braathens så er det merkelig -- det er et vel innarbeid navn som folk stoler på -- og SAS har forlengst mistet retten til å bruke det (var vel 10 år). Braathens.no har pekt på flygbra.se og Braathens Aviation de siste mange årene... |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,151
|
![]()
Håper bare spyttklysa ikke kommer tilbake.
|
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,603
|
![]()
Nei, men det er jo i "familien" og jeg mente at et lignende samarbeid kunne vaere mulig.
__________________
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
Slik jeg tolker deres kommunikasjon og fremtoning så ønsker de vel her å skape noe nytt. Da tror jeg heller de ser for seg et helt nytt navn, uten å hente noen «navnedeler» fra tidligere falitter |
|
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2019
Posts: 53
|
![]()
Litt cheesy-faktor her, men kalle seg NEW Air kanskje? "Norway - Europe - World"... Både spille på konseptet og akronymet i seg selv, men sier også noe om ambisjonsnivået?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Tror de har en veldig lang vei å gå før dette evt. blir en realitet - spesielt på det finansielle- og konkurranse-siden.
Hvis ikke DY går under gir jeg dem små sjanser.
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 412
|
![]() Quote:
For folk flest vil det å skulle reise med Braathens høres trygt ut, mens det å reise med NyFly vil høres litt vågalt ut da det ikke er noe kjent og trygt... Litt den vinklingen jeg tenker på... |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2005
Posts: 1,110
|
![]() Quote:
Hva er mest fristende, gi finansiell støtte til et synkeferdig DY med gjeld oppover ørene og eiere som kinesere og utenlandske leasingselskaper, eller et norsk selskap med ansatte som bor i Norge, og med norske tariffavtaler? Mange sier det er feil tidspunkt å starte opp et nytt selskap, men kanskje er det motsatt? Hvis DY uansett går dukken kan det kanskje være lurt å ha et alternativ tilgjengelig før vi blir invadert av all mulige utenlandske aktører. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,311
|
![]()
Med 100% menn i ledelsen så blir nok navnet «Det norske selskab»
|
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
|
![]()
Jeg hørte selskapet presentere seg på Dagsnytt 18 i dag, og jeg ble nesten sjokkert over hvor dårlig de klarer å forklare hvordan de skal bli et levedyktig selskap. Det var et eller annet med at lave kostnader for fly gjør at de ikke trenger å ha så høy utnyttelsesgrad og et eller annet om at Staten burde bidra med finansiering. Håper det er noe mer konkret i det vi ikke får høre.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |