![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser jo at de på hjemmesidene fortsatt har banner som annonserer med fast track og lounge ved kjøp av plus-bilett. Om en tar med at plus saver ikke er direkte endrings- og refunderbar så begynner det å bli fint lite igjen i plus-produktet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke mye igjen nei. For min del gidder jeg ikke betale 250 - 400 kroner hver vei for å få en sliten salat og gratis drikke, det er ikke verdt pengene. I Oslo har jeg tilgang til Kids Track på mine reiser med familien så egen innsjekk og fast track har vært det viktigste for meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Newcomer
|
![]()
Kjempet seg til EBG dette året - ser ut som det altså er spildt nå... Sikke en julegave dette var!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg fikk høre av en bekjent nå i kveld, som nylig bestilte billetter til MXP i Plus, at han fikk avslag på prisen han betalte for hele reisefølget, som "kompensasjon" når han sendte mail til dem idag om å få prisavslag, som en følge av loungeslaktingen. Kanskje verdt å prøve for andre som også har booket Plus før det ble gjort kjent i dag?
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Han fikk først standardsvaret om 4 ukers behandlingstid, men like etter tikket det inn et svar fra et ekte menneske. Gudene vet hva som har skjedd på kundeservicekontoret.
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Merkelig at Amsterdam ser ut til å forsvinne. Den er ikke på noen av listene, men der er vel ingen *A selskaper med egen lounge der
For en del år siden hadde SAS egne lounger i AMS og BRU, og begge er forsvunnet. Jeg har oppfattet AMS som en destinasjon med et relativt stort SAS volum. Nå tror jeg at KLM vil tjene på dette. Et "lavterskel" kort som Flying Blu Petroleum, som du får dersom du er ansatt i en petroleums rettet bedrift, gir adgang til KLM lounge |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da er det jo snart ingen grunner til å velge SAS Plus. Lunken kaffe og polarbrød kan jeg lage selv før jeg drar. Mye bedre å fly økonomi og bruke Diners kortet hvis man skal i lounge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
SAS har fortsatt egen lounge i Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Lagt ned "for to uker siden" i følge en tråd på Insideflyer fra januar. https://insideflyer.no/forums/thread...-brussel.4770/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS lounge i Brussels var nedlagt da jeg var der på vårparten i år, men det er uansett ikke noe problem med EBG+ da man har tilgang til Brussels sine Star lounger. Mer spent på Amsterdam, ettersom det ikke finne noen Star lounge muligheter der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Ble stengt 31. desember 2015. Dersom det kommer så mange "forbedringer" i eget loungetilbud burde de snart åpne flere egne lounger på flyplasser utenfor Skandinavia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
EBG
|
![]()
AMS er et mysterium, og siden det er en av mine mest besøkte flyplasser utenfor norden, ville det være greit å vite.
Det skal også nevnes at jeg både har fått aksept og avslag i fast-track der. Er likevel litt usikker på om jeg kommer til å savne lounge der, hvis det forsvinner. Det er den samme lounge om man bruker SAS eller Diners, og er rett og slett trist, spør du meg. Mat er jo nesten ikke-eksiterende - og i rushtiden er det en kamp om plassene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#36 |
EBG
|
![]()
Jada, KLM er vel og fint.
Jeg hadde sånn gullfarget kort der, da jeg bodde i Århus. Nå går det ikke så mange flights dit (AMS) årlig, dog blant de absolutt mest besøkte utenfor skandinavia. Ikke nok turer dit til å forsvare å fly KLM (altså laaaangt under 30 eller hva som skal til for å bli forgyllet) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hadde ikke fått med meg denne. Skjønner ikke helt hva dette betyr for på mange av flyplassene er det jo lounger hvor det jo et skilt med "Star Alliance Gold". Vil disse ikke lengere være tilgjengelig for de med gullkort som a) flyr med SAS eller b) som flyr md andre i *A men har status fra Eurobonus?
![]() |
#38 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Det er snakk om privateide lounges som ikke er flyselskap-eid ala Diners Club lounge og OSL lounge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#40 |