Gledelig gjensyn, Swiss First

Takk for bra rapport!

Velkommen til amerikansk innenriks :lol:

Vedr. TBIT så var jo den pyton før, men etter ombyggingen så har den jo blitt veldig fin. Dog litt få gater der, ble stående 1 time og vente på ledig gate sist gang jeg landet der. Også kjekt med ESTA-automater der nå, så 3 min vs 1 time tidligere.

Ja, mulig det er slik nå. Pleide å fly en del Northwest F, Continental F og litt Delta F for en del år siden, og hadde aldri slike episoder da. Eller kanskje det bare er en United-greie.

Ikke noe uvanlig i club lounger i USA (sånn til det du sa over) at baren er betjent og at det kun er domestic drafts (Bud, Budlight, Millers) som er "gratis" - les 1 USD i tips. Gjorde en pinlig greie på Newark der - hadde jo ikke med meg cash til å tipse dem... og gikk pent avsted med en bartender som var litt småsur på det. Grunnen til det vet jeg ikke, men 21 årsgrensa i USA er noe de håndhever veldig strengt.

Ja, dette begynte vel for ganske lenge siden, husker de hadde det i Presidents Club for ti år siden.
 
Takk for bra trip report! :)
Ser ut som jeg kanskje må droppe planen om å ta med noen på SAS C tur og heller bruke alle poengene på meg selv i Swiss First :D
 
Takk for bra trip report! :)
Ser ut som jeg kanskje må droppe planen om å ta med noen på SAS C tur og heller bruke alle poengene på meg selv i Swiss First :D

Nå har vel gjerne Swiss restriksjoner som gjør at andre utenfor Miles og More ikke kan ta ut bonusbilletter i F (dvs vet ikke om det gjelder fortsatt da - men de innførte jo det da setene ble tatt opp US Airways folk)
 
Rapporten var ferdig for flere uker siden, men så var det noen som tok alle filene på pcn min som gissel. Veldig kjekt. Så da får jeg bare begynne på nytt med resten av rapporten.
Vi ble spurt om vi ønsket eskorte til flyet, men tror ingen takket ja. Det var uansett bare en tur med heisen og 50 meter å gå. På ned kunne man se bort på balkongen til *Gold loungen



Los Angeles-Zurich
Swiss 777-300ER
Sete 02K
Avgang 19:45


Full fokus på priboarding for F, man ble håndplukket før noe som helst ble annonsert.
Vel ombord var det et nivå eller førti opp fra United, Tunfisk og Laurent Perrier GS


Dagens meny. Vinlisten lik utreisen, så ingen vits med vinsmaking på denne flighten


Kabinen på 77W


Mer kabin


Rimelig privat med dørene for


En av de største skjermene i luften, 32". Rimelig stor avstand ut til vinduet fra der man sitter.



Vindukonstruksjonen gjør det omtrent håpløst å fotografere noe på utsiden, det ble refleks uansett


Flightens eneste ledige sete i F



Garderobe i suite-døra


Solid mengde justeringer og tilkoblingsmuligheter


Denne fikk jeg sansen for. Her kan man følge med på skjermen på fjernkontrollen , der man har airshow, samtidlig som man ser på film på den store skjermen



I F er det deilig med en lang nattflight, slik at man rekker å spise og drikke godt, før man får en del timer med søvn.
 
Gode forretter, men ikke helt på nivå med utreisen. Der var det krabben med ponzu som trakk opp ganske mye. Her var det er på et jevne (men godt). Tilbehør ble Champagne og Chablis


Pateen var den beste, og tomatsaken den mest alternative


Suppe på grønne erter. God, men ikke så god som på utreisen


De hadde også en spesialitet som ikke sto på menyen, det var en slags kalvegryte med røsti. Hakk i plata; godt, men ikke så godt som på utreisen. Bordeaux, som vant smakingen på utreisen, fikk æren av å være tilbehør.



Ostetallerken var identisk


Desserten var igjen nydelig, både av utseende og smak






Fasit ble en sørlig rute, både over Chicago og New York . Våknet tydligvis opp vest for Frankrike, etter gode 6 timer i drømmeland


Da rakk man akkurat en god frokost


Fantastisk french toast med sirup



Kjapt oppsummert:
-Drikke på godt nivå, samme som utreisen
-Mat var på godt nivå, men et lite hakk under utreisen. Likevel bedre enn andre selskap jeg har fløyet i F
-Crewet var bra, men ikke fantastisk. Det blir vel likevel litt feil å forvente like mye som når man er 2 stk i F hos Lufthansa
-Hardproduktet er meget bra. Godt å sitte, godt å ligge, bra underholdning. Ulempen ved suiter er at kabinen virker liten og trang. Derfor foretrekker jeg åpen løsning på dagflighter. Synes Lufthansa sin F er perfekt i så måte. Nok luft, og nok privatliv.
-77W er rett og slett fantastisk hos Swiss. Den er så stille, omtrent som en 346 på rad 2. Den er stillere enn andre 77W jeg har fløyet, og bidrar til en god opplevelse.

Alt i alt leverer Swiss meget bra. Kanskje jeg hadde (for) store forventninger, for forskjellen er ikke stor kontra Lufthansa.

Ankomst ZRH var vel litt etter rute -> 40 minutter connection. Det gikk overraskende nok med noen minutters margin.
Rolig tur til LHR, og fikk dette som servering. Merkelig kombo, laks rullet i agurk?
Smakte godt gjorde det uansett


Bottom line: Neste gang blir det Lufthansa, siden transfer til OSL er mye enklere. Flere flighter til FRA/MUC og bedre bakkeprodukt både i Norge og Europa.
 
Tak for en flot rapport:)

Kalvegryden ligner "Zürcher geschnätzeltes", som skal serveres
med rösti! Det er en af mine livretter......
 
Back
Top