Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-11-2019, 09:52   #61
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

SE-REZ står fortsatt på OSL og har stått der siden den kom hvit fra DUB i starten av måneden
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2019, 14:27   #62
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,884
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

LN-RPK fløy til ENS i dag tidlig
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 08:42   #63
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Stemmer det at LN-TUF nå skal ut?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 09:16   #64
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,545
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

LN-TUF er planlagt SK9229;
OSL1000 - 1130BGR 03DEC
BGR0600 - 1100MZJ 04DEC

Siste flyvninger ble SK382 OSL-TRD 01DEC, med ble DIV tilbake til OSL pga stengt flyplass pga av kraftig snøvær. Ny avgang SK6382 OSL-TRD 02DEC og til slutt siste flyvning SK339 TRD-OSL 02DEC.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 17:39   #65
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Stemmer det at LN-TUF nå skal ut?


Ser den snart lander i Bangor, flytid ca. 7 timer og 45 minutter fra Oslo. Hva skjer videre med den - hugges den opp eller får den et videre liv?
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 17:44   #66
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Ser den snart lander i Bangor, flytid ca. 7 timer og 45 minutter fra Oslo. Hva skjer videre med den - hugges den opp eller får den et videre liv?
Med over 20 år og rundt rundt 45000 flight hours på baken er det nok kroken på døra, tipper jeg ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 18:18   #67
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

LN-TUF er/var vel også eiet av SAS, det siste 1,5 året
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 18:39   #68
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Med over 20 år og rundt rundt 45000 flight hours på baken er det nok kroken på døra, tipper jeg ...
.. eller kanskje ikke? Det tiskes og hviskes i krokene at den skal til Southwest og fylle litt MAX-tomrom ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 20:50   #69
Stone
ScanFlyer Molded
 
Stone's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
.. eller kanskje ikke? Det tiskes og hviskes i krokene at den skal til Southwest og fylle litt MAX-tomrom ..
Eller NG-tomrom... Southwest har jo fått et problem med en del brukte fly (88) de har tatt inn mellom 2013 og 2017 hvor gjennomgangen av disses vedlikeholdshistorie ble outsourced til underleverandører som tydeligvis ikke har gjort jobben sin skikkelig.
En artikkel i Flight i november omtaler at en FAA-inspektør oppdaget dette i juni, og de oppdaget etter hvert at 360 reparasjoner ikke var "etter boka". Etter hva Wall Street Journal rapporterte 11.november var det på det tidspunkt fremdeles 38 fly som manglet korrekt dokumentasjon. Om, og eventuelt hvor mange av disse som flyr uansett vet jeg ikke.

Uansett, en stygg ripe i lakken for Southwest.
Stone is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 22:19   #70
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by Stone View Post
Eller NG-tomrom... Southwest har jo fått et problem med en del brukte fly (88) de har tatt inn mellom 2013 og 2017 hvor gjennomgangen av disses vedlikeholdshistorie ble outsourced til underleverandører som tydeligvis ikke har gjort jobben sin skikkelig.
En artikkel i Flight i november omtaler at en FAA-inspektør oppdaget dette i juni, og de oppdaget etter hvert at 360 reparasjoner ikke var "etter boka". Etter hva Wall Street Journal rapporterte 11.november var det på det tidspunkt fremdeles 38 fly som manglet korrekt dokumentasjon. Om, og eventuelt hvor mange av disse som flyr uansett vet jeg ikke.

Uansett, en stygg ripe i lakken for Southwest.
Dette skal være løst ..

Quote:
The agency agreed to let the planes continue flying following discussions with Southwest officials, and conditional upon the airline accelerating required inspections to bring paperwork into compliance by January.
https://www.businessinsider.com/faa-...9-11?r=US&IR=T
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2019, 14:42   #71
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
SE-REZ står fortsatt på OSL og har stått der siden den kom hvit fra DUB i starten av måneden
SE-REZ er nå tilbake i Dublin Shannon og har offisielt forlatt flåten.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3

Last edited by LN-MOW; 12-12-2019 at 20:01.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2019, 14:47   #72
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
SE-REZ er nå tilbake i Dublin og har offisielt forlatt flåten.
Var vel GECAS maskin dette?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2019, 17:12   #73
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

-76N så GECAS, ja. Skal sikkert på nye eventyr snart.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2019, 19:53   #74
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
SE-REZ er nå tilbake i Dublin og har offisielt forlatt flåten.


Ser ut som den fløy til Shannon.

SK4095 Harstad/Evenes-Oslo, 18. september ble siste kommersielle flyvning med SAS.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2019, 20:01   #75
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Ser ut som den fløy til Shannon.

SK4095 Harstad/Evenes-Oslo, 18. september ble siste kommersielle flyvning med SAS.
Sry - typo ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2020, 17:09   #76
SKJ313
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 53
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Jeg fløy SE-REY en tur i dag. Må si at den så relativt sliten ut, møkkete og fæl utvendig, hvit nose cone og i det hele tatt... Mye som tydet på at SAS ikke har planer om å "pynte brura" eller vie den mye kjærlighet annet enn strengt tatt nødvendig. Noen som vet hva planen er med denne fremover?
SKJ313 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2020, 17:32   #77
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by SKJ313 View Post
Jeg fløy SE-REY en tur i dag. Må si at den så relativt sliten ut, møkkete og fæl utvendig, hvit nose cone og i det hele tatt... Mye som tydet på at SAS ikke har planer om å "pynte brura" eller vie den mye kjærlighet annet enn strengt tatt nødvendig. Noen som vet hva planen er med denne fremover?
Den skal ut av trafikk i mars, tror jeg. Så til sjekk før den returneres til eier i mai.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2020, 18:01   #78
SKJ313
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 53
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Den skal ut av trafikk i mars, tror jeg. Så til sjekk før den returneres til eier i mai.
Tommel opp!
SKJ313 is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2020, 03:22   #79
Alpha
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 645
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

Quote:
Originally Posted by SKJ313 View Post
Jeg fløy SE-REY en tur i dag. Må si at den så relativt sliten ut, møkkete og fæl utvendig, hvit nose cone og i det hele tatt... Mye som tydet på at SAS ikke har planer om å "pynte brura" eller vie den mye kjærlighet annet enn strengt tatt nødvendig. Noen som vet hva planen er med denne fremover?
LN-RPR på mandag, gammel, sliten og skitten den også, og eldre. Så ikke alltid hjelp i at det er en 800. 19 år gammel. Uten wifi.

Retur dagen etter med LN-RRB, som er 700. Takboks, men funka ikke. Ellers på det jevne med SAS, småslitent og litt lenge siden vask. Men bare 12 år gammel er ikke så ille til å være det selskapet.

Last edited by Alpha; 09-01-2020 at 03:25.
Alpha is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2020, 15:06   #80
hilram
Flyentusisast
 
Join Date: Feb 2020
Location: Oslo, Norway
Posts: 14
Default Re: SAS og utfasingen av 737-700

I følge Planespotters så er LN-RNO (Gjuke Viking) nå "Stored", og jeg ser at den er overtatt av Carlyle Aviation Partners, som er et slags begravelsesbyrå for fly. Så da er vel den over og ut.

Men fortsatt har SAS tre 737-700 som er over 20 år gamle. Det må vel være en del som forlater flåten i år?
hilram is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS og utfasingen av 737-800 Someone Flyforum 273 02-03-2025 16:17
SAS og utfasingen av 737-400/-500 vstenhjem Flyforum 449 19-08-2024 10:44
SAS og utfasingen av 737-600 Someone Flyforum 437 01-08-2020 22:37
KLM starter utfasingen av 737-700 Someone Flyforum 14 23-07-2019 06:41
Setekonfig SAS 737-700 ToreD Reiseforum 16 08-11-2011 08:38


All times are GMT +2. The time now is 09:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.