![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,766
|
![]()
Hm, kan jeg få muligheten å runde av karrieren i "nye" BU
![]() så ville ringen være sluttet |
![]() |
![]() |
#22 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,033
|
![]() Quote:
__________________
Upcomming flights:? |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,617
|
![]() Quote:
Og ikke glem at hvis man redder NAS så skjer det mest sannsynlig gjennom en konkurs, og da taper jo alle sammen uansett. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]() Quote:
Så får jeg heller stemples som "hjerteløs", men jeg ser det ikke som min oppgave å sørge for velværen til verken banken min eller dens aksjonærer ![]() |
|
![]() |
![]() |
#25 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Just my 2 Cents:
Dersom en nytt aktör - uansett hvem - kommer inn i marked, vil det knekke både SK og DY. De klarte seg ok i en vel-drivet Duopol før Corona, men med Corona og etter Corona vil det ikke funke. Rett og slett fordi begge selskaper er så gjelds-lastet. Med dagens announcement(s) frafaller en stort del av argumentering for mer statlig hjelp til eksisterende aktører. Fordi det vil komme opp alternativer, som tydelig viser at private investorer har tro i den norske market og at det er mulig å sette opp en bæredyktig drift. Personlig har jeg mine tvil om en nytt aktør som baserer seg på B738/320 eller enda større vil har den rette gauge-size...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,914
|
![]()
Friskt gjort da. Nå er vel ikke suksessraten for nye flyselskap så høy, men det virker jo som om det er en del kompetanse her. Mer enn det vet ikke jeg.
Moral eller ikke, det kan knapt tenkes et bedre scenario for å starte opp enn nå. Hvis du har cash nå og ingen gamle forpliktelser er du jo rigget som tusan. Lille "pølsebua" jeg jobber for har 10-doblet siden før finanskrisen. Vi hadde aldri klart det uten finanskrisen. Da hadde vi cash å bruke og ingen gamle problemer. Vi kunne begynne å rase forbi større konkurrenter som var mer opptatt av å redde seg selv enn å "vaske gulvet" med oss. Så jeg tror det er smart, kynisk og med en fair sjans for å gå rett på trynet ![]()
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
Varslet pressekonferanse her klokken 14 i dag
|
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]() Quote:
https://e24.no/naeringsliv/i/0KnGWE/...heter-oppstaar Hvorfor starter man da med 180-seters maskiner (737/320)? Hadde det ikke vært bedre med å starte opp med A220 eller 190-E2? |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,617
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 196
|
![]()
Noen som har link til pressekonferansen som begynner kl 14.00?
|
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 411
|
![]()
Ikke så bra for de som er ansatte i flyselskapene, men på sikt tror jeg det er veldig bra for konkurransen og norsk innenriks på sikt.
I dag får vi altså melding om to nye aktører inn på markedet på et tidspunkt der DY/SK sliter sterkt. Hverken DY eller SK er fantastiske selskaper som enhver kunde ville savne -- erstatninger kan lett være like gode eller bedre. Ingen av dem opererer heller ruter av veldedighetsgrunner. Wizz' inntreden vil ta vekk de mest prissensitive kundene fra konkurransen fra de andre selskapene, men vil nok aldri tilby høy frekvens. Det lukker noen dører (DY kan få problemer) men åpner andre. Med en ULCC vil ikke SAS/WF/nye-BU kunne kaste seg inn i konkurransen på samme vilkår -- og vil da måtte fokusere på å tilby et bedre produkt (service, grønnere, frekvens, etc.). Det er noe jeg (og jeg tror mange andre reisende) har etterlyst lenge. Det kan forhåpentlig være med (kan være jeg drømmer her) på å snu tendensen av at alt skal være low-cost, på bekostning av enhver type service. |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]() Quote:
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,049
|
![]()
Er kanskje nyhetene fra Wizz i dag som har fremskyndt offentliggjøringen, eller omvendt (?)
|
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,600
|
![]() Quote:
Ser vi for oss ruter OSL-Bromma med BRA, som kan feede inn til Det "Nye Braathens" nettverk derfra og omvendt norsk innenriks til Bromma. Det nye selskapet ser ut til aa faa for store fly til aa kunne fly til Bromma. Brommas fremtiden er p.t. meget usikker p.g.a. den paagaaende krisen i bransjen. Flere svenske partier vil jo svaert gjerne legge flyplassen ned.
__________________
Upcoming flights: APR WAW-MUC LH 319, MUC-ARN LH 320, ARN-VIE OS 321, VIE-WAW OS E95, GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
|
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Hvem overfører pressekonferansen?
|
![]() |
![]() |
#36 |
Newcomer
Join Date: Apr 2016
Posts: 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
Stikkord fra pressekonferansen
- Billige fly gjør at de ikke må utbyttes maks - Fly primært når behovet er der - Mye ledig kompetanse på markedet - Digitale løsning - "Det er når det er mørkt det skal satses" - Beregnet å ikke tjene penger før 2-3 år, så trenger være godt nok kapasitet - Bedt om støtte fra Staten Her er noen inspirert av Neeleman, men er jeg |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,470
|
![]()
Kan jo også legge til at det fokuseres mye på at det skal være norske bosatte med norske avtaler ombord i flyene.
Lite stikk til Wizz, Norwegian og SAS der regner jeg med. |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 411
|
![]()
Så på pressekonferansen men føler jeg sitter igjen med nesten ingenting... Mye om lave kostnader for oppstart og norsk-basert crew på fornuftige vilkår, men veldig lite om markedsstrategi.
Forstår kanskje at de vil holde det litt tett til brystet i og med Wizz' inntreden i dag men likevel... føles litt som om de har kalt inn til pressekonferanse for å si "Hei, her er vi". Ingenting substansielt om frekvens, konsept, etc. |
![]() |
![]() |
#40 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Be om støtte fra staten er vel litt frekt da det allerede er brukt penger for å forsøke å redde konkurrenter
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |