![]() |
|
![]() |
#461 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg må nesten alltid innom skranke på OSL selv med ESTA jeg. Dog er det som regel med BA til London og AA videre. Ingenting å være redd for
![]() |
#463 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Snakket med en bekjent her om dagen. Foretok ESTA for familie på tre...
$ 99..... Så vær forsiktig med hvilken web du bruker !!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Økt kost er ikke det største problemet med å bruke "alternative websiter". At noen som lever av å lure folk på nettet får tak i dine personalia og kanskje kredittkortinfo er mye verre.
![]() |
#466 | |
一期一会
|
![]()
https://www.dn.no/nyheter/2018/08/03...isk-utnyttelse
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
En liten follow-up til denne problematikken. Jeg har fått godkjent en insurance waiver fra mitt universitet. Alle norske studenter som studerer i USA med støtte fra Lånekassen, er dekket av folketrygden, Helfo og deres samarbeidspartner Equian i USA. Jeg slipper altså å betale over 1000 USD for en forsikring jeg ikke trenger. Heldigvis ![]() Søknadsprosessen for å få Equian-forsikringa godkjent var ganske smooth, et lite skjema som måtte fylles ut via universitetets hjemmesider, la ved et skjema som viser dekningen jeg har gjennom Equian, og vips, så fikk jeg det godkjent. Equians representant var veldig behjelpelig per email og sender nå et forsikringsbevis til min kommende amerikanske adresse. Mer info her: https://helsenorge.no/bo-i-utlandet/...tudenter-i-usa
![]() |
![]() |
#468 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og bare som en påminnelse for hvor man bør søke ESTA: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Offisielle sider er oftest best. God tur ![]()
![]() |
#469 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ser at flere av de utallige "alternative websitene" man får opp om man søker på ESTA har norsk tekst. De må tydeligvis tjene penger på dette.
![]() |
#470 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tidligere i år laget jeg en ESTA i tilfelle jeg måtte mellomlande i USA på reisen min. Heldigvis trengte jeg ikke det, så den ble ikke brukt.
Siden ESTA er gyldig i 2 år, så kan jeg jo bruke den eksisterende ESTA på neste ukes tur til USA. Men må jeg oppdatere addressen til det stedet vi skal bo? Sist gang skrev jeg bare TRANSIT på adressefeltet, siden den bare skulle bli brukt til det i nøden. Og hvis dette må gjøres, hvordan gjør jeg det. Når jeg søker opp ESTA, og velger edit, så får jeg bare opp muligheten til å forandre epost adressen.
![]() |
#474 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, det holder at du gjør det i bookingen eller ved innsjekk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Satte forresten ny rekord gjennom "mølla" ved ankomst LAX forrige mandag med SAS.
Tok 7 min fra exit fly til bagasjebåndet, og nye 6 min venting på bagasje og gjennom toll. Så 13 min totalt fra arrival till taxi må sies å være veldig godkjent! ![]() ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for raskt svar LN-MOW
Så det holder altså bare å oppdatere APIS infoen før avreise og at jeg har svart dette på ESTA betyr egentlig ikke noe: TRAVEL INFORMATION IS YOUR TRAVEL TO THE US OCCURRING IN TRANSIT TO ANOTHER COUNTRY? YES Eller kan det være lurest å bare lage ny ESTA med adresse (og ikke at en er i transit), det koster jo ikke mye med en ny ESTA. Har vært 3 ganger i USA før, alle gangene uten noe utspørring. Men denne gangen kommer jeg bort på nytt pass. Betyr det at jeg ikke kan bruke automatene ved ankomst og må elage meg på lang kø (SFO med SAS)? Og var nettopp en tur i Nord Korea for å "feire" 70 år med diktatur, vil dette gi meg en lenger diskusjon i passkontrollen?
![]() |
#477 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har du byttet pass? Da må du lage ny ESTA. ESTA er knyttet til passet ditt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#479 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Hei A-380!
Jeg ville tatt en telefon til ambassaden i Oslo for å sjekke før du reiser, siden du har vært i Nord-Korea med passet ditt. Meget mulig du må ha ordienært visum i stedet for ESTA om det er tilfellet. Mulig noen her vet mer om problemstillingen enn jeg, men jeg tror Nord-Korea er på en slags "NO GO"-liste sammen bl.a Iran, Syria etc... Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Under the Act, travelers in the following categories are no longer eligible to travel or be admitted to the United States, without a waiver, under the VWP: •Nationals of VWP countries who have traveled to or been present in Iraq, Syria, Iran, Sudan, Libya, Somalia, or Yemen at any time on or after March 1, 2011 (with limited exceptions); and •Nationals of VWP countries who are also nationals of Iraq, Syria, Iran, or Sudan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |