![]() |
|
![]() |
#421 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Takk, Robert.. Helt forskjellig hva vi hadde 12. desember, men mer eller mindre da vi var der slutten av september. Vil avgi rapport i slutten av mars ( påske ).
Men sikkert avhengig hvor mange ramler inn på forskjellige tider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Huff. Nå tar jeg jo i februar sjansen på USA og med tanke på episoden på Newark for et år siden frykter jeg jo enda mer avhør. Men nå er det jo ikke en helgetur men litt over en uke med en ganske detaljert plan. Så burde jo gå...
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Variasjon er altså veldig stor og med lite datagrunnlag kan man komme med bastante påstander som oppleves som helt gale for andre.
![]() |
![]() |
#425 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Som jeg nevnte i en tidligere tråd, 12. des "papirlappkøen"i SFO var lang og sakte. Ved avlevering spørsmål, nytt fingeravtrykk begge hender og nytt bilde.
På EWR terminal B for 8 dager siden, lang kø men rask og god organisering uten APC... Så mye merkelige tilfeldigheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
JFK i går, ingen kø for noe og kofferten kom som nr to. Et spørsmål i immigrasjon, «hvor lenge blir du?»
Total tid fra flyet til friluft rundt ti min, dvs mye mindre enn på en typisk SVG-OSL med bagasje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Chicago i desember. Ca 15 minutter fra flyet til bagasjebåndet, inklusive secondary screening. Eneste kommentaren der inne var "Have a nice stay". Båndet var ikke engang begynt å gå.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
![]() |
#428 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#429 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja jeg frykter jo at jeg er flagga for secondary for godt jeg nå, lakmustesten blir om litt over to uker i SFO. Hvis det blir en secondary til der uten noen god grunn så antar jeg at jeg er flagget og holder meg unna USA det neste tiåret kanskje. Jeg har bedre ting å bruke tia mi på enn å sitte og vente 3 timer på å komme inn i landet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Jeg har mere tro på at det er faktorer fra informasjon, utseende og/eller oppførsel som har trigget secondary og det kan det lett gjøre også neste gang da jeg regner med at dette er noe de er trent for. At man reiser alene kan sees som en mistenkelig faktor. At en yngere person reiser uten å studere der eller besøke noen kan sees som mistenkelig. At noen reiser så langt uten å ha en godt betalt jobb sees som mistenkelig. Det er ellers veldig stor variasjon i hva de tror eller henger seg opp i. En trodde at alle stemplene jeg hadde fra USA var fra "visa run" til Mexico.
![]() |
![]() |
#431 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Uansett denne gangen jeg skal på en litt lenger ferie enn en helgetur (1 uke og 1 dag) så blir vel litt mindre mistenkelig. Men men CBP er generelt skarpere i hodet enn deres kollegaer i TSA... En TSA agent hang seg jo innmari opp Æ og Ø i passet mitt ikke matchet heelt med etternavnet på boardingkortet, dette på HNL som nok håndterer en del asiatiske passasjerer daglig med en del uvanlige anvn. Last edited by Hypern; 31-01-2018 at 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Rett skal være rett det var Obama som innførte regelen om Iran og at man må ha visum, men håndhevelsen av ting tror jeg har blitt en del strengere etter Trumps famøse travel bans.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Er det noe krav at ESTA må være gyldig X-dager etter reise eller slikt?
Er i USA i midten av mai og ESTA er gydlig ut mai |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Pass må derimot være gyldig i en god tid etter.
![]() |
![]() |
#436 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applic...execution=e1s1 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Supert, takk for svar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ankom SFO med SK935 2. juni.
Passagerer med ESTA (undtaget dem med nye pas) blev sendt til automaterne, hvor man scannede passet, gav fingeraftryk af højre hånd - minus tommelfinger- og endelig tog apparatet et foto af den slags, hvor man ligner noget katten har slæbt ind og efterladt på gulvet! Derpå spyttede automaten en kvittering med foto ud! Jeg troede, at det skulle lette immigrationensproceduren, men i så fald er det ikke for passageren! For vi blev sendt videre til den bemandede skranke, hvor hele møllen startede forfra! Immigrationsofficeren interesserede sig også for, at jeg - en ældre dansk dame- uden strithår, tatoveringer o. lign. rejste alene! Det var den mest bøvlede immigrationsprocedure, jeg har haft i USA i nyere tid! Så hvad er egentlig formålet med disse ESTA automater?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Har selv svært gode erfaringer med ESTA og automater. Til og med Miami går som smurt med dette. Men om jeg f.eks svarer "ja" på at jeg har med "commercial merchandise" eller noe i den duren, hender det rett som det er jeg blir loset litt rundt om igjen.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |