![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() ![]() ![]() Tatt rundt midnatt.. ![]()
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Flotte bilder!
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Utrolig flotte bilder !
snakk om å få tatt bildet akurat idet lynet er der ! Vakkert er det ,- fasinerende men farlig..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Utrolig hva ett stativ og blender på "30 kan gjøre - nå skal jeg kjøpe med fjernkontroll slik at jeg kan styre lengden selv..
Kom igjen, flere CBs dann deg skjønne! ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Utrolig fine bilder. Skjønner ikke hvordan du får til slikt.
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]()
1 stk. kamera med lang åpningstid for blender
1 stk. tripod som er stødig 1 stk. fornuftig gjetning på hva himmelretning som gir best uttelling 1 stk. flaks Oppskrift: 1. Plasser tripod stødig 2. Plasser kamera på tripod 3. Sikte inn mørke, fine skyer, fokusere 4. Åpne blender 5. Håpe på knall og pang Skritt 3 t.o.m 5 gjentaes etter behov. -A ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]()
http://www.aftenposten.no/vaer/article1401096.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tordenvær er utrolig flott, spesielt i lufta om natta.
Supre bilder! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Innmari bra bilder
Det tordenværet som var i går skuffa meg litt, lite energi og lite nedslag. Jeg var i danmark en sommer for noen år siden, jeg satt på terrassen der jeg bodde, jeg kunne telle 27 nedslag i minuttet i nærheten, så slo det ned i trærne i hagen, det er da man kjenner at man lever, jo nærmere det er jo bedre... Kjente bare hodet ble helt kaldt, gikk nesten ned for telling... helt sinnsykt
![]() |
#11 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Eller koble kameraet til en laptop, og la softwaren som fulgte med kameraet ta bilde på bilde, så kan kameraet bare stå og eksponere i de 30 sekundene, når bildet er tatt begynner automatisk neste bilde å blit tatt. EOS Capture tror jeg det het for de som har Canon. Nikon har sikkert noe av det samme.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Min Panasonic Lumix DMC-FX7 kan man også ta masse bilder etter hverandre bare ved å holde knappen inne (er ofte jeg tar 2 bilder ved uhell) og det er jo bare ett "inne" kamera
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Åssen er FX7? Har FX5, begynner å bli litt utdatert gitt! Lurer litt på FX7 evt FX9 når det kommer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() Hvis du går in på Trip-Reports og inn på en av mine rapporter kan du se bilder jeg har tatt, men det er også etter at jeg har krympet dem med 70% (til 30% av orginal) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, leica leverer vel alle Panasonic's linser, er vel verdens ledende innen kameralinser også, så lover bra det! Trenger ikke spotterkamera, så dette kameraet virker til å være midt i blinken. Stor og fin LCDskjerm også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Imponerende bilder!!!
![]()
![]() |
#17 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
someone; tanken var egentlig at man ikke skulle behøve å røre kameraet men la det stå på helauto... 30 sek - 30 sek - 30 sek - 30 sek
Om man blender ned litt så skulle vel ikke den initielle bevegelsen i kameraet og underlaget ha mye å si men perfeksjonister trivest best i perfeksjonert miljø... ![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flotte bilder! Men uværet har sin pris: Oslo-mann ( 21) drept av lynet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Kjempeflotte bilder Thomas
![]() Post dem på www.foto.no , de passer rett inn der sånn ![]() Jeg hadde ikke flaks i det heletatt. Jeg bor sånn til at jeg må ut på jordene mellom Kløfta og Jessheim for å få litt oversikt, Og utepå ett jorde er siste stedet jeg vil være under en sånn storm som det der. Håper det kommer mer uvær snart,
![]() |
#20 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Scanor: Ute på et jorde og helt uten lynavleder som må settes opp på forhånd er du en eneste stor* menneskelig lynveileder!
*) "Stor" som en retorisk betydning av lynveilederfunksjonen, ingen fysisk beskrivelse da jeg ikke vet hvem du er en gang...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Helikopter i tordenvær | Chriscross | Flyteknisk forum | 5 | 26-02-2014 03:56 |
Gårsdagens bilder fra Svg | rogaland10 | Bilder & foto | 11 | 14-09-2009 16:02 |
Gårsdagens nykommer | baselutvann | Samlerhjørnet | 0 | 14-09-2009 10:55 |
OT: Kraftig tordenvær her istad | Fry | Flyforum | 10 | 27-06-2008 13:32 |
Gårsdagens fra TRF | KennethGS | Bilder & foto | 9 | 24-11-2007 20:17 |