• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Extra livflottar på B737...

Stromoren

ScanFlyer Silver
Medlem
Extra livflottar på B737...

Flög SE-RJR för första gg igår. Konstaterar att den hade samma "tak-lådor" för livflottar som bl a SE-RER och SE-RES. Samtliga begagnade maskiner som kommit in i SAS på senare år. Jag har sett dessa lådor på USA inrikes flyg (då med livflottar på plats; SAS verkar ha dessa tomma) och min fråga är om det finns för regler för detta?
Är det "sträcka över vatten" som avgör eller flygbolagen själva som bestämmer om de vill ha flottar eller ej?
 
Re: Extra livflottar på B737...

Så vidt jeg vet er det krav til flåter for ETOPS sertifiserte fly.
 
Re: Extra livflottar på B737...

Er ikke sikker på de europeiske reglene, men i USA er påkrevet hvis du skal fly mer enn 150 miles (?) offshore. Så skal man fly f.eks. NYC-Florida i rett linje må man ha det.
 
Back
Top