![]() |
|
![]() |
#1481 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
|
![]() Quote:
Ved denne type bruk av gaten må vel da også D11 stenges i tidsrommet ett stort fly står der. Helt tydelig at den var under ombygging akkurat nå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1482 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Ettersom det stort sett blir Thomas Cook sine widebodyfly til syden som vil bli plassert på D10 og D11, blir vel ikke behovet for å splitte premium og economy passasjerene så stort. Men de flyene har mange seter så dobbel bro burde vært på plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1483 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Icelandair står på d10 nesten fast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1484 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,424
|
![]()
Jeg ser ikke helt det store behovet for doble broen innen Schengen, og føler man bør opp i 777-300ER størrelse eller større for at man strengt tatt har noe særlig behov for det. Etter min mening, så tror jeg OSL sitt investeringsbudsjett fremover heller bør prioriteres på andre ting, f.eks flere gater hvor man faktisk får plass til store fly
Det er vel ikke så mange kat D, gater på Schengen, når fleksigatene på E/F har vært under ombygging? Tidligere på Schengen har det jo stort sett vært Thomas Cook sin A330 som har trengt en kategori E gate, og Icelandair sin 757 med katergori D. Slik sett så har det vel skapt noen utfordringer i sommer, når Norwegian med sine 787 og innleide 747 og A330 plutselig har mangedoblet widebody trafikken innen Schengen Quote:
Last edited by Someone; 15-07-2017 at 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1485 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Det stemmer. *fyllepåmedtekst*
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#1486 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1487 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1488 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1489 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,424
|
![]()
Hva skal komme der Beach Club på ankomst har vært?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1490 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,424
|
![]()
For å svare meg selv: Ser ut som det kommer en Samson der
Ellers ser jeg de skal begynne gjøre noe ved de gamle innsjekkingsskrankene: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1491 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2013
Location: Oslo
Posts: 83
|
![]()
Hva er det som kommer ved rulletrappa ned til bagasjeområdet på innland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1492 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
|
![]()
Typ bak togstasjonen V/Narvesen? I tilfelle så er det Burger King, La Baguette og Wagamama.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1493 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2013
Location: Oslo
Posts: 83
|
![]()
Ja var der jeg mente. Takk for svar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1494 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Finnes det noe fast mønster over hvilke selskaper eller destinasjoner som bruker D, E og F-gater på OSL for flygninger til EU/Schengen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1495 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Svært få "faste mønster". Enkelte av F-gatene har "faste gjester" i wide-body-peak, og D10 benyttes ofte til FI og annen Widebody innenfor Schengen. Ellers vet jeg det er et uttalt mål at fly som slynges schengen/innland (og omvendt) skal på pir nord (C/D) såfremt mulig (minus D10/D11 som kun er schengen gate).
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#1496 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
F er for alle flighter utenfor schengen og D/E er utland innen schengen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#1497 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Takk skal dere ha :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1498 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,424
|
![]()
Tax-free butikken på non-Schengen åpnet i dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1499 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]()
* Pir sør blir (sannsynligvis) permanent
* Utvidelse av utland østover "haster ikke" ...og litt annet om utbyggingen på OSL. Quote:
(delvis betalingsmur tror jeg)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1500 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Passer bra med en pause nå når passasjertallet har passert 27 millioner rullerende og flyplassen er dimensjonert for 28 millioner. Greit å være 10-20% underdimensjonert mer eller mindre konstant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utbyggingen av non-Schengen på OSL - ferdig 2022 | SBT | Flyforum | 244 | 15-05-2025 11:41 |
Utbyggingen av Helsinki Vantaa | Someone | Flyforum | 5 | 22-08-2023 23:50 |
Noen bilder fra OSL - 08 Okt 2017 | LN-MOW | Bilder & foto | 1 | 20-10-2017 17:27 |
LN-IDB i hendelse ved avgang OSL 11. januar 2017 | viking737 | Flyforum | 3 | 14-02-2017 09:07 |
Effekten på trafikken når OSL øker kapasiteten i 2017 (splittet) | Cockpitview | Flyforum | 7 | 19-07-2014 19:56 |