![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,504
|
![]()
Har vært en uke ved kysten, og hadde hørt at John Travoltas gamle 707 sto parkert på en flyplass i nærheten, og det var for mye av en fristelse for en gammel flyspotter. Så jeg salte oompa loompa-bilen til Svigermor og kjørte ned til Brunswick. Brunswick er en gammel flybase (Glynco Naval Air Force Base) som ble forlatt i 1975. Fylket overtok og i dag har de en fin liten terminal med tre daglige Delta-avganger til Atlanta og en stor vedlikeholdsbase. Så det var sistnevnte som var mitt mål, og jeg fant til min store forbauselse en gjestfrihet som oversteg mine villeste fantasier. Så det ble både hangartur og fotosafari på 'fjernparkeringene' med politieskorte. Utrolig flott at det fortsatt er firmaer som synes det er hyggelig å få besøk av flyinteresserte.
Men nok preik - over til fangsten: ![]() Det sto flere Omega-maskiner ved verkstedet. Denne, N624RH, ble levert til Qantas i 1968 og er nå trolig reservedelsmaskin. Den var også del av Boeings 'jubileumsparade' på Boeing Field (Seattle) i 2016. ![]() VP-BPZ er Peter Nygårds private maskin. Nygård er finsk-kanadier og milliardær i dameklær. Han er også glad i å feste, og maskinen var inne for å få installert en stripperpole (!) i kabinen. Med diskolys og full pakke. Lurer på hva FAA sa da papirarbeidet på denne ankom ... ![]() Kjerra ble passende nok levert til kanadiske CPAir i 1970. ![]() N757AG tilhører Funjet. Levert til Iberia i 2000. (EC-HIP) ![]() N589AA ble parkert i ørkenen i 2013 etter lang og tro tjeneste med American. Nå med nye eiere, og skal trolig til Imperial Airways. ![]() Everts Air Cargo DC-9-33F. Ingen kjennemerker, så vet ikke hvilken maskin dette er. ![]() Dette er imidlertid N904CD. Hadde ikke med telelinsen, så litt substandard bilde. ![]() N7533A er også ex-AA og skal til Imperial Airways, et ukjent oppstartselskap. ![]() N908JE ble opprinnelig levert til TWA i 1969. Tilhører nå Jege Inc - som det finnes veldig lite informasjon om. ![]() B707 N707BN tilhører også Omega. Har vært VIP-maskin siden den ble bygd i 1974. ![]() B707 N707GF ble levert til Tarom i 1974 og tjensetegjorde i mange år som Romanias sta(t)sfly. Nå spare parts hos Omega. De neste tre bildene er av John Travoltas gamle 707 N707JT. Etter et verkstedbesøk oppsto det en rettstvist og det er tvilsomt om denne noen gang kommer i luften igjen, annet enn en ferryflight til et museum eller skroteplass. Den står pent parkert ved siden av passasjerterminalen - muligens som 'skryteobjekt'. Flott er'n iallefall. Fikk eskorte ut av på rampen en hyggelig politimann. ![]() ![]() ![]() En overraskelse var det å finne denne gamle Sterling-maskinen som var inne på C-sjekk. Den var også stadig å se i Seattle da jeg bodde der da Paul Allen var forrige eier. Nåværende eier forbereder seg muligens på at han må gi fra srg sin nåværende tansport .. ![]() ![]() ![]() ![]() That's all folks! ![]() Last edited by LN-MOW; 21-05-2017 at 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Fine bilder og mange skjebner ute og går her.
Halvparten av disse flyene havner nok på dele lager ganske snart: Ikke mye marked for 707 eller 727 for annet ett klenodiumer. Trumpmobilen må dog pusses på, eieren tror jeg kommer tilbake ganske snart og trenger farkosten etter sparken fra nåværende jobb. AA kvitter seg stadig med MD-80er som har mest tid og er minst økonomisk å bruke. Hatten av til nye selskaper som tror de kan tjene penger på å fly og vedlikeholde de samme Flyene. Kompisen min jobbet på de Everts flyene der i hangaren til ganske nylig, men ble lei og sluttet på dagen. De folkene flyr C-46 og DC-6 i Alaska, kostbart med jet som ikke flyr.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,651
|
![]()
Flotte bilder! :-)
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,809
|
![]()
Helt supert
![]() ![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Helt herlig Andreas . Elsker 707/727 ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,351
|
![]()
Dette var en flott, klassisk og interessant billedserie. Takk skal du ha Andreas!
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,559
|
![]()
Supre bilder! Hadde vært moro å være med Nygård'n på en langtur
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Mye snadder her - foreslår at du fyller full tank på MOWMobilen og finner deg flere flyplasser
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK4116 8 Mai | DHC8-103 | Register- og ATC-Forum | 2 | 15-05-2017 23:02 |
TRD Primera Air B738, 7. mai, 8.mai og 22.mai | Trdfly | Spotteralerts | 0 | 04-05-2013 16:39 |
Spotteralert TRD - Iceland Express 20.Mai og 22.Mai | Trdfly | Flyforum | 7 | 23-05-2011 13:38 |
CDG + OSL 11. mai + 13. mai - DC-10 Diverse | SK917 | Bilder & foto | 7 | 13-05-2010 23:53 |
Reg req torsdag 28.mai + 29.mai | zico77 | Register- og ATC-Forum | 5 | 28-05-2009 20:02 |