![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Ser ut som SQ går bort fra de litt gyselige orange low cost fargene på Premium:
http://www.hangar.no/10-000-flyet-sl...0-pa-innsiden/ Ser frem til noen timer her SIN-AMS |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Setet du nok frykter er installert på A380 og B777 modeller ;-) Der er det "mye" oransj't. Ha en fin tur :-)
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Stet jeg frykter vet jeg er på 777, 380 og de førdye A350 ene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
I mai er planen å ta en lengre reise til Australia og områdene rundt der. Planen er å fly Singapore Airlines ned med mulig stopp i Singapore. Har derfor sett litt på Stopover Holiday som SIA tilbyr. Lurte derfor på om det er noen som har noen erfaring med dette. Er det ett enkelt og greit system eller burde man heller bestille mer "hver for seg"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, er det riktig forstått at Singapore Airlines sin Business saver (D) fare type er refunderbare - dvs man får pengene tilbake ved kansellering av billett ?
Noen som har detaljer rundt dette, dvs kostnad og hvor tett inntil avgang man kan avbestille og få refusjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Generelt kan det være mange ulike billettregler på samme bookingklasse avhengig av utreisested, tidspunkt og evt kampanjer/firmaavtaler. Du må nesttn lese "fare rules" knyttet til billetten. Disse finner du vel om du bruker googel flyprisdøk/ ita software.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jepp, ringte til Singapore Airlines og de bekreftet at Business Saver fare (D) er refunderbar mot en avgift på USD 300 (pr billett).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da fikk man prøvd dette Premium Economy.. 777 ene veien og A350 tilbake.
De får overraskende mye pepper for produktet sitt på nettet synes jeg og jeg har en liten teori på dette. Forventer man noe i nærheten av eller sammenligner med SQ business så blir man nok meget skuffet. Ser man på dette som et økonomi produkt så er det jo sinnsykt. Noen opplevde punkter (og da sammenlignet med økonomi): • Gode seter – duppet av ca 7 timer hver vei. • Meget bra skjermer og hodetelefoner. • A350 kabinen så bedre ut men hadde merkbart trangere seter. Den hadde heller ikke all den gyselige oransje plasten som 777en. • Maten var som Singapore vanligvis – beste fly monkey-maten du får. Bestilte med book the cook før vi drar. Litt bedre servert. • Artig med sjampis – men blir litt for dumt med bitte små kjipe plastikk glass. Det ble enten en liten shot, eller så ble den lunken på 30 sekunder. • Litt klønete at det er laaaangt bak til baderommet (som gjorde det stille) • Mye poeng for pengene? (Billettene kostet ca 12.000 NOK og ga 15.000 poeng OSL-SIN-OSL) • Mye krevende passasjerer i kabinen som følte de fløy business. (sikkert noe alla det kjente sølvkort-syndromet) • Null fordeler på land hvis du allikevel har *G. Premium neste gang? Mulig hvis vi er to men da kan man vel like greit spytte i litt mere penger for full pakke. Med hele ungeflokken ville jeg ikke brukt de ekstra 18-20.000 kronene. Genialt for de som flyr med jobb og har full C-nekt. Last edited by SudCaravelle; 21-02-2017 at 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Er SQ strikse på å sjekke vekt på håndbaggasje?
![]() |
#30 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har aldri vært ute for noen kontroll på det de gangene jeg har reist med SQ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan praktiseres visning av kredittkortet reisen er betalt med når reisen er booket gjennom OTA (Expedia)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Har snart hjemreise med SQ i biz.
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Silverkris er bedre ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøver å forandre dato på hjemreisen på en sq bestilling.
Expertflyer sier Flight Availability SIN to CPH on 01/18/18 12:00 AM Expanded SQ 352 SIN 11:55p → CPH 6:00a F4 A2 Z9 C9 J9 U9 D9 S9 T0 P0 Y9 B9 E9 M9 H0 W0 Q9 N0 V0 G0 L0 K0 Sq København sier D0. Hvordan henger dette sammen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvordan det henger sammen kan være nøkkelen, tenker da på såkalte "married segments". Kommer du fra et annet sted enn SIN eller skal du videre fra CPH så kan det påvirke tilgjengeligheten. Da må du evt plotte inn hele ruta og se hva Expertflyer da sier som "D".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar. Ja tror jeg fant ut av det. Det som gjorde det litt komplisert er at det er stopover i sin.
pen - sin (stopover) - cph - osl. Alle flightene har D9 separat, men når jeg legger det inn PEN - OSL så blir det D0. SQ kontoret legger inn forespørsel om D på venteliste, sa jeg skulle få svar i morgen. Kun U klasse er tilgjenelig nå. Har ikke vært borti å venteliste på en lavere bookingklasse før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Venteliste gikk igjennom, fikk Confirmed i D class nå.
Men de ber fremdeles om 3000kr extra + change fee, fordi den må reissue i dag, og dagens pris er høyere. Er dette vanlig ?? Reglene sier : Permittet against change fee USD300* *Provided that same class and route are available on the new travel dates. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
WiFi
Skal reise CPH - SIN med SQ på søndag i business noen som vet om en må betale for bruk av WiFi når en reiser i C? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Ja, du må det. Men nettet er bra. Jeg kunne greit streame video fra youtube på det underveis. Koster 16,99 USdollar for hele flighten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024) | oy-viv | Reiseforum | 383 | 21-08-2024 12:22 |
Alberta, Canada - generelle spørsmål | Cecilie | Reiseforum | 24 | 06-07-2019 14:05 |
Fly Pegasus - generelle spørsmål | kekker | Reiseforum | 9 | 14-11-2017 08:53 |
Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines | Pan-American | Reiseforum | 15 | 26-10-2015 15:02 |
Spørsmål om Singapore Airlines | akira | Flyforum | 8 | 15-05-2009 10:47 |