![]() |
|
![]() |
#581 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
Fristende å ta en tur opp til Blytheville og forevige ankomsten ... Hmmm ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
Gi gass Andreas og ta med kamera :-)
Beste hilsen Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Idag kl ca. 1430lt forlader SEDIR OSL...Det er sidste ferry flight til Blytheville, hvor den hugges op, efter at DELTA har fjernet alt de kan bruge..
En æra er dermed diffinitivt slut i skandinavisk luftfart... Fra forgængeren DC9 har SAS stort set fløjet med alle typer DC9/MD80. Lige fra de første leasede DC9-32 fra Swissair, over DC9-51 fra Adria/JAT til MD90...nogle med stor succes og andre med mindre succes... DC9/MD80 må tilskrives meget i skandinavisk flytrafik og historie... Typen viste sig som en enorm arbejdshest overalt hvor den kom frem.. Personlig har jeg kendt til DC9/MD80 fra min allerførste dag i SAS i 1970 til idag hvor jo så sidste fly forlader skandinavisk luftrum... Det er både en god dag men også en sørgelig dag... DC9/MD80 du vil blive savnet..Jeg er sikker på at de fleste af os har en eller flere gange fløjet med typen, og jeg er ligeså sikker på, at vi alle vil savne den. Mon ikke vi alle kan en eller anden historie fra DC9/MD80 tiden... Jeg har været med til at bære en kaptajn og i cockpit på hans sidste flyvning og også under juletrafikken haft passivt crew på "toiletseat"...Det er mange mange år siden, for de ville slet ikke være acceptabelt at gøre noget sådant idag.. Æret været DC9/MD80èrens minde hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
Helt slutt er det imidlertid ikke .... Det er fortsatt et betydelig antall MD80'er (og MD-90'er) i trafikk hos Allegiant og Delta. Et par finnes vel også hos andre operatører ..
Her er ex- OY-KIM sett i Atlanta for et par uker siden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
Location: Boden, Sweden
Posts: 502
|
![]()
Men varför "räknas inte" B717? SAS äger ju faktiskt en del av Blue1s B717.
__________________
/ Peter [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/pic/Stromoren.gif[/img][/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Og her er SE-DIR etter de hadde blitt kvitt siste-flytur-festdeltakerne.
![]() Eneste som var igjen var en støvsuger og en mimrende kaptein.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]()
Takk for posten din i dag sk931
Nå er SE-DIR forsvunnet vestover og utfasingen av MD-80 i SAS er avsluttet. En trist dag for min egen del, men slik er livet. Men at vi aldri fikk satt igjen en eneste DC-9 eller MD-80 i Skandiavia er sprøtt... Men, men, mange forlot jo SAS mens de fortsatt var i flybar stand, og en del av dem flyr fortsatt. Men tiden med en Oslo lufthavn full av T-haler og lange elegante flykropper med motorene bak er over. Det ble umulig for min del å dra opp og ta den siste avgangen med kamera i dag pga arbeid, dessverre. Jeg håper noen fikk med seg at det så ut som (på flyradaren vel og merke) den tok en lowpass etter avgang på OSL.. Takk for lang og tro tjeneste, jeg har fulgt SAS MD-80-flåte siden oktober 1985.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
At skandinavia nå har tatt farvel med den siste MD-80 i SAS sin
tjeneste, og ikke har vi klart å få en eneste hel DC9 eller MD-80 på museum, er rett og slett bare trist - og en skam i mine øyne. Får håpe det blir muligheter senere, å frakte et "utbrukt" fly tilbake. Burde vært et minimum, å ha en MD-82 i SAS farger ståenende (og gjerne en DC-9 også). Hadde en nydelig flight i fjor sommer med MD-82 i SAS Plus, men savner fortsatt DC9-20 Sport også ja. Sukk..
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,865
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=-9JOmU2jFUo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Newcomer
Join Date: Jun 2014
Posts: 10
|
![]()
Ser på FR24 at LN-RMO akkurat tok av fra OSL? Ser ut til å være på vei nordover akkurat nå.. Noen som vet noe her? Trodde den siste hadde dratt fra OSL for en stund tilbake...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
LN-RMO parkerte for siste gang i Blytheville for to år siden ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Noe som utgir seg for å være den lander snart i TRD from Oslo to http://fr24.com/5b9a729
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
Rare greier... noen på Værnes som kan se hva dette er? Bizjet med feil hex? Ingen rutefly som matcher ... Går rett over Trondheim sentrum nå ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: Trondheim
Posts: 249
|
![]()
Hører callsign "Moby77"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: Trondheim
Posts: 249
|
![]()
Synderen...tatt fra balkongen hjemme.
Last edited by Jabberwocky; 11-03-2015 at 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
Nå skåles det vel i en pub der oppe siden man har klart å dra i gang en diskusjon på Flyprat :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]()
SE-DMC nylig fotografert i ørkenen med trøst fra en flygende kompanjong:
http://www.airliners.net/photo/Untit...4DbZ0tGA%3D%3D |
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]() Quote:
Star-maskinen er N545PT, forhenværende EC-GCV fra Spanair. var eid av SAS og hadde en kort periode registreringen SE-RJH før den ble sendt til Kingman. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS og utfasingen av 737-800 | Someone | Flyforum | 273 | 02-03-2025 16:17 |
SAS og utfasingen av 737-400/-500 | vstenhjem | Flyforum | 449 | 19-08-2024 10:44 |
SAS og utfasingen av 737-700 | DC 10-30 | Flyforum | 302 | 13-07-2024 20:54 |
SAS og utfasingen av A340 | DC 10-30 | Flyforum | 81 | 12-08-2023 10:12 |
SAS og utfasingen av 737-600 | Someone | Flyforum | 437 | 01-08-2020 22:37 |