![]() |
|
![]() |
#401 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Ja det var bare en ekstra sjekk ved gate til 907
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
He, he disse ekstra spørsmål..
![]() Ikke et "vanlig" spørsmål... Vi så vel ikke farlige ut.. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hmm ser nå at CBP har klart å få med seg innreiser på mitt forrige pass når jeg nå søkte det opp på nettsiden med mitt nåværende passnummer.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
https://helsenorge.no/bo-i-utlandet/...utenfor-eu-eos |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
I morgen er det mulig at det meste av offentlig sektor i USA blir stengt da det er uenighet om å øke gjeldstaket. Dette skjedde faktisk i 2013. Er det noen som vet hva effekten var for immigration og security på flyplassene? Lengere køer? Helt stengt?
![]() |
#407 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hadde ingen effekt på flytrafikken, men alle museer, statsparker etc var stengt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Border Control er regnet som en "Essential Service" saa det blir ikke helt stengt, normalt vil du ikke foele virkningene de foerste dagene i Immigration - det som skjer er at Web Sider etc. ikke blir oppdatert, Automater blir ikke fikset ved Teknisk Feil.
Jeg tror det blir enighet om nok en "Stop Gap Spending Bill" tror det er nok Demokrater som vil stemme for en Stop Gap selvom det naa er ganske mange Republikanere som vil stemme mot.
![]() |
#409 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Spennende Robert hvordan immigration SFO fungerer i morgen.. Da vi kom i september gikk det raskt etter ESTA boksen.
12. desember var det lange køer for å levere papirlappen etter boksen. Da man kom fram ble det full prosedyre med spørsmål, bilde, faingeravtrykk begge hender. Tok lanaang tid. Tittet på de som ikke brukte boksen, kortere kø ! Så Robert, gi rapport. Vi er tilbake i SFO i mars igjen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Newcomer
|
![]()
Hvordan fungerer det når man skal til USA med ESTA program? Hva spør de egentlig om? Er det sånn at man bør legge inn litt ekstra tid til deres spørsmål?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Tenkte hvis man reiser fra Oslo til egentlig hvilken som helst rute til USA. Ser på mange muligheter og masse mellomlandingsmuligheter,så ikke godt å si hvor det evt blir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
Ankom EWR to ganger i 2017 med SK907 fra OSL. Den første gangen var vi gjennom på ca 45 minutter, fra vi gikk ut av flyet til vi kom ut gjennom tolla. Den andre gangen var det ca 30 minutter. Det som kan ta lengst tid er å stå og vente i kø før passkontrollen. Men de begynner å få grei sving på opplegget der nå, er min erfaring. De som styrer køene er flinke til å få køen til å bevege seg fremover og finne luker som det ikke står så mange og venter i. Siste gangen jeg var gjennom, ble vi faktisk sendt bort mot køene for US citizens, noe de tydeligvis gjorde for å få unna flest mulig. I Chicago brukte jeg 9 minutter fra flyet til jeg var gjennom tolla. Kom da med Lufthansa fra Frankfurt. Der har de sånne automater som du kan bruke dersom du har reist til USA minst en gang tidligere på samme ESTA. Superenkelt og raskt. Kun en kjapp sjekk hos en kontrollør som tar kvitteringen din som printes ut av automaten. Spørsmål varierer, kommer an på om det er første gang med den ESTA eller ikke. Har kun vært på secondary én gang, men det var med studentvisum for mange år siden
![]() |
![]() |
#414 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sist lørdag mye folk , på B, men gikk vel på en halvtime. UA fra LHR. Vi satt framme i flyet, døra rett til venstre. Bruker alltid "løp for livet" taktikk på EWR, siden ingen APC. Senere laaang kø. Sparte mye tid på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Når det er sagt så er det viktigste egentlig ikke hva man sier, men hvordan man oppfører seg. De stiller helt enkle sprøsmål som alle burde kunne svare uten problemer og det se etter er folk som har problemer med å svare. De kan også stille samme spørsmål igjen senere for å se om de får samme svar. BTW, en periode jeg hadde mange transiter gjennom EWR ble jeg gjenkjent av en av de som kontrollerte passene der. Tror ikke det er for mange vanlige turister som har opplevd det. ![]()
![]() |
![]() |
#416 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Litt morsomt dette, Robert.. Hadde en som vi for noen år siden hadde en lang hyggelig samtale med om min kones opprinnelige hjemland som han var meget interessert i. Dette UA concourse C.
Noen uker senere gjenkjente han oss og vinket oss foran alle i køen...Litt lang samtale, men vi sparte litt tid totalt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Glemte å nevne tidligere. På LHR sist lørdag fikk vi begge SSSS for første gang på mange år. Raskt og effektivt kalt opp med navn. Inn i et lite rom. Ingen spørsmål , swipet min håndbagasje ( ikke ryggsekk ) på utsiden, fruens på innsiden. Det var alt og rett ut på et par minutter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men de kan om humøret deres er grinete sende deg på en strafferunde inn i secondary. Der kan man fort vente noen timer, ikke nødvendigvis i rent avhør, men bare på en stol. Og ja CBP har myndighet til å lyve og de gjør det også aktivt. Da jeg havna i secondary var det slik at det var tre forskjellige som intervjuet meg med omtrent samme spørsmål, bare litt annen vinkling. SIste intervjuer var mer oppsummerende som lurte på om jeg noen gang hadde blitt arrestert eller om jeg drev med rusmidler. Sa at jeg drakk alkohol jeg, så sa han at han også drakk. Etter det ventet jeg i kanskje 10 minutter før jeg fikk stempel og beskjed om at jeg kunne dra. Men ja mesteparten av tiden var venting... Intervjuene varte vel kanskje 15-20 min tilsammen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Helgeturekstremist
|
![]()
SFO med B1/B1 visum.
5 min fra fly til kø. Køer først splittet i 3: US Citizen - Visitor - Crew Så omdøpt: Returning/ESTA - Visitor - Global entry Den førte og de siste hadde automater, kun manuellt i midten og da det var litt uklart havnet sikkert mange med ESTA også i den køen. 15 min i kø 1 min utspørring. Litt overrasket over helgeturer til USA. Ble ikke spurt noe om hvorfor jeg hadde visum.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 27-01-2018 at 00:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |